Ik neem dat niet zo serieus vooralsnog en heb goede hoop dat het hier ook gewoon sneeuw wordt.
Ziet er inderdaad niet goed uit voor je. Maar wie weet verandert het de komende dagen nog wel | Gewijzigd: 6 januari 2010, 11:18 uur, door ferry86
Zal toch wel denk ik..
Misschien geld het voor de regio Den Helder waar de neerslag als natte sneeuw of regen valt..
Maja.. we wachten af. Zuid Limburg zit idd erg goed!
Misschien geld het voor de regio Den Helder waar de neerslag als natte sneeuw of regen valt..
Maja.. we wachten af. Zuid Limburg zit idd erg goed!
Ik ga maar een skipiste openen in Limboland, kunnen we daar skieeen, hoeven we niet naar de Alpen
de bedrijven kunnen de vraag niet meer aan bijna.
als dit weer aanaahoud raakt in ieder geval het zout op dat gebruikt wordt om de wegen ijsvrij te houden. Het is nu al schaars, meldt een woordvoerder van een bedrijf dat 65 procent van het zout levert dat Rijkswaterstaat gebruikt. Strooiwagens van Rijkswaterstaat, de provincies en gemeenten moeten volgens het bedrijf efficiënt omgaan met hun strooizout. Ze moeten minder grammen zout per kilometer uitstrooien en vooraf bepalen op welke plekken gladheidsbestrijding het meest urgent is.
‘Er is nu een nieuwe voorraad onderweg per schip vanuit Heilbronn in Duitsland, maar dat is helaas maar een vingernageltje op de hoeveelheid die eigenlijk nodig is, zolang dit winterweer aanhoudt. Het is dweilen met de kraan open. De vraag overtreft het aanbod vele, vele malen’
stukje uit de volkskrant.
hier in noord nederland gaan de bedrijven met een contract voor levering zout voor, de bedrijven zonder contract kunnen aansluiten achter in de rij. ook krijgen de gemeenten hier veel minder zout dan besteld. en moeten ze dus effiecent werken, en de urgentse wegen doen.
de bedrijven kunnen de vraag niet meer aan bijna.
als dit weer aanaahoud raakt in ieder geval het zout op dat gebruikt wordt om de wegen ijsvrij te houden. Het is nu al schaars, meldt een woordvoerder van een bedrijf dat 65 procent van het zout levert dat Rijkswaterstaat gebruikt. Strooiwagens van Rijkswaterstaat, de provincies en gemeenten moeten volgens het bedrijf efficiënt omgaan met hun strooizout. Ze moeten minder grammen zout per kilometer uitstrooien en vooraf bepalen op welke plekken gladheidsbestrijding het meest urgent is.
‘Er is nu een nieuwe voorraad onderweg per schip vanuit Heilbronn in Duitsland, maar dat is helaas maar een vingernageltje op de hoeveelheid die eigenlijk nodig is, zolang dit winterweer aanhoudt. Het is dweilen met de kraan open. De vraag overtreft het aanbod vele, vele malen’
stukje uit de volkskrant.
hier in noord nederland gaan de bedrijven met een contract voor levering zout voor, de bedrijven zonder contract kunnen aansluiten achter in de rij. ook krijgen de gemeenten hier veel minder zout dan besteld. en moeten ze dus effiecent werken, en de urgentse wegen doen.
Zijn gewoon stelletje naaiers, vooral akzo, eerst leuk zeggen op tv we kunnen 365dagen perjaar 24uur perdag zout leveren, en wat hoor ik gister op tv, omdat er teweinig zout is gaan contract afnemers voor.
Oftewel ze liegen het hele zooitje voor(mijn idee vergunning intrekken van akzo en oprotten uit NL)
ben erg benieuwd naar het weekend.
Hier zakt de temperatuur ook weer.. Nu -8,6
Iemand een verklaring hiervoor, zie het regelmatig gebeuren dat de temperatuur na 9 uur 's ochtends weer verder wegzakt.
En hoe zit het met morgen voor de sneeuw ?
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Moet om 15.30 beginnen met werken dacht kijk even een filmpje
Maar de film eight below daar krijg je het ook koud van (gaat over antartica)
Jongens jongens wat een winter! Het Hellmann-getal staat pas op 36 maar opklimmen richting 100 punten is deze maand zeker nog mogelijk (zie grafiekje hieronder). Gebeurt dat, dan zitten we al al erg vroeg in de overall top 30 van koudste winters. In de historische tussenstand tot 4 januari zit deze winter al in de top 30. Het is inmiddels niet meer: houdt de winter aan.... maar hoe houdt de winter aan. Bovenstaande over elkaar gelegde kaarten bieden een interessant scenario.
Maakt niks meer uit
Op het bovenstaande kaartje zie je de oorsprong van het hogedrukgebied dat volgens de laatste GFS-berekeningen wel eens tot minimaal 22 januari het weer bij ons gaat bepalen. Er zou dan een einde komen aan de herhaalde buien van alle winterse soorten. Droog winterweer krijg je dan. En een inversie waarbij het niet meer zo veel uitmaakt wat er in de bovenlucht gebeurt. De laatste dagen van de nieuwste GFS-hoofdrun gaat de temperatuur op 1500m naar +3°C terwijl het aan de grond gewoon dag en nacht blijft vriezen. En dan zijn er soms ook runs met een meer noordelijke of oostelijke aanvoer op hoogte. Voor de situatie aan de grond maakt het dan allemaal niks meer uit.
Wennen aan blauw
Voor we nog even naar de Alpen en Scandinavië kijken eerst weer even de Nederlandse overview. We zullen een beetje aan kaarten zoals de onderstaande moeten wennen. Lichte tot matige vorst overdag in heel Nederland. In het weekeinde getemperde vorst als vanuit het zuidoosten die depressie in de buurt komt die Duitsland een complete sneeuwchaos gaat opleveren, die de huidige Britse sneeuwchaos waarschijnlijk in de schaduw gaat stellen. Nederland en ook de Ardennen krijgen er maar een paar centimeter van. Na het weekeinde gaat volgens het GFS model het hogedrukgebied zich boven onze contreien vestigen met de kern net ten Noorden van ons. Het ECMWF-model gaat hier in mee.
©Sneeuwverwachting
maar wat doet het weer voor de rest van de week??
De lucht lijkt hier wel roze???
en het sneeuwt weer.
groeten marieke
maar wat doet het weer voor de rest van de week??
De lucht lijkt hier wel roze???
en het sneeuwt weer.
groeten marieke
Hier sneeuwt het ook, check de buien op buienradar en zie dat er nog kans is op meer sneeuw. Temp. hier -2.0 °C
Kan nog veranderen he (hoop ik maar)