----
HET WEER SAMENGEVAT MIDDELS ENKELE STATEMENTS EN HIGHLIGHTS >>
----
Op de eerste regel komt tie met verscherping van de vorst, op de laatste met dooi.... strategisch lijkt me dan toch iets niet te kloppen??? Had ik toch ooit in dienst moeten gaan om te kunnen denken als een strateeg???
Ah ja, is lekker makkelijk; kan hij altijd zeggen dat hij goed zat!
De buien lijken boven land een wat meer westelijke stroming te hebben maar tegelijkertijd lijkt de activiteit ook wat af te nemen.!!! Vanaf nu rechtstreeks naar het oosten graag!!! Dan blijf ik nog ff wakker!!!
Komende dagen zien er weer leuk uit
Dan nog even mijn bijna dagelijkse vogelplaatje.. genomen in Rotsterhaule...
merel ,roodborst en vink in een schoongemaakt stukje net na een zware sneeuwbui, olie bolletje erbij lekker.
Vinkje in boom tijdens sneeuwbui (check de grote sneeuwvlokken), 6cm in korte tijd.
en zware sneeuwbui vanmiddag | Gewijzigd: 5 januari 2010, 23:00 uur, door PolderPS
merel ,roodborst en vink in een schoongemaakt stukje net na een zware sneeuwbui, olie bolletje erbij lekker.
Leuke foto's PolderPS! Het roodborstje slaat net zijn vleugels uit, mooi detail!
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
zeker verdwaald buitje...
die grote jongen gaat (weer) langs mij heen
Ik denk ook langs mij, die is toch voor de kop van Noordholland denk ik...
Maar daar is het net boven nul..
Maar daar is het net boven nul..
daar word misschien regen verwacht.
weather without storms is no weather at all.
Zijn ook leuke plaatjes die vogeltjes..
Hier als laatste nog roodborstje in maagdelijke verse sneeuw.
en vanmorgen reed ik op de dijk Lelystad naar Almere omstreeks 11:00 uur, lucht werd donker grijs, en viel bijna niet op de foto te krijgen, camera wou er niet op focussen, dus moest focussen op de sneeuw. Even later barste er een ijzel/natte sneeuw bui los. | Gewijzigd: 5 januari 2010, 23:34 uur, door PolderPS
Ach ik blijf nog een uurtje op even kijken wat het brengt maar ik heb er een hard hoofd in..
Temperatuur daalt ook al meer, reeds -0.5 °C.
Maar volgens de 24 uur vooruit verwachting van de sneeuwradar gaat het vanaf nu ongeveer 11 uur achter elkaar sneeuwen hier.. Dus ja, op hoop van zegen dan maar.
Mooie foto's polderps!
En nu maar hopen dat weekend gaat knallen met de sneeuw!
vanmiddag liep site vast kan iemand zeggen waarom?
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Temperatuur daalt ook al meer, reeds -0.5 °C.
Maar volgens de 24 uur vooruit verwachting van de sneeuwradar gaat het vanaf nu ongeveer 11 uur achter elkaar sneeuwen hier.. Dus ja, op hoop van zegen dan maar.
tja dat wil ik ook wel....
gezellig
zeg eens jan
verwacht jij ook nog een ''goede'' winter voor haarlem en omstreken? (westen)
of blijft het weer ouderwets hangen rond 1 graad?
Ik hoop voor jullie daar dat het even flink losgaat en er een goed pak sneeuw valt!
PloderPS; die laatste foto met die bui is ook mooi zeg, mooie donkere dreigende wolk, daar moest wel wat uit vallen zo verzadigd als het oogt...
gezellig
zeg eens jan
verwacht jij ook nog een ''goede'' winter voor haarlem en omstreken? (westen)
of blijft het weer ouderwets hangen rond 1 graad?
Op lange termijn is GFS al positief maar dat wil niets zeggen