Ow haha kijk nu 2 min. later naar buiten en komt net even een sneeuw/wind vlaag voorbij.....hihihi moet maar vaker dit soort tekst typen misschien helpt 't....ohhh nee doe ik het weer?? ik hou helemaal niet van sneeuw hhiihihi wordt gewoon aangestoken hier door jullie
21:17 zijn wij aan de beurt
Als ik zo de kaartjes bekijk vallen wij naast de extreme sneeuw val.
Of zou er hier toch nog wat meer vallen in Ter-Apel
Dat ligt tussen Winschoten en Emmen in aan de Duitse grens.
Welke kaartjes zijn te vertrouwen?
Wie kan en wil me hier in raad geven !!
Vanmorgen even mot (zeer klein) sneeuw
Nu al droog van af 10.30 uur
maar wel harde (stevige) wind en koud.
Ow haha kijk nu 2 min. later naar buiten en komt net even een sneeuw/wind vlaag voorbij.....hihihi moet maar vaker dit soort tekst typen misschien helpt 't....ohhh nee doe ik het weer?? ik hou helemaal niet van sneeuw hhiihihi wordt gewoon aangestoken hier door jullie
Apeldoorn noord zeker , apeldoorn zuid heeft wel een stevige gure wind met wat ik al eerder schreef knipperlicht mini sneeuw.
De voegen van de klinkers zijn wit uitgeslagen dat is alles.
KNMI geef geen sneeuw, en oplossende buien:
Buienradar geeft minder oplossende buien, en wel sneeuw.
Nu sneeuwt het hier echt minimaal, geen sneeuw te noemen eigenlijk.
Volgens KNMI komt noorden nog wel aan de beurt vanavond en vannacht: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenl...arschuwing.html
Ja dat is zo
Maar hier gaat het ook aardig goed.
als het hier zo blijft doorsneeuwen, hebben we hier vast ook wel zo'n laag haha
Dankzij het winterse weer van de afgelopen weken is nu het gehele noordelijke deel van de Botnische Golf met ijs bedekt. In de kustgebieden bevindt zich 40 centimeter vast ijs, buitengaats circa 25 centimeter ‘sammanfrusen’ drijfijs. De ijsontwikkeling ligt ongeveer een maand op voor ten opzichte van de afgelopen jaren. Kijken we naar het langjarig gemiddelde dan zijn de afwijkingen nog niet zo groot. Verder is een deel van de Finse Golf bevroren alsmede een stuk van de Golf van Riga.
Hoe nu verder met de winter van 2010? Aan de zuidflank van de Scandinavische hogedrukblokkade wordt na het weekeinde opnieuw koude, continentale lucht aangevoerd. Wanneer het rond dinsdag in de nacht en ochtend voldoende opklaart kan het wederom matig, lokaal streng gaan vriezen maar met name na woensdag tempert de vorst en kan er enige neerslag gaan vallen. De as van de Scandinavische hogedrukblokkade begint namelijk iets te kantelen (positie noordwest-zuidoost) waardoor een overijverige Atlantische storing uitdiepend de Kanaalregio bereikt. Boven de besneeuwde Britse Eilanden raakt de storing op donderdag echter weer in verval.
Ondertussen begint het naar Wit-Rusland wegzakkende Scandinavische hogedrukgebied aan een nieuwe carrière. Dit zou in het weekeinde van 16-17 januari kunnen leiden tot een terugkeer van de oostelijke stroming en wederom een thermisch verval. Tegelijkertijd worden van het zuidwesten uit Atlantische hogedrukimpulsen verwacht. Of deze het Ruslandhoog aan de westflank gaan versterken valt nu nog niet goed te zeggen.
©Jan Visser
ons wachten word beloond he we krijgen veellllll sneeuw en veel wind (kracht 9) en schijnt door te gaan tot hier maandag!! dus nog even volhouden!
Als de link niet werkt staat hij hier ook: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexsl.asp?...t&pid=88108
De temperatuur loopt op, nog net geen -2
De lucht begint meer en meer te breken.
Af en toe lijkt het op een flauw zonnetje
Ik zie op de lokale radar weinig buien meer in de buurt.
http://db0sif.darc.de/dblivecam2.html
Dus we gaan hier zeker meer dan 10 cm krijgen. Jan je bent helemaal niet gek hoor! En dan moet je weten dat ze hier vanmorgen nog op de radio zeiden dat het maar om enkele cm ging gaan.
Laat staan dat het nu op dit ogenblik 5 cm is. 5 cm noem ik nog altijd niet veel. Pas vanaf 10 cm spreekt men van veel sneeuw. De verwachtingen lijken uit te komen. Centrum van het land 3 tot 5 cm. Waar u woont da's al kempen, dus kan best zijn meer dan 5 cm maar geen 10. En verder naar het oosten zal het beslist nog meer zijn. Het minst van al de kuststreek met 1 cm.
Dus volgens mij kloppen de belgische voorspellingen tot hiertoe nog altijd.