Hoe staan we er voor aankomend weekend, komt er volgens jullie nog een pak sneeuw deze kant op?
Bovenstaande kaart vind ik opzich goed maar minder voor ons.
http://nos.nl/artikel/126973-sneeuw-legt-g...tannie-lam.html
http://www.sat24.nl/nl
Yes yes that is me what there...
ergste in 40 jaar? | Gewijzigd: 6 januari 2010, 07:59 uur, door PolderPS
Emmen jullie hebben toch ook teweinig strooizout daar?
Nou dat wordt wat as weekend ben benieuwd.
Ik zal zorgen dat ik vrijdag boodschappen doe EN ook voor mijn ouders 85 en 87 jaar.
Nou Jan zoals het er nu uit ziet moet je nog ff wachten op je jagermeister hahahaaa.
Toegevoegd plaatje is speciaal voor Jan hier moet je nog maar even over dromen ,
maar de winter is nog lang he (grinnik).
greatz van Loezje
Emmen jullie hebben toch ook teweinig strooizout daar?
Nou dat wordt wat as weekend ben benieuwd.
Ik zal zorgen dat ik vrijdag boodschappen doe EN ook voor mijn ouders 85 en 87 jaar.
Nou Jan zoals het er nu uit ziet moet je nog ff wachten op je jagermeister hahahaaa.
Toegevoegd plaatje is speciaal voor Jan hier moet je nog maar even over dromen ,
maar de winter is nog lang he (grinnik).
greatz van Loezje
Hallo Loezje, Geen idee of ze in Emmen nog zout hebben. Is er niet veel meer dan?
Moet zeggen dat ik op de hoofdwegen rondom Emmen goed heb kunnen rijden de afgelopen periode. Binnen Emmen
is het inderdaad een ander vehaal. Maar woon dicht bij de A37 en die is tot op heden goed begaanbaar.
We zullen het zien aankomend weekend, hoop dat er wel wat moois gaat vallen.
Moet zeggen dat ik op de hoofdwegen rondom Emmen goed heb kunnen rijden de afgelopen periode. Binnen Emmen
is het inderdaad een ander vehaal. Maar woon dicht bij de A37 en die is tot op heden goed begaanbaar.
We zullen het zien aankomend weekend, hoop dat er wel wat moois gaat vallen.
Ja ik heb in de krant gelezen dat ze maar mondjesmaat gaan strooien omdat er te weinig zout zou zijn.
Dus alleen de rond weg en de grote wegen er om heen en de rest word niet gestrooit alleen geschoven .
Dus als er zo veel sneeuw gaat vallen (misschien wel net zo als in de 70 er jaren) zo als ze voorspellen
dan kunnen we onze lol weer op. (doe op tijd je boodschappen)
Harde wind en sneeuw = stuiven en sneeuw duinen mijns inziens..
Ik houd de voorspellingen hier op OO goed in de gaten
Ook vind ik ze betrouwbaarder als de KNMI dit komt omdat er meerdere weermensen zijn die met elkaar overleggen
en naar elkaar luisteren.
En Jan van OO-ien is onze goeroe topper die zit boven op het weer.(hij loopt nu met zijn hoofd in de wolken hahahaa)
Echte forum junkie hehe.
Ja het forum is verslavend, helaas moet de schoorsteen ook nog roken, dus nu ben ik aan het werk... (uiteraard druk ik zo nu en dan wel eens op F5).
Het zout in flevoland is bijna op, hoe dat voor de individuele gemeenten is weet ik niet, maar viel me wel opdat in mijn wijk de wegen vanmorgen ijziger waren en ook het fietspad was ijsbaneriger, terwijl het normaal super zwart en nat als ware het zware dooi is. Denk dat er al minder gestrooid wordt...
Gelukkig heb ik winterbanden, maar als overal straks minder gestrooid gaat worden, wordt het best link op de weg. Kwam net nog een vrachtwagen met oplegger tegen die onnozel hard als mijn tegenligger door de bocht gierde.... (en vaak hebben ze geen winterbanden). (Mijn escape mode stondf al op uitwijken indien nodig en mogelijk...). Laat de politie daar ook maar eens op letten, op die veelal absurd hard rijdende vrachtwagen bij slechte condities...
Dus alleen de rond weg en de grote wegen er om heen en de rest word niet gestrooit alleen geschoven .
Dus als er zo veel sneeuw gaat vallen (misschien wel net zo als in de 70 er jaren) zo als ze voorspellen
Ik houd de voorspellingen hier op OO goed in de gaten
Ook vind ik ze betrouwbaarder als de KNMI dit komt omdat er meerdere weermensen zijn die met elkaar overleggen
en naar elkaar luisteren.
En Jan van OO-ien is onze goeroe topper die zit boven op het weer.(hij loopt nu met zijn hoofd in de wolken hahahaa)
Verwachting knmi is hoogtens 0-3 cm voor weekend;
Alleen op zaterdag en zondag 09/10-01 is er een
onzekerheid, die ook al in vorige runs terug te vinden was. Dit heeft
alles te maken met neerslag rond een retrograde laag dat van Adriatische
Zee naar Polen trekt. Onzeker is of de neerslag daarvan ons bereikt.
Neerslaghoeveelheid ligt tussen de 0-3 cm sneeuw, dat valt dus mee, maar
opvallend is de wind bij deze sneeuwval: 5-7 bft bij een temperatuur net
onder nul. Voor de Mureau-tabel reden voor de vermelding van
jachtsneeuw. Vanwege de onzekerheid sneeuw nog niet in de verwachting
genoemd, maar wel de wind.
De wind komt er wel, nu alleen de sneeuw nog, hoop dat de GFS kaarten komende dagen nog wat intensiferen qua sneeuw in NL. Onze oosterburen krijgen overigens wel genoeg hoor.. die willen vast wel met ons delen
En mijn voorraad is op oorlogssterkte hou het wel een maand vol, laat maar komen die sneeuw..
Hier even een update wat betreft de sneeuwverwachting... Vooralsnog ziet het er erg goed uit voor de mensen die van sneeuw houden en helemaal voor het uiterste zuiden van Limburg. Ik blijf bij mijn verhaal wat ik gisteren dit topic mee heb geopend. Ook zondag krijgen we de gehele dag te maken met lichte sneeuw en zoals het er nu naar uitziet krijgen we zondag op maandag nacht wederom te maken met enige sneeuw maar dat is te ver om daar nu iets over te zeggen...
Onze limburgse vrienden kunnen straks skieen joh.. nu dat roze gebiedje nog ff over heel nederland. Ook leuk voor mijn dochter die gek is op roze.
Eerlijk gezegd ben ik alleen een sneeuwfreak, de rest van het weer boeit me minder. Dus Jan ik helemaal happy met jouw kaarten
Wel jammer dat ik moet werken van het weekend, ik kan uren staren naar die dwarrelende vlokejes, het liefst in page formaat dit had laatst iemand hier op het forum.