Winter 78/79 deel 1
Winter 78/79 deel 2
Met dank aan Meteoconsult die er een mooi verhaal van heeft gemaakt
Eingelijk heb ik medelijden met mijn moeder. Die liep toen hoog zwanger van mij rond Daarom houd ik natuurlijk ook zo van sneeuw.
Ten no van de wadden begint een sneeuwgebiedje te ontstaan; kan nog met de no-stroming prov groningen bereiken
we zien regelmatig dat er buien vanaf de Noordzee komen die hun kracht verliezen als ze boven (Neder)land komen. Hoe kan t dat dat grote front wat er aan zit te komen toch zo'n grote afstand naar ons toe kan af leggen zonder kracht te verliezen? In Duitsland bijvoorbeeld wordt hier toch heel veel sneeuw van verwacht..
En waarom gaat dit front dan net, wat volgens mij hier de verwachting is, weer minder actief worden als hij (of zij??) Nederland bereikt?
Ik ben een echte leek dus sorry als ik hele domme vragen stel
Winter 78/79 deel 1
Winter 78/79 deel 2
Dank je
| Gewijzigd: 7 januari 2010, 21:11 uur, door Kalle1979
we zien regelmatig dat er buien vanaf de Noordzee komen die hun kracht verliezen als ze boven (Neder)land komen. Hoe kan t dat dat grote front wat er aan zit te komen toch zo'n grote afstand naar ons toe kan af leggen zonder kracht te verliezen? In Duitsland bijvoorbeeld wordt hier toch heel veel sneeuw van verwacht..
En waarom gaat dit front dan net, wat volgens mij hier de verwachting is, weer minder actief worden als hij (of zij??) Nederland bereikt?
Ik ben een echte leek dus sorry als ik hele domme vragen stel
Leuke info is hier te vinden (trouwens voor elke "leek")
http://www.keesfloor.nl/boeken/dwwrws/12syst.htm
Sorry Jan, komt van geen andere site hoor. Dat is hetgene wat ik er persoonlijk van vindt. Zoals u wellicht weet of zou moeten weten, neerslaghoeveelheden kan men moeilijk voorspellen. Zeker als men spreekt over sneeuw hoeveelheden. Volgens mij persoonlijk zijn de sneeuwverwachtingen wat te hoog gegrepen.
Haha hebben we hier de geboorte van een nieuwe mop?
Zoiets als:
Nou zeg die lui van Rijkswaterstaat zijn ook onbeschoft! Ik zag net een chauffeur van een strooiwagen lui een peukje roken naast zijn vrachtwagen terwijl de straten spekglad waren...ik zeg, "moet jij niet strooien???" Zegt ie "joh, zout op!"
:|