Hallo Piet, je kunt je gewoon registeren hier en lekker mee keuvelen hoor.
(Ik begin nu echt te denken dat hij het forum hier leest). | Gewijzigd: 7 januari 2010, 22:55 uur, door Brisk
Zo een verschil kan wel hoor in deze omstandigheden (bijna geen wind, dik pak sneeuw en erg koud), In de bewoonde wereld wordt er nogal wat warmte uitgestraald door huizen auto's en zo en is de lucht wat meer in beweging door rijdende autos en bussen, vrachtwagens, waardoor de temperatuur wat getemperd wordt.. maar bij nul wind kan het in je achtertuin -20 zijn terwijl het in de straat waar veel autos rijden en dus ook veel beweging zit in de lucht het misschien 'maar' -10 is of zo.
Bewolking en wind zijn de oorzaak dat de temperatuur zo ineens kan oplopen.
Om 20:30 gaf mijn auto thermometer -8 aan
Lots
Lots
Ho dat is fijn! Ik kan het nu niet meer zo dikwijls volgen hier en dan is het altijd zoeken naar de kaartjes. Maar dit is een goede oplossing.
Edit : het was hier om 21 u al -10°C, da's al veel kouder dan ze op het KMI geven. | Gewijzigd: 7 januari 2010, 22:59 uur, door Katrien Michiels
Hallo Piet, je kunt je gewoon registeren hier en lekker mee keuvelen hoor.
(Ik begin nu echt te denken dat hij het forum hier leest).
Lol komt ie vroeg mee zeg. Riep het 2 dagen geleden al
kan toch haast niet.
Maar goed, ik ga lekker warm tegen me dinnetje aan liggen in bed.
Groetjes allemaal.
Hoi,
op die lange termijn zou ik niet echt naar de exacte waarden kijken (-21 is niet echt realistisch; hoewel nu ook niet totaal onmogelijk; het kouderecord in Nederland dateert van de oorlogswinter van 1942 en was -27,4°C in Winterswijk (bron KNMI)- voor België is het -30,1 in Rochefort (Ardennen) in 1940 (bron Frank Deboosere)).
Voor mij gaat de pluim op lange termijn eerder over de trend, en die lijkt nog een poosje frisjes te blijven, sommigen spreken wel over een verzachting op langere termijn, we zullen zien.
Jeroen | Gewijzigd: 7 januari 2010, 23:03 uur, door continuousminer
Ik hoorde van me moeder dat ze op een duitse zender zeiden dat er in in Nord-rein Westfalen tot 40 cm sneeuw gaat vallen, geloof er niet echt in hoor
Ik vind de 20 cm van Jan het meeste realiteit hebben tot nu toe! Ben benieuwd naar de volgende sneeuwkaartjes wat die zeggen.
MAg ik ff vermelden dat diegene gelijk gaat krijgen
Dat zal ik wel geweest zijn en dat bericht komt van HLN af
Ik hoorde van me moeder dat ze op een duitse zender zeiden dat er in in Nord-rein Westfalen tot 40 cm sneeuw gaat vallen, geloof er niet echt in hoor
Ik vind de 20 cm van Jan het meeste realiteit hebben tot nu toe! Ben benieuwd naar de volgende sneeuwkaartjes wat die zeggen.
Dank je. Piet Berger zei net tegen mij dat ze het op de radio in Aken hadden over mogelijk 45 centimeter
op die lange termijn zou ik niet echt naar de exacte waarden kijken (-21 is niet echt realistisch; hoewel nu ook niet totaal onmogelijk; het kouderecord in Nederland dateert van de oorlogswinter van 1942 en was -27,4°C in Winterswijk (bron KNMI)- voor België is het -30,1 in Rochefort (Ardennen) in 1940 (bron Frank Deboosere)).
Voor mij gaat de pluim op lange termijn eerder over de trend, en die lijkt nog een poosje frisjes te blijven, sommigen spreken wel over een verzachting op langere termijn, we zullen zien.
Jeroen
hadden we verleden jaar ook niet tegen de - 20 aan in het zuiden? dus niks is onmogelijk
Das mooi... dat is om de hoek voor mij Laat maar vallen die sneeuw...