Grtz/..
Maar is dat reden voor enige paniek, gewoon een koude winterdag. Lijkt me niets mis mee.
Volgens mij hopen diverse mensen dat we een sneeuw chaos gaan beleven en gebruiken elk woordje of zin (zoals die van Jan)die daar naar toe zou kunnen wijzen om hun eigen fanatasie werkelijkheid te laten worden.
Begrijp me niet verkeer, ben gek op veel sneeuw maar denk dat paniek en hamsteren wel erg ver gaan. Enige wat ik me wel kan voorstellen is dat vervoer een probleem kan worden als inderdaad blijkt dat er nauwelijks gestrooid kan worden.
We shall see what happens.
Als je de kaartjes kijk van knmi staat regio zuid-oost heel brabant en limburg
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Bedankt Jan voor toch iets meer informatie!
Ben namelijk woonachtig in Zuid Limburg,en wij waren ook van plan om Zaterdag richting Rotterdam te gaan.
Ik hield al een tijd dit topic in de gaten,maar nu is het een wijs besluit,dat we komende Zaterdag maar thuisblijven.
Het front gaat langzaam over het land trekken met een harde ( misschien wel stormachtige ) wind. Op die manier krijg je op veel plaatsen flink wat centimeters sneeuw en natuurlijk duinvorming. Dit is op zich nog niet zo extreem als in 79, maar.....
In 79 kwam er door de harde wind ook sneeuw wat oorspronkelijk in duitsland was gevallen deze kant op gewaaid en DAT zorgde er mede voor dat we hier toen gigantische sneeuwduinen kregen. In de situatie op de weerkaarten voor dit weekend zit wel enige overeenkomst met 79. Enige wat wat in 79 wel hadden en nu niet of in beperkte mate is een gladde ondergrond. ( in 79 had het eerst ge-ijzelt )
Dus als het front echt erg langzaam over gaat trekken kan je situaties krijgen die in 79 er ook waren, maar dan moeten alle puzzel stukjes wel op hun plaats vallen. | Gewijzigd: 7 januari 2010, 11:12 uur, door marco-groningen
Jan laat je niet gek maken door die gasten
Maar als je wat info kwijt wilt dan mag je me ook een PM sturen hahaha (geintje)
't Komt vanzelf wel in de voorspellingen.
De sneeuw van gisteren was overigens zeer lokaal. Utrecht om 17:00 een klein laagje ( < 1cm ). Toen in Amstelveen in anderhalf uur een cm of 8. En in Sassenheim/Warmond hooguit 1 cm weer. Wel spekgladde wegen, meerdere glijpartijen gezien ook. | Gewijzigd: 7 januari 2010, 11:18 uur, door Rawrzorzzz
Juist Jan het belangrijkste heb je al verteld
En de rest weet je dan al er gaat aardig wat sneeuw vallen.
ook rond de 20/25 cm sneeuw en ik kon nog gewoon naar de buurt super. Zal denk wel los lopen. Maar ik zou eventuele plannen voor het weekend wel wijzigen als blijkt dat er flink wat gaat vallen. Gewoon verstandig zijn en geen problemen opzoeken.
Je zou je wel af kunnen vragen hoe het met de bevoorrading van de supers gaat, als er geen vrachtwagens meer kunnen rijden wandel jij mooi naar een zooitje lege schappen
Klaar nu! Dan hebben we nog wat om naar uit te kijken. Altijd maar ALLES weten is ook niet leuk.
Als je de hele dag zit te F5en duurt het nog lang ja... Morgen is het alweer vrijdag
Men kan nog geen info posten die nog niet gekend is.
Vindt dat het maar normaal is dat sommige bronnen niet vrij gegeven worden als dit door de aanbelangende personen gevraagd wordt.
Gelieve dat kruisverhoor te stoppen en info te posten die dit topic ten goede komt.
Zoals dit kaartje Iedereen komt aan de beurt
Inderdaad. Doordat er minder gestrooid wordt kan de bevoorrading begin volgende week wel eens een deuk oplopen. Reden voor mij om in ieder geval vandaag nog wat op te halen. ( en nu niet allemaal tegelijk, want dan heb ik niks meer )
Klopt dat...
Volgens mij hopen diverse mensen dat we een sneeuw chaos gaan beleven en gebruiken elk woordje of zin (zoals die van Jan)die daar naar toe zou kunnen wijzen om hun eigen fanatasie werkelijkheid te laten worden.
Begrijp me niet verkeer, ben gek op veel sneeuw maar denk dat paniek en hamsteren wel erg ver gaan. Enige wat ik me wel kan voorstellen is dat vervoer een probleem kan worden als inderdaad blijkt dat er nauwelijks gestrooid kan worden.
We shall see what happens.
Harde wind 5/7bft i.c.m met sneeuw geeft in no time problemen zelf weet ik 1979 als de dag van gisteren. maar aangezien dat de infrastructuur vele malen kwetsbaarder is zie verkeersaanbod/openbaarvervoer/luchtvaart enzzz een paar vlokken sneeuw en alles ligt plat.
Ik denk gewoon dat we het niet moeten onderschatten maar geen paniek zaaien. en hamsteren is een volksziekte terwijl dagelijks bij menig huishouden 30% in de vuilnis bak beland. en schoond men de diepvries op dan gaat daar 50% van in de groene bio.
Menig huishouden heeft meenst wel voor 1 week in huis. maar we zijn geen winters meer gewend vandaar dat rare koopgedrag. maar over paniek gesproken als het electra of gas voorziening uitvalt word het pas echt serieus voor menige. wat totaal niet uit te sluiten is zie maar hoeveel stroomstoringen er zijn jaarlijks in nederland en dat neemt alleen maar toe.
Dus mogen we niet hopen dat dat uitvalt dat brengt meer schade dan maal geen auto/bus/of trein. en tegenwoordig heb je bijna wel 10 supers om de hoek. maar mensen die massaal gaan hamsteren maken problemen voor een andere. enn om het later in de bio bak te dumpen schiet geen mens mee op alleen de omzet vaart er wel bij.
Grtz/..
Als update over het groene hart, hier is vannacht een 0,3 mm sneeuw gevallen. Iets is beter dan niets, maar iets is ook slechter dan veel. Overigens heeft weer.nl net haar temperatuurvoorspelling voor vannacht aangepast. In Rotterdam -16!! Eerst zien, dan geloven, maar dat kan wel eens een record zijn voor de kuststreek. Huidige temp overigens -2,8 en opklarend.
Eerst vandaag een treinreis naar Amsterdam en terug zien te volbrengen, dan vannacht maar eens doodvriezen en dan het weekend insneeuwen én doodvriezen. Heb er nu al zin in.