Een convergentielijn ontstaat inderdaad wanneer twee stromingen tegen elkaar aan botsen.. maar de massa lucht moet toch ergens heen.. de enige mogelijkheid is dan.. omhoog.. druk daalt, lucht koelt af, waterdamp condenseert en je krijgt wolken.. Omdat het opstijgen van luchtmassa's zo massaal gebeurd kan dit soms erg heftige verschijnselen geven zoals veel neerslag en heftig onweer (squall line, Bow line.. dat soort dingen)
Lots
zou dit kunnen gebeuren vanavond?
ik heb hier in Breda, zonder gein, 3 vlokjes gezien, dus ik dacht dat het begon te sneeuwen, maar nee, helaas. De hele dag nog droog hier. | Gewijzigd: 7 januari 2010, 01:52 uur, door Buffell
Tjonge, ik was al verrast dat ik iemand anders uit Balk (niet bepaald een metropool) hier berichten zag plaatsen, maar nu blijken we ook nog op dezelfde dag jarig te zijn!
Nog van harte gefeliciteerd!
40 cm sneeuw zou op zich wel mooi zijn, maar ik wil ook kunnen schaatsen. Maar misschien sneeuwen de wakken in de Luts wel dicht als er zoveel sneeuw gaat vallen..
Maar zie ik op de buienradar nou al die wolken rondom ... richting Haarlem kruipen???
Hele land krijgt sneew volgens deze GFS run.
en nu ga ik de snelweg op heading Almere en dan Laren... zal leuk worden. | Gewijzigd: 7 januari 2010, 07:08 uur, door PolderPS
tussen Almere-Haven en Muiderberg/A1
Stilstaand verkeer, vertraging: 25min lengte: 8km
Suc6
Mijn tomtom heeft file omzeiling, voor zover mogelijk natuurlijk...
Thanks, laters...
Heeft hier lang gesneeuwt tot half 7, nu is het weer droog. Maar als buienradar kijk, komt zo weer
Het sneeuwt al sinds ongeveer 23.45 uur uit dezelfde bui, die kleiner werd maar wel steeds actiever werd
Nu weer lichte sneeuwval.
Onverwacht???
Als je de topic had gelezen dan had je gezien dat Alfa en ik daar gisteren vele uren voor gedanst hebben
ps. Hier in Arnhem zuid is ongeveer 5/10cm verse sneeuw gevallen. Op dit moment lichte sneeuwval uit een buitje dat aan het krimpen is. | Gewijzigd: 7 januari 2010, 07:56 uur, door Brisk
Zo, ligt een leuk lijntje voor de kust, als die nu even de kust optrekt, dan rijden er meteen geen treinen meer en ik moet straks werken met de trein, maar het ziet er dan wel weer mooi uit
@weerbulletin voor de luchtvaart (KNMI):
VOORUITZICHTEN VOOR DE PERIODE VAN 071200/071800: IN HET
ZUIDWESTEN TOENEMENDE KANS OP SNEEUW. EEN NAAR OOST KRIMPENDE EN
LANDINWAARTS ENKELE KN AFNEMENDE WIND. IN DE TWEEDE HELFT VAN DE
PERIODE OPNIEUW TERUGLOPENDE VFR-CONDITIES.
| Gewijzigd: 7 januari 2010, 07:55 uur, door stratocumulus