Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

20 Nov 2024 23:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

20 Nov 2024 23:34:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:26:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA; Venango, PA.

20 Nov 2024 23:20:48
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
patty27w
Lid
9 januari 2010, 14:17 uur | Bericht #76609
Citaat van PeppideGekki, zaterdag 9 januari 2010, 13:44 uur 21:17 zijn wij aan de beurt

Ik dacht 21.18 maar kan er natuurlijk helemaal naast zitten moet er wel een beetje om lachen hoor hoe mensen helemaal pissig kunnen worden als er niks valt hahaha...(sorry maar daar kan 't weer toch niks aan doen hihihi)
9 januari 2010, 14:18 uur | Bericht #76610
hahahahahahah gewoon bellen en zeggen dat er weer alarm op komst.

En dan later melden och was voor duitsland.
Waarom deze advertentie?
M-ja
Lid
9 januari 2010, 14:19 uur | Bericht #76611
Citaat van PolderPS, zaterdag 9 januari 2010, 14:10 uur Geduld jongens, bewolking neemt toe in noorden. Straks krijgt het noorden nog het meest
beloofd mooi avond te worden, alleen lastiger met foto's e.d.

nu ff off, ga naar Fryslan..

zie buienradar 24 uurs verwachting voor het noorden. Alshet om 17u goed begint, lijkt het de komende tijd niet meer te stoppen:D
9 januari 2010, 14:19 uur | Bericht #76612
Eigenlijk is al die ophef van gisteren tot nu niet uitgekomen
En zul je zien dat iedereen denk agh valt allemaal mee en gaan de straat op (en dan ja)
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
9 januari 2010, 14:19 uur | Bericht #76613
Citaat van Franky, zaterdag 9 januari 2010, 14:01 uur Laat staan dat het nu op dit ogenblik 5 cm is. 5 cm noem ik nog altijd niet veel. Pas vanaf 10 cm spreekt men van veel sneeuw. De verwachtingen lijken uit te komen. Centrum van het land 3 tot 5 cm. Waar u woont da's al kempen, dus kan best zijn meer dan 5 cm maar geen 10. En verder naar het oosten zal het beslist nog meer zijn. Het minst van al de kuststreek met 1 cm.

Dus volgens mij kloppen de belgische voorspellingen tot hiertoe nog altijd.

In het weerpraatje heeft Frank het al over 7 cm in Ukkel! Kijk zelf maar....http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/weer/1.238640

Ik woon maar op het randje van de Kempen...
jones
Lid
9 januari 2010, 14:20 uur | Bericht #76614
Winter houdt aan.

En daarmee zullen de problemen toe gaan nemen.
Want meest in het oog springende vandaag op weergebied, was de berichtgeving over de schaarste aan strooizout.
En als je dan een blik op de kaarten werpt, dan zie je toch de problematiek toenemen.

Want komende nacht begint het onder invloed van zuidoostelijke lagedruk al te sneeuwen in Zuid Limburg, morgenmiddag heeft dit sneeuwgebied het gehele land bedekt en met periodieke sneeuwval houdt dit wel het gehele weekend aan.
Naar verwachting gaat er 5-10 cm vallen, regionaal meer.
Met een krachtige tot harde noordooster, maxima, -3/-1 C, snijdend koud en grote overlast door verstuiving.

Zondagnacht en zondag ook nog periodiek sneeuw en Tmin -4/-2 C en
Tmax -2/0 C.

Grote vraag zal zijn hoe Nederland de maandagochtendspits in zal gaan.....

Vandaag mi geen grote verrassingen in de Uitvoer daarom het navolgende spoorboekje, waarbij -net zoals in het echt- niet op exacte tijdigheid maar meer op reisdoel moet worden gelet.

Maandag-woensdag, door sterke H boven Scandinavie en opkomende ZW lagedruk, een O/ZO aanvoer van droge koude lucht. Matig tot strenge vorst in de nacht, overdag lichte vorst.

Daarna voor een dag of 2 toename van de wisselvalligheid door passage randstoringen van ZW lagedruk ten zuiden. Tempering van de vorst, toename kans op sneeuw.

Tegen volgend weekend dan weer toenemende invloed NO hogedruk, waarbij stromin weer nadrukkelijker continentaal zal worden, en aangevoerde lucht ook weer droger met weer lagere minima tot gevolg.

Ook vwb de situatie zo tegen eind 2e decade ogen er eerder kansen dan bedreigingen voor de koude.
Trend in de Uitvoer is namelijk duidelijk aanwezig van sterke hoogterug ten westen, met duidelijke noord/noordoostelijke uitpunting.
Mi daarom grote kans op vorming van blokkerende hogedruk ten NO, met verscherping van de kou in de zin van weer koudere bovenluchten, en onverminderde handhaving van de bodemkou.

Januari kan dus in totaal wel eens een bijzonder koude maand worden.
Hoe bijzonder, daarover hoop ik u op de hoogte te kunnen houden.

Mvg, Ronald.
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
janenans
Lid
9 januari 2010, 14:20 uur | Bericht #76615
Citaat van xzaz, zaterdag 9 januari 2010, 14:17 uur haha je schoonfamilie toevallig?
Ja zoiets! Zo heeft de sneeuw ook veel goeie kanten.....
Maxim1110
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 januari 2010, 14:20 uur | Bericht #76616
Het sneeuwt hier nu flink door en zo te zien zit er nog meer aan te komen
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
patty27w
Lid
9 januari 2010, 14:20 uur | Bericht #76617
Citaat van vlindertje, zaterdag 9 januari 2010, 13:45 uur Apeldoorn noord zeker , apeldoorn zuid heeft wel een stevige gure wind met wat ik al eerder schreef knipperlicht mini sneeuw.
De voegen van de klinkers zijn wit uitgeslagen dat is alles.

