Lijkt mij erg logish...dus niet gaan proberen een antwoord te forceren....
Nee ik ben niet aan het slijmen voor jan, maar hij zal meer contacten hebben her en der, en mag daar dan niets over loslaten.
Maar goed even over de regio zuidwest voor vandaag,
Verwachting tot morgen middernacht
donderdag 07 januari en vrijdag 08 januari 2010
Af en toe lichte sneeuw, later in het zuidwesten sneeuwbuien.
Er is veel bewolking en af en toe sneeuwt het licht, is het nevelig en wordt het geleidelijk op de meeste plaatsen droog. Het blijft licht vriezen. Vooral in de ochtend kan lokaal nog (dichte) mist voorkomen. Later op de dag kunnen in het zuidwesten en op de Wadden enkele flinke sneeuwbuien vallen die voor overlast kunnen zorgen.
Komende nacht zijn er opklaringen en stroomt koudere lucht binnen. Wel kan er van het oosten uit laaghangende bewolking binnen drijven, waaruit lokaal wat motsneeuw kan vallen. Ook kan er lokaal opnieuw mist ontstaan. Het vriest op veel plaatsen matig, boven sneeuw lokaal streng. De noordoostenwind is zwak tot matig, kracht of minder.
Vrijdag overdag zijn er wolkenvelden, soms ook wat zon en valt er hooguit wat motsneeuw. In het noordwestelijk kustgebied kunnen echter enkele actieve sneeuwbuien voorkomen. De middagtemperatuur blijft op de meeste plaatsen enkele graden onder nul, alleen in het noordwesten wordt het rond het vriespunt. De noordoostenwind neemt toe naar matig, kracht 3 tot 4 aan de kust naar vrij krachtig of krachtig, 5 of 6, waardoor de gevoelstemperatuur daalt naar ongeveer -15 graden.
donderdag 07 januari 2010 09.20 uur
BRON: KNMI
Graag zou ik willen weten waar ze die sneeuwbuien voor het zuidwesten vandaan halen, volgens mijn indicatie komt er helemaal geen sneeuw in deze regio.
Maar goed ik kan het anders hebben natuurlijk..... Iemand een verklaring hiervoor, of onstaat er vanmiddag wel degelijk een sneeuwrijk gebied voor de regio zuidwest ???
Dit i.v.m. verkeersoverlast wat het zou kunnen gaan opleveren.
| Gewijzigd: 7 januari 2010, 09:51 uur, door mbouman
Een Zaterdag kunnen dan alle komenende zaterdagen zijn. dus niet speciaal komende zaterdag 09-01-10?
Sorry voor dat gezeur maar je lokt het zelf en beetje uit.
En wij zitten hier om graag alles van te voren te weten te komen.
Grtz/..
Maar goed ik kan het anders hebben natuurlijk..... Iemand een verklaring hiervoor, of onstaat er vanmiddag wel degelijk een sneeuwrijk gebied voor de regio zuidwest ???
Dit i.v.m. verkeersoverlast wat het zou kunnen gaan opleveren.
Voorlopig zie ik nog niets op de WRF kaarten (die ik gisteren ook gebruikt heb en waaruit bleek dat het de goede info was) maar dat is de run van 00u
Is het dan één of ander bevrijdingsfront? | Gewijzigd: 7 januari 2010, 09:50 uur, door Rob63
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Mijn opa zou zeggen"Dat is de kat op het spek binden"
Klopt, die breng ik ook rond idd.
Die lees ik ook bijna elke morgen voordat ik aanfiets om ze te bezorgen.
Maar helaas had ik vandaag geen tijd om het te lezen...
Jammer, weer wat informatie gemist
Ik ook niet.
Helemaal offtopic, maar wat ik wel zag staan:
http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/...-uit-raam.dhtml
WTF
Sorry voor de offtopic
Ik denk maatschappij ontwrichtende sneeuwval van plaatselijk 1,5 meter door stilstaand complex.
Om geen paniek te zaaien mag Jan nog niets zeggen.
En anders is het een "teaser"om maar te blijven hangen, net zoals bij het einde van GTST | Gewijzigd: 7 januari 2010, 10:16 uur, door Romani
Maar betekend het nou dat ik we wel even moeten hamsteren??
Hier is het koud. Rond de -5 en mooi helder met een lekker zonnetje.
Ik moet tot vanavond 21 uur werken, ik hoop dat ik veilig thuis kan komen. | Gewijzigd: 7 januari 2010, 09:59 uur, door MamaAsz
Reken maar aankomende zaterdag / weekend. Over termijn van 9 dagen kunnen ze onmogelijk dat stilstaande complex voorspellen. Ik krijg er helemaal zin, wordt mooi sneeuwrijk weekend. !! | Gewijzigd: 7 januari 2010, 10:03 uur, door PolderPS
Het verbaast me wel dat nu de wind naar het oosten gaat de temperaturen die de weerburo's opgeven hoger zijn als nu met westen wind
Dat de temperaturen op 1500 meter hoogte tijdelijk stijgen wil zeker niet zeggen dat het aan de grond ook warmer word
We zullen zien
In zuid Noorwegen vriest het inmiddels 42 graden (Roros)
t'word een bitter koud weekend door de wind,en als er sneeuw valt zal dat zeker opwaaien (sneeuwduinen).
Om geen paniek te zaaien mag Jan nog niets zeggen.
En anders is het een "teaser"om maar te blijven hangen, net zoals bij het einde van GTST
Hm ik zie geen comments, ben ik zo kippig ( ) of is dit slechts een teaser