Whatever, vraag me wel af hoe laag die thermometers bij de KNMI kunnen gaan. Op 't actuele plaatje gaat de legenda niet lager dan -16.... en daar komen we zometeen geloof ik nog aan.
en in de zomer gaan ze niet kouder dan + 5.... ik zal je uit de droom helpen.. mocht het -15,9 worden.. dan hangt de grote meneer van het knmi een nieuwe thermometer op. 1 die van -16 tot - 30 gaat..
"t is heus waar hoor !
8|
Erg winters dus!
Is dat neerslaggebied van zaterdag al opgelost voordat het in het westen aankomt?
Ik ben ook benieuwd hoeveel er gaat vallen hier.
Ik verwacht persoonlijk toch zeker wel zo'n minimaal 5 cm erbij, dan ligt er bij ons 20cm!
Doch, het moet gezegd: Hoogstwaarschijnlijk zitten we niet echt lekker in noordholland wat betreft de sneeuw op zaterdag. Tenminste als je een sneeuwfreak ben.
We hebben het afgelopen uur de temperatuur rond het IJsselmeer (Stavoren/Berkhout/Lelystad) tot onder de -10 zien dalen, en ook in Ell zien we dit terug. Komende nacht, zal het met wegvallen van de wind en het verdwijnen van de bewolking, op grote schaal tot strenge vorst komen. Temperaturen tot - ver - onder de -10 zijn hierbij dan ook niet uitgesloten (misschien lokaal -18?). Direct langs de kust zal de temperatuur waarschijnlijk zo rond de -5 blijf hangen.
Morgen overdag blijft het overal vriezen, waarbij het goed mogelijk is dat de temperaturen in het binnenland niet boven de -5 uitkomen. Dit met een langzaam toenemende wind zorgt ervoor dat het bitterkoud kan worden!
Auteur: Sjoerd Huininga | Opgesteld 2010-01-07 18:18:29
Ik verwacht persoonlijk toch zeker wel zo'n minimaal 5 cm erbij, dan ligt er bij ons 20cm!
Doch, het moet gezegd: Hoogstwaarschijnlijk zitten we niet echt lekker in noordholland wat betreft de sneeuw op zaterdag. Tenminste als je een sneeuwfreak ben.
Laten we op het beste hopen! Het ziet er nu ook al mooi uit, dus laat dan het ijs maar groeien!
Ik heb vandaag schaatsen gekocht en je kan hier al schaatsen, dus:P
Ik heb vandaag schaatsen gekocht en je kan hier al schaatsen, dus:P
Veel plezier wintermannetje!
we wachten af!