Echt niet normaal he, het is hier wel spekglad maar sneeuw ligt er niet. Misschien kan Jan ons wat goed nieuws vertellen. Zaterdag komt er sowieso een nieuwe sneeuw linie aan, misschien dat we daar nog wat van af kunnen pikken.
Dat het Winter is kan niemand ontkennen maar echte winter vind ik het nog steeds niet. Nee echt waar. | Gewijzigd: 6 januari 2010, 20:28 uur, door xzaz
vanavond vanuit roer-je-mondje want in de Ell-achtertuin waar ik normaal zit is 't me wat te fris
Hier in das krankenhaus merk ik weinig van de frisheid, SEH is redelijk rustig al zijn ook vandaag weer de nodige breuken binnen gekomen. Leuk dus
Dat we daar in Rooj-Town ondertussen wel gewend zijn aan de kou bleek vanmiddag op 't ijs: zowat de hele schooljeugd (en da's nogal wat volk) werd door mama's gebracht om 't ijs op te gaan. Leuk natuurlijk en 't ijs kan 't wel hebben, maar ik hoorde er ook al aardig wat brullen dat ze dat schaatsen maar nix vonden.... watjes. De bikkeltjes daarentegen raasden weer met een puk over 't ijs, heerlijk om te zien, nog leuker om zelf mee te doen
Haarlemmers zijn absoluut niet tevreden over de gladheidsbestrijding in de stad. Met name de gemeente krijgt veel kritiek. Volgens sommige inwoners wordt er te weinig geld uitgetrokken voor het strooien van zout in woonwijken. Dat blijkt uit de tientallen reacties die zijn binnengekomen na een oproep van deze krant.
Veel lezers klaagden over de gladde straten in de woonwijken, waar de afgelopen weken geen enkele strooiwagen is geweest.
Ook over gladde stoepen werd geklaagd, maar er waren de nodige lezers die vonden dat het vooral een eigen verantwoordelijkheid van de mensen zelf is om hun stoep begaanbaar te houden. Bovendien is volgens een woordvoerder van de gemeente Haarlem iedere bewoner verplicht de stoep voor zijn huis schoon te houden.
© Haarlems Dagblad
Klopt, het is schandalig hier in Haarlem. Nu woon ik niet in een hele drukke straat, maar ook niet de rustigste, maar een veegwagen of strooiwagen heb ik nog nooit gezien. Zelfs niet op de drukke straten wordt niets aan gladheidsbestijding gedaan. Schandalig. En dan ook vandaag in Haarlem het nieuws van een vrouw die zwaargewond is geraakt na een valpartij dankzij de gladheid... ja, dat krijg je dus.
Ik weet niet of het nog verplicht is voor burgers om dat te doen. Mijn ouders hadden de Gemeente Sneek gebeld of het nu eigenlijk wel of niet verplicht was, en daar kregen ze het antwoord dat het een paar jaar geleden is afgeschaft als verplicht iets "omdat anders de overheid haar burgers aanzet tot arbeid en dat mag niet." Dat is serieus het antwoord dat ze kregen... echt... En ik maar steeds bijna m'n benen breken als ik over de stoep loop...
Modbreak Marga: Posting verplaatst naar het daarvoor bestemde gedeelte. De nieuwsberichten zijn alleen bestemd voor berichtgeving. | Gewijzigd: 6 januari 2010, 20:49 uur, door Marga
Volgens Buienradar zal het in Gouda nu een grote sneeuwbende moeten zijn maar er valt niks. (morgen weer naar het noorden gelukkig) Buienradar doet volgens mij ook maar wat. Tuurlijk hoeft een wolk niet gelijk neerslag te betekenen, maar kunnen ze die niet gewoon weglaten dan? Of praat ik nu onzin>
MNou als het goed is geeft de buienradar ook daadwerkelijk buien weer. Als er ergens een bui word weergegeven en er valt niks, dan is dat niet goed.. Bewolking is weer een ander soort kaart.
Nou geloof me er valt hier niets!
http://webcam.g0uda.nl/webcam2.html
Dus buienradar FAIL!
Morgen wel lekker de weg op zonder gedoe:-)
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
En het lijkt een beetje te groeien ook daar bij Zeeland.. maar het is wel lichte sneeuw als ik dat zo zie... behalve die rare squall line die ineens boven zee ontstaat. | Gewijzigd: 6 januari 2010, 20:56 uur, door PaytDelft