stationair 1 op 3 dat krijg je er bij mij dus niet in in he!!.
Dan heeft heel nederland een probleem als je in de file komt te staan!!!!!
Gr.
Ik ben een nieuw gast/lid en nogal geÃntereseerd in het weer en volg dagelijks diverse weersvoorspellingen.
Nou ben ik via geenstijl op jullie forum terchtgekomen en wat mij opvalt is jullie scepsis over allerlei weersvoorspellingen van nederlandse weerinstituten.
Zijn deze echt zo beroerd of zijn de opmerkingen met een knipoog?
Trouwens hoe zit het met de sneeuw voor Veghel dit weekend....
Ik heb het liefst een halve meter maar andere voorspellingen (ook bij jullie ) zwakken de hoeveelheden weer wat af...
Kunnen jullie aangeven wat het meest betrouwbare schatting is....
Is 1 mm neerslag ook 1 cm sneeuw?
Als het erg droog en koud is (hele droge sneeuw) is het 1 kg/m2=1 cm
en schoon is uw kunstgebit!
Gister was het heel fluffy de sneeuw, grote vlokken betekend veel lucht er tussen en dus niet zo zwaar, als donsveertjes in een kussen was het gisteren. Als het zaterdag gaat stuiven is het veel compacter en is 1Kg misschien maar 3mm/vierkante meter. Ik denk dus dat het precies andersom is als in bovenstaande quote van Olaf.
Kort gezegd: het hangt maar helemaal af van het soort sneeuw dat valt, en de omstandigheden (beetje dooi, veel wind, geen wind enz)
Ben ik nou gek ofzo? dat blauwe neerslag gebied bereikt zaterdagavond laat pas het westen. En op het volgende kaartje van Jan is het alweer weg, toch? Misschien moet ik toch m'n bril opzetten?
Ik ben een nieuw gast/lid en nogal geÃntereseerd in het weer en volg dagelijks diverse weersvoorspellingen.
Nou ben ik via geenstijl op jullie forum terchtgekomen en wat mij opvalt is jullie scepsis over allerlei weersvoorspellingen van nederlandse weerinstituten.
Ik heb het liefst een halve meter maar andere voorspellingen (ook bij jullie ) zwakken de hoeveelheden weer wat af...
Welkom, en veel plezier! 1cm= 1mm, klopt!
Of een groot stuk karton voor je ruit zetten? Maar ik weet niet of het veel gaat helpen. Ik merk hier dat ook de binnenkant van de ramen aanvriest.
Dat laatste denk ik westen blijft op de laatste 2 plaatjes blauw en groen, meer dan 6 uur sneeuwval (zal wel niet hard gaan, maar 6 uur lichte sneeuw is toch een flink pak) | Gewijzigd: 7 januari 2010, 18:53 uur, door stratocumulus
Dan heeft heel nederland een probleem als je in de file komt te staan!!!!!
Gr.
ja , is ook zo , maar dan is je motor warm , heb het net geprobeert en het verbruik was eerst 1 ltr/h , en toen ik ging rijden was het 29ltr/100 , dus als je dan gaat rijden neemt ie meer dan je denkt....
( 't is zowiezo verkeerd om een koude motor lang stationair te laten lopen)
SC
Kan hoor, heb ik ook al meerdere keren gedaan. We hebben nu een carport, dat is helemaal geweldig......instappen en wegrijden... enne natuurlijk de buren uitlachen die wel moeten krabben..
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
WDR-Wetterstudio Bochum
Vorhersage für Nordrhein-Westfalen
Am Samstag aus Süden aufkommender
Schneefall, gebietsweise kräftig. Bei
starkem Wind Gefahr von
Schneeverwehungen! Frost zwischen rund
-2 Grad tagsüber und um -7 Grad in der
Nacht. Am Sonntag anfangs noch
Schneefall, später abklingend,
Höchstwerte -3 bis 0 Grad.
Vertaling:
WDR Studio Bochum weer
Verwachting voor Noord-Rijnland-Westfalen
Op zaterdag opkomende soms zware sneeuwval vanuit het Zuiden,daarbij een sterke wind die voor stuifsneeuw kan gaan zorgen.
Temperatuur overdag -2 graden,s'nachts -7 graden
Op zondag, in eerste instantie nog sneeuwval die later wegtrekt,temperaturen tussen -3 en 0 graden.
Namens de hele crew, welkom en geniet van onweer-online
welkom op O-O , en ja de meeste instituuten zijn redelijk beroerd