Bij onze oosterburen vliegen je ondertussen de "unwetterwarnungen" om de oren.
http://www.wetter.com/wetter_aktuell/wette...s_path=EU/DE/NW
Wat zal het vandaag en morgen druk zijn op de Duitse unwetter-online.de (bitte nicht clicken) mit der Jan von Ooijen.. | Gewijzigd: 8 januari 2010, 08:08 uur, door PolderPS
in ieder geval weer verse sneeuw!!
maar diep in mijn hart wil ik meer,
dus zou eerlijk gezegd wel teleurgesteld zijn als het niet meer zou zijn
afwachten dus meer kunnen we toch niet doen he
Blijft altijd afwachten natuurlijk en dat maakt het wel lekker spannend
In Limburg kan het vrijdagavond naar zaterdagochtend al wat gaan sneeuwen maar pas in de nacht van zaterdag op zondag op uitgebreidere schaal sneeuw maar dan wel ten zuiden van de lijn emmen-haarlem schat ik zo.
Wordt het wel weer wat eerlijker verdeeld in NL
Op het nieuws van onze nationale radio ook radio 2 spreken ze dan van dat morgen de luchthaven wel eens heel veel problemen gaat hebben.
Nu wacht ik vol ongeduld op Jan zijn visie...
Hopelijk hebben ze het niet bij het rechte eind.
http://www.sneeuwverwachting.nl/weerkaarte...de_franse_alpen
Ik hoop toch echt dat ze ook dit keer goed zitten met hun voorspellingen ( normaal wel )...Voor de meesten die aan de oostgrens wonen kan dit relevant zijn.
Daumen drücken!!
http://www.wetter.net/deutschland/wetterwarnungen.html
Jan kan jij dit bevestigen aan de hand van jou informatie.
Het lijkt er op dat we minder sneeuw gaan krijgen dan dat we allen hoopten.
Zelf schat ik tssen de 5-10cm
"Uitstervend" ras?? ..... maar goed het blijft wel spannend
Die melding rood bij Aken is gisterochtend gemaakt,verwacht er maar niet teveel van.
Ik verwacht er hooguit 2!
Op het nieuws van onze nationale radio ook radio 2 spreken ze dan van dat morgen de luchthaven wel eens heel veel problemen gaat hebben.
Nu wacht ik vol ongeduld op Jan zijn visie...
Ik ook, zag wat gfs kaartjes waar ik niet zo heel blij van werd.. hopelijk heeft Jan nog wat mooie animaties en betere kaarten. anders moeten we het straks met name hebben van de verstuiving.
Meteo Consult, gaf net 1cm voor Noorden en 3,5 voor zuidoost, zou jammerlijke anti-climax zijn. wie biedt er meer...
0 voor de pechvogels ergens in het zuidwesten, westen of noordwesten
10 cm hoogstwaarschijnlijk voor Vaals..
Maar ik ben een leek, dus het is een persoonlijk gokje dat ik baseer op voorgevoel en tegenvallende nieuwe berichten..
ach, het zal wel weer.. 0 cm in middelburg, komt me voorspelling toch nog uit dat wij weer naast de boot plassen
Betere kaarten zal Jan niet hebben,iedere meteoroloog leest dezelfde kaarten en data maar (zoals ik al vaker gezegd heb) interpreteerd iedereen het op een eigen manier.
Ik kan het mis hebben maar met sneeuw zal het allemaal wel loslopen qua hoeveelheden.Ik denk dat de wind een belangrijker factor is en dan met name voor de temperatuurbeleving.
Overigens is weinig sneeuw erbij natuurlijk wel goed nieuws voor de schaatsliefhebbers