- Flinke aanval op vorstperiode te verwachten inderdaad rond half januari: dooioffensief dan
- Antoonlente geeft doorgaans een paar zachte(re) dagen af rond de periode na 15 januaar
Ik hoop van niet!
Echter, de pluim is naar mijn idee wel erg drastisch veranderd... vanaf woensdag duidelijk meer onzekerheid, de echte kou lijkt eruit te zijn.
Je moet ook op morgen klikken
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
De voorspellingen van Jan volg ik met verbazing. Iedere keer is hij in staat om zeer nauwkeurige uitspraken te doen wat betreft de weersverwachting.
Zal de discussies blijven volgen. De F5 knop is reeds aan vervanging toe .
Wat betreft mijn eigen voorspelling deze winter, dat weet ik niet. Maar wat mij wel opvalt is, dat de ijsberen reeds hout aan het sprokkelen zijn
euhmmm, je hebt gelijk. Mijn fout.
Blijk wel dat....IK....niet op 1 lijn zit | Gewijzigd: 8 januari 2010, 21:49 uur, door H. Kootstra
En dit zou zeer zeker een leuke gewaarwording zijn, ik zit nu in het 15+ deel, Gendringen!
Nou, ook al zit ik in het 5cm gedeelte, ik ben tevreden als het uitkomt!
Wat voor sneeuw kunnen we morgen eigelijk verwachten? De temperaturen nou liggen niet ver onder 't vriespunt dus als dat morgen ook zo is krijgen we toch van die lekker plakkende vlokken. Of zie ik dat verkeerd?
Enerzijds mag 't van mij lekker plakken: lekker sneeuwpoppen bouwen. Aan de andere kant: stuifsneeuw is makkelijker van 't ijs te schuiven.
De voorspellingen van Jan volg ik met verbazing. Iedere keer is hij in staat om zeer nauwkeurige uitspraken te doen wat betreft de weersverwachting.
Wat betreft mijn eigen voorspelling deze winter, dat weet ik niet. Maar wat mij wel opvalt is, dat de ijsberen reeds hout aan het sprokkelen zijn
Welkom en gezellig dat je mee doet! Tja die f5 knop... die is bij de meesten hier al wel versleten inderdaad. Je kan trouwens via de webshop voordelig nieuwe knoppen bestellen!
No offence maar het Weer blijft altijd natte vinger werk. Het feit dat er bepaalde factoren zijn waardoor je het weer kan inschatten (tot 3 dagen max) geeft al aan dat zelfs het KNMI het nog lastig vind.
En dan hebben we het niet over een periode waar het 't altijd 't zelfde is. Als we kijken naar een periode zoals deze waar er veel omstandigheden mee spelen is het niet eens mogelijk om tot volgende week woensdag te spreken. Jan zelf houdt dat ook nog even voor zich.
En als mensen dingen willen maken (net zoals het KNMI doet) mogen ze dat doen, er bestaat geen patent op weerkaartjes dat gebaseerd is op interesse of inschattingen van de komende tijd. Als je oud vertrouwd wilt bekijk je alleen die van de KNMI, PP of de kaartjes die Jan hier post.
Eddy, we zijn bijna buren, ik woon in Gendringen!
Wat voor sneeuw kunnen we morgen eigelijk verwachten? De temperaturen nou liggen niet ver onder 't vriespunt dus als dat morgen ook zo is krijgen we toch van die lekker plakkende vlokken. Of zie ik dat verkeerd?
Enerzijds mag 't van mij lekker plakken: lekker sneeuwpoppen bouwen. Aan de andere kant: stuifsneeuw is makkelijker van 't ijs te schuiven.
grote vlokken, met stuifsnee door de harde wind.
dank je wel.
groetjes marieke.
ps zag net 1 of 2 sneeuwvlokjes gaan in het licht van de lantarenpaal.
Goeie vraag; ik denk zelf ook redelijk grote of in ieder geval niet te kleine vlokken, vanwege de temperatuur inderdaad. Vind ik zelf ook wel het mooist. Wat je zegt; sneeuwpoppen- en sneeuwballen-sneeuw!