Nee dat niet het enigste wat hard gaat is de wind. Maar goed dit is het begin het sneeuwt tenminste.
Persoonlijk als ik lees wat het in Duitsland gebracht heeft denk ik dat het al met al mee gaat vallen.
Grootste problemen is het aan de grenzen met Frankrijk.Collega's van mijn met vrachtwagens die afgelopen terug kwamen melden geen extreme dingen.Het enigste was de gladheid op sommige stukken van opgevroren wegen in comb met lichte tot matige sneeuw en wind.Ik praat hier over auto's die van zowel Munchen,Stuttgart,Frankfurt,Basel en Nurnberg komen.Ze zijn binnen gekomen zonder problemen enof vertragingen.Ik heb hier wel Antenne Bayern (radio in Zuid-Duitsland) aanstaan en die melden wel meer sneeuw voor vandaag.
Het enigste wat we hopen kunnen is dat Daisy het meeste voor ons vast gehouden heeft. | Gewijzigd: 9 januari 2010, 07:43 uur, door Mennings
Komt er nog wat onder zuidlimburg of heeft die nu al alles gehad,
Er zit namelijk niks meer!
iemand een idee!
Groet een weer liefhebber
Zo te zien komt er nog meer, er onstaat trouwens ook spontaan een neerslagfront boven de duitse wadden die rap richting groningen trekt
http://www.wetterspiegel.de/de/europa/deutschland/47.html
De voorspelling is langdurig sneeuwval (waardoor er wel een aantal cm's totaal kan vallen) met veel wind.
Verwachten dat je vanochtend een dik pak sneeuw op je auto zou vinden snap ik totaal niet.
ps Hier in Velp ten oosten van Arnhem (ik ben aan het werk) valt zo nu en dan een vlokje met een pittig briesje (4bft). De temperatuur is hier -4 (gevoelstemp -10,9 volgens weerstation Arnhem (de laar)).
Correcte opmerking ! Het is pas maandagmorgen dat je lokaal ergens in Limburg meer dan 20 cm op je auto kan aantreffen (zie voorspelling eerste pagina)
De voorspelling is langdurig sneeuwval (waardoor er wel een aantal cm's totaal kan vallen) met veel wind.
Verwachten dat je vanochtend een dik pak sneeuw op je auto zou vinden snap ik totaal niet.
Klopt wat je zegt maar in Duitsland heeft het op meerdere plaatsen in Bayern vanaf gistermorgen gesneeuwd en ook daar is het niet veel.Maar morgen zijn we allemaal wijzer.
Het is ook niet dat ik nu al meer verwacht had maar ik baseer het op feiten van mensen die daar vandaan komen dus gister ook daar waren.
Maar zoals gezegd miss word het pas losgelaten als het NL passeert | Gewijzigd: 9 januari 2010, 07:49 uur, door Mennings
Ik denk het nog lang geen maandag is
Doetinchem heeft zojuist ook wat sneeuw gehad al was het niet echt benoemenswaardig
Temp: -3,2 gevoels temp: -6.8 Wind: 3 bft...
Ben benieuwd wanneer het hier echt gaat sneeuwen en blijf dat voorlopig denk ik ook....
Mensen zeg, wat zeuren jullie hier allemaal. SNEEUWT de hele dag nog hoor, kijk eens op de radar, heel duitsland zit nog vol, je komt heus wel aan 5 -10 cm!
Met een "beetje" meer wind dan nu...
Op het moment is het hier -3.3 op 2de verdieping hoog, nog geen sneeuw te bekennen in Apeldoorn. En dat terwijl (sneeuw)buienradar op dit moment aangeeft we vollop in een sneeuwstrook zouden moeten bevinden.
Of de vlokjes zijn alleen met een microscoop te bekijken. Ik zie ze dus niet. Wel een stevig variabel windje volgens de vlaggen die aan de overkant van de weg hangen.
Ben benieuwd wat de dag gaat brengen. Zo even de laatste verse boodschapjes doen.
Jaja Arnhemmer, ik zal niet zeuren en lief voor het raam gaan zitten wachten tot de sneeuw hier is
Ik hoorde op de radio ook dat in Wallonie er sneeuwduinen zijn.
Op de site van het KMI staat onze provincie mooi te blinken in het oranje.