Na vele sombere berichten gelezen te hebben op het forum vanmorgen dat er geen sneeuw meer gaat komen kan ik jullie mededelen dat alle somberheid voor niets is geweest. De kaarten laten wel iets een verzwakking zien maar nog steeds geen reden om naar de dokter te gaan voor diazepam oid te gaan halen. Wat mij opviel is dat het KNMI het nu in een keer ook over enkele centimeters heeft en dat kennen we van ze. Enkele centimeters betekend gewoon lam legging van het land, zie maar wat er in Friesland is gebeurt voor de kerst.
Ook de media laat het volgende weten voor aankomend weekend: "Hevige sneeuval in combinatie met harde wind en een tekort aan strooizout liggen hieraan ten grondslag. Hulpdiensten zijn al bezig met het maken van noodplannen. Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft in een brandbrief gericht aan onder meer provinciebestuurders en politiechefs aangegeven dat zij zich moeten voorbereiden op een ernstige verstoring van het dagelijks leven. De oproep is gericht aan ziekenhuizen, brandweer- en poltiekorpsen."
Hoe dan ook ik blijf bij mijn standpunt van wat ik eerder deze week gezegd heb. Limburg gaat te maken krijgen met aardige hoeveelheden die lokaal op kunnen lopen tot meer dan 20 centimeter. Elders zal er rond de 15 centimeter gaan vallen, tot zo'n 7 centimeter in het westen, maar lokaal kan er ook meer gaan vallen. Ook de Duitse media (kranten en radio) waarschuwen al volop. Op de radio in Aken hebben ze het al over 45 centimeter sneeuw dat er gaat vallen. Kortom wij kunnen best wel wat gaan verwachten morgen en zondag maar ook maandag valt er nog enige tijd sneeuw. Morgen krijgen we ook te maken met sneeuwjacht en kunnen er lokaal sneeuwduinen gaan ontstaan. (Zie kaartjes hieronder)
Tot slot even een opmerkelijk bericht wat gisteren hier op het forum verscheen van onze enige echte Piet Paulusma. Het viel mijn op dat het bericht haast exact hetzelfde is als wat ik in de afgelopen dagen heb gezegd hier op het forum
want tot nu toe is er nog niet echt veel gevallen.
momenteel valt er heel fijn sneeuw tis niet veel maar het is wat.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/