Kortom het gaat weer goed. Alvorens de sneeuwbui hier is is tie opgelost.
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Ik zou ze ook het liefst radiografish bestuurbaar hebben
dan krijgen we een grote bui iedereen strekt hem uit want heel nederland wil wel sneeuw
ff je plaatsnaam bij profiel invoeren, dan weten wij ook waar 'hier' is | Gewijzigd: 6 januari 2010, 17:29 uur, door Brisk
Zal wel komen omdat de buien in botsing komen met de storing die boven de franse kust hangt.
Mocht je uit limburg komen, dan klopt het dat je a.s. weekend witte voetjes krijgt...
nee niet limburg
zuid-oost brabant eindhoven de gekste he | Gewijzigd: 6 januari 2010, 17:30 uur, door petje040
krijgen we in noord holland zaterdag en zondag ook nog wat van die sneeuw mee, of kunnen de anderen nu genieten.
Ik denk dat heel het land wel wat krijgt. Maar vooral het oosten kan nu weer genieten.
Ik weet het niet, maar elke sneeuwbui die deze kant op komt verdwijnt plotseling als het in de buurt van Delft komt, of verandert in regen..
Naja.. misschien krijgen we nog wat vlokken
Uit de guidance van de KNMI (12.40u)
NEERSLAG:
Actueel heeft HiRLAM de neerslag nabij het occlusiefront veel beter te pakken dan de overige modellen. ECHR00 heeft het patroon wel te pakken maar lijkt de hoeveelheid te onderschatten. De buien op de Noordzee lijken naast de onstabiliteit ook dynamisch geforceerd te worden door convergentie op de scherpe trog bij de occlusie. Aangezien de scherpte van deze trog vanavond geleidelijk minder wordt neemt ook de neerslagactiviteit dan af. Aan de kust blijft een sneeuwbui mogelijk. Een neerslaggebied boven Noord-Frankrijk behorend bij een occlusie lijkt het zuiden van het land niet te halen, zowel HiRLAM als ECHR00 laten boven België nog een klein beetje sneeuw vallen.
Ok,het is weliswaar KNMI maar de guidance geeft over het algemeen wel de juiste info.Dat weermannen/vrouwen daar hun eigen invulling aan geven is een ander verhaal....
Zware sneeuwval op dit moment, in een uur tijd denk ik 3-4 cm gevallen, dus die 11cm in Amsterdam Noord geloof ik wel hoor
Lots
GEVONDEN! (foto's zijn van 3 Maart 2005 !! toen hadden we zomaar een dagje zware sneeuw, met alles wat er bij hoort (NS die het niet meer doet, bussen die de weg afglijen, verkeersinfarct) Ik heb er ook filmpjes van, maar die kan ik niet uploaden.
Nog steeds heavy snow hiero, iets minder hard dan daarnet, er ligt al zeker 5cm. Ik hoop dat ik nog wegkom vanavond. alle snelwegen zijn helemaal vast.
Lots
Ik heb hier ook nog geen sneeuwvlok gezien, zelfs geen verdwaalde.
Dus moeten we wel bijna buren zijn...
LOL @ Alfa 156.
UPDATE:!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nog steeds niets! -1,2 en droog.
NEERSLAG:
Actueel heeft HiRLAM de neerslag nabij het occlusiefront veel beter te pakken dan de overige modellen. ECHR00 heeft het patroon wel te pakken maar lijkt de hoeveelheid te onderschatten. De buien op de Noordzee lijken naast de onstabiliteit ook dynamisch geforceerd te worden door convergentie op de scherpe trog bij de occlusie. Aangezien de scherpte van deze trog vanavond geleidelijk minder wordt neemt ook de neerslagactiviteit dan af. Aan de kust blijft een sneeuwbui mogelijk. Een neerslaggebied boven Noord-Frankrijk behorend bij een occlusie lijkt het zuiden van het land niet te halen, zowel HiRLAM als ECHR00 laten boven België nog een klein beetje sneeuw vallen.
Ok,het is weliswaar KNMI maar de guidance geeft over het algemeen wel de juiste info.Dat weermannen/vrouwen daar hun eigen invulling aan geven is een ander verhaal....
Bedankt voor de info....
maar blij wordt ik er niet van.....