We zijn nu al weer een stapje dichterbij zaterdag en de WRF kaarten laten nog niet veel veranderingen zien wat betreft de neerslag. Wel laten de kaarten zien dat het zuiden van Limburg te maken gaat krijgen met aardige hoeveelheden die lokaal op kunnen lopen tot meer dan 20 centimeter. Elders zal er rond de 15 centimeter gaan vallen, tot zo'n 7 centimeter in het westen, maar lokaal kan er ook meer gaan vallen. De wind blijft een rol spelen en daarom blijf ik nu ook zeggen dat de kans op sneeuwduinen en sneeuwjachten blijven bestaan in het noorden van het land. De wind is zo'n 6 bft en heel misschien op de Wadden een kleine 7 bft. Kijken we naar zondag dan zien we op de kaarten ook weer sneeuw ingetekend staan en ook de wind is nog aanwezig in het noorden en dat duidt er wederom op dat ze daar te maken kunnen gaan krijgen met sneeuwduinen en/of sneeuwjachten. De kaarten laten zien dat er minder sneeuw wordt berekend dan op zaterdag (kaarten voor zondag zijn te zien in bericht 2).
Op de kaarten zie je te staan dat er in het uiterste noordwesten niets is ingekleurd
Dat het Winter is kan niemand ontkennen maar echte winter vind ik het nog steeds niet. Nee echt waar.
En het zuid westen valt er weer geen ZAK. Het is niet te geloven... alsof we hier in ZH verdoemd zijn.
Ja da's waar. de pechvogels.. maar volgens mij hebben ze vandaag wat sneeuw gekregen toch?
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Dat kan je nu niet zeggen, het is nog onzeker, dit kan nog veranderen het is pas over 3-4 dagen.
Hier vlak aan de kust (ijsselmeer) vriest het niet zo snel bij westen wind.
Maar zoals ik al eerder zei vandaag, bij koude winters kan het uit alle windrichtingen vriezen, daar begint het nu aardig op te lijken.
fijne avond verder iedereen!
De rest van het land zal dus wel wat krijgen maar dan hebben we het over een paar centimeter.Het risico zit hem dan vooral in de windsterkte waardoor je duinvorming kan gaan krijgen.....
De rest van het land zal dus wel wat krijgen maar dan hebben we het over een paar centimeter.Het risico zit hem dan vooral in de windsterkte waardoor je duinvorming kan gaan krijgen.....
Wat is uiterste zuiden van Limburg dan?