Roojtown meldt bewolking, koud en alleen de wittigheid van de afgelopen dagen (die stilaan begint in te zakken van de vorst).
saai eigelijk... ben dus (ondanks m'n schaatsfacinatie) wel benieuwd wat dat zaterdag gaat geven.... In ieder geval leuke plaatjes (voor iedereen die niet de weg op hoeft).
Overigens gaat d'r strateeg (pluto dus) voor 65% dooi... morgen zal dat wel weer 35% zijn of zo.
Eén grote chaos. Lijkt me wel wat.
En het bezoek aan vrienden in Haarlem komende zondag, zet ik voorlopig maar even op een laag pitje.
Weekje insneeuwen met de juiste mensen in Haarlem kan ook leuk zijn Voorlopig kun je het best je familie in limburg verrassen met een bezoekje..
Maandag kamer vragen aan miep Cramer, "hoe zit dat nu met het klimaat? het zou warmer worden maar ondertussen ligt er meer sneeuw dan de afgelopen decennia tezamen gevallen is. Hoe verklaard u ondanks het op warmen van de aarde deze extreme koude?" Dan Cramer "tja uuuuuu hu ja jaaajaja ziet u ik ben sorry correctie ik doe als of ik politieka ben maar ik ben zeker geen wetenschapper. ik ga uit van wat en handje vol wetenschappers mij vertellen en dat zijn de experts dus die zullen het toch wel weten denk ik."
Dan de vraag aan Eurlings "minister van verkeer hoe is het mogelijk dat en paar cm sneeuw zo en chaos op de wegen en het spoor veroorzaakt. Het is toch niet normaal dat zo en normaal weer verschijnsel als sneeuw zo en effect heeft." Antwoordt "tja u moet weten dat we van minister Cramer het signaal hebben ontvangen dat de aarde op warmt dien ten gevolge zijn we te veel bezig geweest met het kijken naar de scenario's die verband houden met opwarming. Wie had ooit kunnen denken dat anno 2010 wij te maken zouden krijgen met zulk natuur geweld.Bovendien moet u zich realiseren dat de top bij prorail sneeuw alleen kent als iets wat in de bergen valt. Tevens werkt privatisering ook niet bepaald mee omdat men bij prorail het geld wat binnen komt liever besteed aan skitripjes dan aan onderhoud aan de infra structuur.
Dan is er nog de rest van het openbaar vervoer. U moet begrijpen dat buschauffeurs tegenwoordig niet meer opgeleid worden om met gevaarlijke weer situaties om te gaan, waarom ook het enige gevaarlijke s harde winden soms mist en af en toe extreme regen. Gladheid en overmatige sneeuwval kennen ze niet en daar zijn ze ook niet voor opgeleid."
Met hun ingesneeuwd zijn in Haarlem, lijkt me op zich wel gezellig. Houden we erin.
Da's ook wat, heb ik geen familie in Limburg wonen!
Kan wel vragen of er iemand heen verhuist ofzo
Mooi gezicht zo! Ook leuk om te zien hoe die bui blijft hangen daar.
Hoop maar niet dat dat chaos word.
Ik hoop voor je dat het te doen is maar voormijzelf hoop ik toch op een flink pak.
Hoorde vanmorgen dat het zout bijna op is en dat ze niet overal meer strooien in Emmen dus rij voorzichtig.
Men heeft het tevens over knoeien met cijfertjes.....
Voor het eerst in tig jaar kan men trouwens over een bevroren waddenzee lopen!
Ik zing: Hij komt hij komt ... en zo niet ....
Dan adviseer ik iederen vóór zaterdag deze kant op te komen. Kan je gewoon naar de supermarkt, eten en vrij buiten lopen.
Pffff kap nou eens met dat geroep van quasi interessante termen als Polar low
Als ie eraan komt is Jan echt wel de eerste die het zal melden! | Gewijzigd: 6 januari 2010, 11:09 uur, door Romani
LOL briljante uitvinding
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21