We hebben hier al zo'n lelijke piste met een dak erboven... Doe mij maar dezelfde condities, maar dan in de open lucht!
Wacht gewoon af of er überhaupt iets gaat vallen, sneeuw is moeilijk te voorspellen!
Tjonge jonge zeg. Sinds wanneer mag je het er hier niet over hebben, daarbij gezien de kaarten alle reden toe.
Juist hardstikke leuk allemaal die reacties.
*zucht
als ik op buienradar 24 uur vooruit kijk zou het vanaf een uur of 18 hier in hoogvliet ongeveer langere tijd moeten gaan sneeuwen.
wie ken mij vertellen of dit daadwerkelijk uitkomt?
Ik heb daarnet kaartjes geplaatst. Volgens mij staan ze 1 of anders 2 pagina's terug
NEERSLAG:
Actueel heeft HiRLAM de neerslag nabij het occlusiefront veel beter te pakken dan de overige modellen. ECHR00 heeft het patroon wel te pakken maar lijkt de hoeveelheid te onderschatten. De buien op de Noordzee lijken naast de onstabiliteit ook dynamisch geforceerd te worden door convergentie op de scherpe trog bij de occlusie. Aangezien de scherpte van deze trog vanavond geleidelijk minder wordt neemt ook de neerslagactiviteit dan af. Aan de kust blijft een sneeuwbui mogelijk. Een neerslaggebied boven Noord-Frankrijk behorend bij een occlusie lijkt het zuiden van het land niet te halen, zowel HiRLAM als ECHR00 laten boven België nog een klein beetje sneeuw vallen.
Als er al wat valt zal het dus niet veel zijn waarschijnlijk.
Heb je gelijk in Jan, wat ik bedoel is dat sneeuw mij niet zo interesseert, ik vind de temperatuur uiterste interessant, maar daar hoor ik zo weinig mensen over in dit topic.
mijn excuses had ze nog niet gezien.
ben benieuwd wat er gaat vallen dan aangezien wij nog veel de weg op moeten vanavond en er hier ondertussen niet meer gestrooid wordt
Hmm nog 8 cm. Zoveeeeeellll. Hier ligt bij elkaar denk ik zo'n ehmm 0? Lol Maar ik blijf duimen. Is hier trouwens alweer 1.1 gr. boven 0 volgens het loosduinse weerstation.
Vrijdag bouwt een hogedrukgebied op boven het zuiden van Scandinavië en wordt met een noordoostelijke stroming koude vrieslucht aangevoerd. De zon zal geregeld schijnen en het blijft droog. Maxima van -1 graad aan zee tot -6 graden in het oosten van het land. Door de geleidelijk in kracht toenemende oosten tot noordoostenwind zal het een stuk kouder gaan aanvoelen.
Zaterdag staat er tussen een hogedrukgebied van 1040 hPa boven het zuiden van Noorwegen en een depressie met een kerndruk van 995 hPa boven Italië een straffe noordoostelijke stroming. Op nadering van een zwak frontaal systeem raakt het vanuit het zuidoosten bewolkt en valt er af en toe lichte sneeuw. In het noordwesten blijft het tot de avond droog. De meeste sneeuw valt in het zuidoosten en de minste in het noordwesten van het land. Middagtemperatuur rond het vriespunt langs de kust tot -4 graden in het oosten van het land. Er staat een matig tot vrij krachtige en aan zee krachtig tot harde noordoostenwind die het voor het gevoel zeer koud zal maken.
Jan Visser
Jan Visser
Dankje wel jan visser
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Zelfs op de bomen ligt nog een behoorlijke laag en de achter wegen zijn spekkkkk glad .
Haarlem hebben jullie al sneeuw vind het zo zielig dat jullie niets hebben..
Greatz Loezje
Vrijdag bouwt een hogedrukgebied op boven het zuiden van Scandinavië en wordt met een noordoostelijke stroming koude vrieslucht aangevoerd. De zon zal geregeld schijnen en het blijft droog. Maxima van -1 graad aan zee tot -6 graden in het oosten van het land. Door de geleidelijk in kracht toenemende oosten tot noordoostenwind zal het een stuk kouder gaan aanvoelen.
Zaterdag staat er tussen een hogedrukgebied van 1040 hPa boven het zuiden van Noorwegen en een depressie met een kerndruk van 995 hPa boven Italië een straffe noordoostelijke stroming. Op nadering van een zwak frontaal systeem raakt het vanuit het zuidoosten bewolkt en valt er af en toe lichte sneeuw. In het noordwesten blijft het tot de avond droog. De meeste sneeuw valt in het zuidoosten en de minste in het noordwesten van het land. Middagtemperatuur rond het vriespunt langs de kust tot -4 graden in het oosten van het land. Er staat een matig tot vrij krachtige en aan zee krachtig tot harde noordoostenwind die het voor het gevoel zeer koud zal maken.
Jan Visser
Eerst bakken sneeuw en nu weer een beetje lichte sneeuw. Wat is het nu.
De onzekerheid is erg groot ; nauurlijk weet niemand het weer 100% te voorspellen (computermodellen geven een " te verwachten ontwikkeling") ; daarom is het weer nooit saai
Ik hoop nog steeds op bakken met sneeuw.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Nu maar hopen dat het betreffende front er flink de beuk in zet, en niet dat we op het allerlaatste moment opnieuw naast de pot pissen.
De Duitsers zelf gaan helemaal los, want in delen van dat land wordt er een halve meter verwacht.
Met een kwart hiervan zou ik al heel erg blij zijn.
Laat maar komen!