Een pluim voor de pluimen! En voor 'Stephan88' & 'wvlot' voor het plaatsen! Lekker koud dus nog; al gaat de 'control' nu ook de lucht in... Neerslagkansen donderdag ook significant hoger?!
"Ooooooooow, het wordt Kouder papa
Geef 't maar toe
Want je hebt 't warm
Maar wordt 't stilaan moe ....
Oooooooooo, ja het wordt kouder papa .... "
(sorrie, opeens Peter Koelewijn in m'n bol .... )
"Ooooooooow, het wordt Kouder papa
Geef 't maar toe
Want je hebt 't warm
Maar wordt 't stilaan moe ....
Oooooooooo, ja het wordt kouder papa .... "
(sorrie, opeens Peter Koelewijn in m'n bol .... )
"indien oper en control erg afwijkt ontstaat er dus een verschil door resolutieveranderingen, terwijl het weer onafhankelijk is van resolutie -> gevolg is dat de betrouwbaarheid van je oper/control/pluim in het geheel afneemt"
(erg handig vond ik...) klik hier. | Gewijzigd: 5 januari 2010, 22:30 uur, door fries1984
(erg handig vond ik...) klik hier.
OK, merci voor de toelichting. Betekend dus dat we maar moeten hopen dat de OPER nog wat neerwaarts bijgesteld wordt .... NOG meer koude
Ik hoop echt op een weekje dooi en dan terug keer van een schone winter zonder sneeuw! maarja wat ik wil doet er natuurlijk niet toe...
k ga zo mn bedje opzoeken...fijne avond verder en "Oant Moarn"
Ehm, het zout is niet bijna op.
De meeste gemeenten hebben nog voldoende.
Het enige punt is, dat er aan de gemeenten op het moment weinig of niets meer geleverd kan worden.
Mocht er de komende dagen erg veel gestrooid moeten worden, tja, dan wordt het lastig.
Maar vanaf volgende week (inderdaad, na het weekend) is er weer voldoende aanvoer per schip.
Ik hoop echt op een weekje dooi en dan terug keer van een schone winter zonder sneeuw! maarja wat ik wil doet er natuurlijk niet toe...
k ga zo mn bedje opzoeken...fijne avond verder en "Oant Moarn"
Ja dat zei Piet vorige week ook al... Als je het lang volhoud met roepen komt het echt wel een keer
;)
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
----
HET WEER SAMENGEVAT MIDDELS ENKELE STATEMENTS EN HIGHLIGHTS >>
- Weerprimeurlijn vandaag bijna lyrisch over ochtendweerkaarten, verscherping vorst LT
- Weerprimeurlijn komt ook met vermoedelijke gemiddelde eindtemperatuur over januari
- In weekeinde toenemende kans op een sneeuw en verstuivingenn (sneeuwjachtkansen)
- Komt weerprimeur(lijn) morgen als eerste met dooi op de proppen voor na half januaar..
DE GESCHREEFDE REGELS HIERBOVEN ZIJN NIEUW EN VAN DE DAG ZELVE >>
----
Op de eerste regel komt tie met verscherping van de vorst, op de laatste met dooi.... strategisch lijkt me dan toch iets niet te kloppen??? Had ik toch ooit in dienst moeten gaan om te kunnen denken als een strateeg???