Apeldoor Oost (de maten) hier idd knipper licht sneeuw zo af 'n toe komt er zo'n poefje voorbij trouwens volgens mijn termometer buiten is 't 0,1 graden dus 't vriest hier niet meer.
JPP
Lid
9 januari 2010, 14:20 uur | Bericht #76618
Citaat van xzaz, zaterdag 9 januari 2010, 14:15 uur mmm ik krijg het flauw vermoeden dat alleen het zuid oosten echte sneeuw krijgt. Verder in het land een stevige n-o wind maar geen grote hoeveelheid sneeuw.
Dat er voor morgen sneeuw op het programma staat (net zoals vandaag) voor het westen zegt niks. De buien komen gewoon niet in het westen. Iemand die deze mening met mij deelt?

Nee zeker niet! kijk eens wat er nog komen gaat op de duitse buienradar.
lees het verhaalvan Jan Visser (inmiddels flink aantal pagina's terug) het vertraagt iets en in de avond neemt de intensiteit juist toe.

Snap dat nou! als je maandag nog niets gehad hebt, dan mag je klagen zo veel je wilt, maar heb nou even geduld en wacht het af....

martYn
Lid
9 januari 2010, 14:20 uur | Bericht #76619
Citaat van Weatherman, zaterdag 9 januari 2010, 14:19 uur Eigenlijk is al die ophef van gisteren tot nu niet uitgekomen
En zul je zien dat iedereen denk agh valt allemaal mee en gaan de straat op (en dan ja)

Dat idee had ik ook al ja. maar hopen dat dat laatste dan toch nog uitkomt.
xzaz
Lid
9 januari 2010, 14:22 uur | Bericht #76620
Citaat van Jpp, zaterdag 9 januari 2010, 14:20 uur Nee zeker niet! kijk eens wat er nog komen gaat op de duitse buienradar.
lees het verhaalvan Jan Visser (inmiddels flink aantal pagina's terug) het vertraagt iets en in de avond neemt de intensiteit juist toe.

Snap dat nou! als je maandag nog niets gehad hebt, dan mag je klagen zo veel je wilt, maar heb nou even geduld en wacht het af....

Bedankt voor je mening, de verhalen zeggen inderdaad dat er sneeuw gaat vallen in het westen. We zullen zien waar het op uit komt dan. Ik heb het gevoel dat 't westen wel koud gaat krijgen (net zoals gister) maar geen grote overlast van de sneeuw.
Niet weer het weer!TV Commentaar
9 januari 2010, 14:23 uur | Bericht #76621
Citaat van Maxim1110, zaterdag 9 januari 2010, 14:20 uur Het sneeuwt hier nu flink door en zo te zien zit er nog meer aan te komen

Echt gek ik heb nog geen grote vlok gezien.

9 januari 2010, 14:23 uur | Bericht #76622
Citaat van Jpp, zaterdag 9 januari 2010, 14:20 uur Nee zeker niet! kijk eens wat er nog komen gaat op de duitse buienradar.

Inderdaad! Gewoon geduld.
If you want to see the sunshine, you have to weather the storm!
Maxim1110
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 januari 2010, 14:24 uur | Bericht #76624
Citaat van Weatherman, zaterdag 9 januari 2010, 14:23 uur Echt gek ik heb nog geen grote vlok gezien.
Het zijn hier ook geen mega vlokken maar wel gigantisch veel!
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
9 januari 2010, 14:24 uur | Bericht #76625
Zo !

ff een uurtje wezen schoonmaken... temperatuur in middelburg +0.3....

oh, ps, ik woon wel in de stad. dus het kan zo zijn dat de temperaturen daar wat warmer zijn....

ondertussen is het wel heelmaal bewolkt en de wolken hebben een beetje blauwige kleur...

ondertussen nu ik dit schrijf is het 0.4 graden geworden...
9 januari 2010, 14:25 uur | Bericht #76626
Buienradar 24 uur klopt volgens mij niks van

9 januari 2010, 14:26 uur | Bericht #76628
Citaat van Weatherman, zaterdag 9 januari 2010, 14:23 uur Echt gek ik heb nog geen grote vlok gezien.

Er wordt ook over jachtsneeuw gepraat | Gewijzigd: 9 januari 2010, 14:34 uur, door Jos_Enschede1
JVS
Lid
9 januari 2010, 14:28 uur | Bericht #76631
Hier in Norg lichtgrijze luchten, geen vlok(je) sneeuw. Temp. -1 maar gevoelstemp. "brrrr".
Wind is stevig met zo nu en dan een uitschieter. t' Is buiten best uit te houden mits goed gekleed en in beweging blijven.

9 januari 2010, 14:28 uur | Bericht #76632
Citaat van Jos_Enschede1, zaterdag 9 januari 2010, 14:26 uur Er wordt ook over jachtsneeuw gepraat dombo

Pardon let wel op je taal wil je....

Terug naar boven
9 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 9 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
9 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 675 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 675, lezen 8 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 7".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden