Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

8 Jan 2025 13:25:33

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

7 Jan 2025 22:19:57

7 Jan 2025 11:27:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clarke, AL; Conecuh, AL; Monroe, AL; Washington, AL; Wilcox, AL.

7 Jan 2025 05:30:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dallas, AL; Perry, AL.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cullman, AL; Limestone, AL; Madison, AL; Morgan, AL.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Butler, AL; Conecuh, AL; Monroe, AL.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chilton, AL; Shelby, AL.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Butler, AL; Conecuh, AL.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bibb, AL.

7 Jan 2025 05:30:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baldwin, AL; Clarke, AL; Mobile, AL; Monroe, AL; Washington, AL; George, MS; Greene, MS.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AL.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Limestone, AL.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bolivar, MS.

6 Jan 2025 21:04:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Caldwell, LA; Grant, LA; La Salle, LA; Winn, LA.

6 Jan 2025 21:04:49
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
8 januari 2010, 21:44 uur | Bericht #75536
Gaat Marc Putto dan toch gelijk krijgen? Lees zijn site:

- Flinke aanval op vorstperiode te verwachten inderdaad rond half januari: dooioffensief dan

- Antoonlente geeft doorgaans een paar zachte(re) dagen af rond de periode na 15 januaar

Ik hoop van niet!
Echter, de pluim is naar mijn idee wel erg drastisch veranderd... vanaf woensdag duidelijk meer onzekerheid, de echte kou lijkt eruit te zijn.
8 januari 2010, 21:44 uur | Bericht #75537
Citaat van kermisspin, vrijdag 8 januari 2010, 21:43 uur Dacht dat NL oranje was????

Klopt ook dan moet je morgen pakken
Waarom deze advertentie?
8 januari 2010, 21:45 uur | Bericht #75540
Citaat van kermisspin, vrijdag 8 januari 2010, 21:43 uur Dacht dat NL oranje was????

Je moet ook op morgen klikken
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
8 januari 2010, 21:46 uur | Bericht #75542
Goedenavond dames en heren. Laat ik me eerst voorstellen. Ik ben Eddy en volg nu een ongeveer een maand deze site. Moet eerlijk bekennen dat ik iedere dag al die heerlijke en soms "onzinnige" discussies met veel plezier volg.

De voorspellingen van Jan volg ik met verbazing. Iedere keer is hij in staat om zeer nauwkeurige uitspraken te doen wat betreft de weersverwachting.

Zal de discussies blijven volgen. De F5 knop is reeds aan vervanging toe .

Wat betreft mijn eigen voorspelling deze winter, dat weet ik niet. Maar wat mij wel opvalt is, dat de ijsberen reeds hout aan het sprokkelen zijn

8 januari 2010, 21:47 uur | Bericht #75543
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, vrijdag 8 januari 2010, 21:44 uur Klopt ook dan moet je morgen pakken

euhmmm, je hebt gelijk. Mijn fout.

Blijk wel dat....IK....niet op 1 lijn zit | Gewijzigd: 8 januari 2010, 21:49 uur, door H. Kootstra
uw vermaak is onze taak!
just0408
Lid
8 januari 2010, 21:47 uur | Bericht #75544
Citaat van Buffell, vrijdag 8 januari 2010, 21:42 uur Allereerst, wat een zeer mooi plaatje gebruikt, zo'n wit Nederland from outer space!

En dit zou zeer zeker een leuke gewaarwording zijn, ik zit nu in het 15+ deel, Gendringen!

Nou, ook al zit ik in het 5cm gedeelte, ik ben tevreden als het uitkomt!
interjrs
Lid
8 januari 2010, 21:54 uur | Bericht #75548
Eventjes eens iets anders aanroeren:
Wat voor sneeuw kunnen we morgen eigelijk verwachten? De temperaturen nou liggen niet ver onder 't vriespunt dus als dat morgen ook zo is krijgen we toch van die lekker plakkende vlokken. Of zie ik dat verkeerd?

Enerzijds mag 't van mij lekker plakken: lekker sneeuwpoppen bouwen. Aan de andere kant: stuifsneeuw is makkelijker van 't ijs te schuiven.
Tyshane
Lid
8 januari 2010, 21:54 uur | Bericht #75549
Citaat van Edjekadetje, vrijdag 8 januari 2010, 21:46 uur Goedenavond dames en heren. Laat ik me eerst voorstellen. Ik ben Eddy en volg nu een ongeveer een maand deze site. Moet eerlijk bekennen dat ik iedere dag al die heerlijke en soms "onzinnige" discussies met veel plezier volg.

De voorspellingen van Jan volg ik met verbazing. Iedere keer is hij in staat om zeer nauwkeurige uitspraken te doen wat betreft de weersverwachting.

Wat betreft mijn eigen voorspelling deze winter, dat weet ik niet. Maar wat mij wel opvalt is, dat de ijsberen reeds hout aan het sprokkelen zijn

Welkom en gezellig dat je mee doet! Tja die f5 knop... die is bij de meesten hier al wel versleten inderdaad. Je kan trouwens via de webshop voordelig nieuwe knoppen bestellen!
8 januari 2010, 21:54 uur | Bericht #75550
Fotootje wat daisy in avignon ( zuid frankrijk) heeft achtergelaten:

xzaz
Lid
8 januari 2010, 21:56 uur | Bericht #75552
Citaat van Jeffrey83, vrijdag 8 januari 2010, 17:25 uur Kaartjes maken prima, maar baseer ze dan ergens op... Natte vinger werk doen ze bij proffesionele instituten en doen hobby weermannen bij campingzenders (nee, ik bedoel niet hij die niet genoemd mag worden)
No offence maar het Weer blijft altijd natte vinger werk. Het feit dat er bepaalde factoren zijn waardoor je het weer kan inschatten (tot 3 dagen max) geeft al aan dat zelfs het KNMI het nog lastig vind.
En dan hebben we het niet over een periode waar het 't altijd 't zelfde is. Als we kijken naar een periode zoals deze waar er veel omstandigheden mee spelen is het niet eens mogelijk om tot volgende week woensdag te spreken. Jan zelf houdt dat ook nog even voor zich.

En als mensen dingen willen maken (net zoals het KNMI doet) mogen ze dat doen, er bestaat geen patent op weerkaartjes dat gebaseerd is op interesse of inschattingen van de komende tijd. Als je oud vertrouwd wilt bekijk je alleen die van de KNMI, PP of de kaartjes die Jan hier post.
Niet weer het weer!TV Commentaar
Buffell
Lid
8 januari 2010, 21:57 uur | Bericht #75553
Citaat van Edjekadetje, vrijdag 8 januari 2010, 21:46 uur Goedenavond dames en heren. Laat ik me eerst voorstellen. Ik ben Eddy en volg nu een ongeveer een maand deze site. Moet eerlijk bekennen dat ik iedere dag al die heerlijke en soms "onzinnige" discussies met veel plezier volg.

Eddy, we zijn bijna buren, ik woon in Gendringen!
Sanwa
Lid
8 januari 2010, 21:57 uur | Bericht #75554
Kan heel misschien iemand mij vertellen hoe laat ongeveer de sneeuw in winkel (noord-holland) komt, zelf denk ik in de middag of in de avond. alvast bedankt groeten marieke
Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je.
8 januari 2010, 21:57 uur | Bericht #75555
Citaat van interjrs, vrijdag 8 januari 2010, 21:54 uur Eventjes eens iets anders aanroeren:
Wat voor sneeuw kunnen we morgen eigelijk verwachten? De temperaturen nou liggen niet ver onder 't vriespunt dus als dat morgen ook zo is krijgen we toch van die lekker plakkende vlokken. Of zie ik dat verkeerd?

Enerzijds mag 't van mij lekker plakken: lekker sneeuwpoppen bouwen. Aan de andere kant: stuifsneeuw is makkelijker van 't ijs te schuiven.

grote vlokken, met stuifsnee door de harde wind.
8 januari 2010, 21:58 uur | Bericht #75556
Denk zelf tussen 14-16.. in NH
mc-markie
Lid
8 januari 2010, 21:58 uur | Bericht #75557
Citaat van CvHof, vrijdag 8 januari 2010, 20:31 uur Wow wat ligt het UK er mooi bij

haha mooi man engeland lekker wit.

ps waar kan je deze vinden zulke mooie als ik vragen mag?
8 januari 2010, 21:59 uur | Bericht #75559
8| jeetje dat is best veel daar op die foto!
Nou wij hebben ook alles in huis om een paar dagen door te komen
Dus laat maar komen.
8 januari 2010, 21:59 uur | Bericht #75560
Citaat van Buffell, vrijdag 8 januari 2010, 21:57 uur Eddy, we zijn bijna buren, ik woon in Gendringen!

Wist ik....
Sanwa
Lid
8 januari 2010, 22:00 uur | Bericht #75551
Citaat van energizer85, vrijdag 8 januari 2010, 21:58 uur Denk zelf tussen 14-16.. in NH

dank je wel.
groetjes marieke.

ps zag net 1 of 2 sneeuwvlokjes gaan in het licht van de lantarenpaal.
Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je.
Tyshane
Lid
8 januari 2010, 22:01 uur | Bericht #75562
Citaat van interjrs, vrijdag 8 januari 2010, 21:54 uur Eventjes eens iets anders aanroeren:

Goeie vraag; ik denk zelf ook redelijk grote of in ieder geval niet te kleine vlokken, vanwege de temperatuur inderdaad. Vind ik zelf ook wel het mooist. Wat je zegt; sneeuwpoppen- en sneeuwballen-sneeuw!
8 januari 2010, 22:01 uur | Bericht #75563
Hoop alleen dat de stroom en alles het blijft doen
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.891 topics, welke bij elkaar 448.535 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.611 leden.
Het nieuwste lid is Sneeuwschuiver57.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 80 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 80, lezen 6 mensen het topic "Onweerskansen van 23 en 24 augustus".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2025 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden