Mooi dat laatste filmpje, zijn toch leuke tafereeltjes inderdaad. Ik kan me die winter nog herinneren, was toen 8, maar weet nog goed dat het enorm winters was. Good memories. Toen was er elke winter sneeuw en ijs!
hahah ja tochh!! van bier word je ook warm !
weather without storms is no weather at all.
Altijd mooie plaatjes, dieren in de sneeuw.
En wát een sneeuw. Heb hier de afgelopen weken alleen maar hele kleine sneeuwvlokjes gezien. Niet van die afmetingen van panne(n)koeken dus.
Vast een polderdingetje...
BTW, nog "kom van de sneeuwval genieten, zimmer frei" daar in die buurt?
Al jaren roep ik zo'n 78/79 winter moesten we nogmaals hebben, ik was 7 3/4 toentertijd, het heeft een enorme indruk op me gemaakt toen. We haalden melk bij de boer aangezien de winkels niet bevoorraad werden. Ben benieuwd hoe we er als nu aan toe zouden zijn na een dergelijke gebeurtenis. Nu meer auto's maar ook zwaarder materieel om de boel schoon te krijgen... Zodra je echter duinen krijgt op weg, is het over en sluiten met de schuif / strooiwagens, moet over op bulldozers tractors e.d. Let it be... ijs is toch al verkloot. Verder weekend is perfecte timing, relatief weinig economische schade....
Ja, ik ben het helemaal met je eens! 11-stede.....wordt niets meer dus doe maar een mooie ramp winter waar nog vele jaren over word gesproken (net zoals 79). Nederland verwacht hier een mooie thialf ijslvloer te krijgen... KEEP ON DREAMING!
Ik schep alle sneeuw de provinciale weg op!, 3 meter hoog wie helpt me even? | Gewijzigd: 6 januari 2010, 00:43 uur, door fries1984
Valt me trouwens op dat er ook nog veel gasten wakker zijn. Kom op jongens maak een accountje aan en klets mee
en zo mag ik het horen ! ik heb me biertje al klaar staan ( al 2 op stiekum )
en me sigaretjes ook erbij !
kom maar op met de vraagjes en weetjes
Citaat van marco-groningen, woensdag 6 januari 2010, 0:46 uur Kom maar op met die sneeuw. Liefst nog een beetje meer en erger als in 79 ( zonder doden dan )
Valt me trouwens op dat er ook nog veel gasten wakker zijn. Kom op jongens maak een accountje aan en klets mee
79 tafereeltjes heb je overigens niet zo maar, dat was echt een barre sneeuw winter, alhoewel we zijn natuurlijk goed op weg. Hier op ppforum en bij MC
uitgebreide beschrijving van die winter. Je had toenj gewoon windkracht 10 (stoten) bij -6, ja dat is lekker fris en 20 tot 45 cm sneeuw in het noorden, resulterend in plaatselijk duinen van 6 meter..
De jaarwisseling was de koudste sinds 1890 min 15 ofzo met keiharde wind... bijna dagelijks sneeuw gedurende december tm februari.
We wachten in spanning af op het weekend.... (en ik ga zo maar eens naar mijn nog niet bevroren waterbedje) | Gewijzigd: 6 januari 2010, 00:58 uur, door PolderPS
Ik schep alle sneeuw de provinciale weg op!, 3 meter hoog wie helpt me even?
Haha lol! Ik schep mee! We gaan 79 gewoon overtreffen; al moeten we vlokken bestellen in antarctica!
P.s. ik heb geen peuken erbij maar borrelnoten, ook lekker. Maar dan zonder de borrel! Over borrel gesproken... glipt naar de keuken...
Leuke achtergrond info!
Waterbedje?! Pas dan maar op met zo'n strenge winter, want dan kan je nog in je eigen nest schaatsen! Trusten!
P.s. ik heb geen peuken erbij maar borrelnoten, ook lekker. Maar dan zonder de borrel! Over borrel gesproken... glipt naar de keuken...
keuken ? ik heb se al op me kamer staan me koelkast en al
Welkom Ronald | Gewijzigd: 6 januari 2010, 01:04 uur, door marco-groningen
Ben al druk in de weer!
Misschien jongens.... Laten we dat dan maar hopen!
Lig inmiddels metde iPhone in m'n wak, Graaf me zelf lekker in... Laters