Het voordeel is wel dat het een ijsvereniging betreft aan deze Ijzeren Man. Dit natuurbad waar juist in de zomer gezwommen word, word in de winter belegerd mits het vriest door de Vughtse Ijsclub, waar ik juist die leden mag prijzen omdat ze elke keer de baan mooi schoon vegen van de sneeuw. Complimenten! Toch raar om te weten dat je in de zomer dat water betreed om kopje onder te gaan maar juist nu in de winter gewoon over het water kan lopen. Wandel je in de herfst nog heel dat kl ... eind naar de overkant, kun je nu schaatsend in no-time naar de overkant. Gaaf! Echt heel gaaf!
En tja die sneeuw, dit is gewoon een winter a la 1979. Geen elfstedentocht toen en ik ben er bang voor dat het dit jaar gaat gebeuren al denk ik wel dat we er HEEL dichtbij gaan komen, echt heel dichtbij maar ik ga geen voorspellingen wagen. Ik kan schaatsen dat weet ik wel. Ik weet het gewoon, volgende week kan het. Ik weet het gewoon en ik geloof erin. Jammer van die sneeuw, we hebben in December toch wel genoeg gehad?? Toch? Ik moet zeggen dat ik sneeuw mooi vind maar nu wil ik eventjes schaatsen.
Morgen ga ik schaatsen, in Tilburg op de nieuwe KUNSTijsbaan. Dat is schaatsen, maar niet voor het echhie, natuurijs is toch ''het'' schaatsen! Ik ga alvast oefenen. Ik moet in mijn 22e jaar die vandaag ingaat maar eens voornemen om MEER te schaatsen! die 6x per jaar is te weinig.
Maak je geen zorgen om dat schaatsen, dat komt nog wel. De nieuwe pluimverwachtingen geven nog geen dooi aan.
Hier heb ik met de sneeuw wat pech gehad, hier ligt zo'n 2-3 cm. Maar schaatsen heb ik net nog gedaan op een groot meer! Rondjes van 2-3 kilometer!