ten eerste de winter is nog maar net begonnen.
ten tweede overal in noord(oost) en midden europa is het koud.
ten derde de grote poolzeeen zijn al dicht gevroren, de oostzee vriest ook al dicht, in Polen temps van -20!
Noordzee koelt ook mega snel af, was half dec 12 graden nu nog maar 7.
Wat denk je als de oostzee dichtvriest en de noordzee een graad of 4 a 5 wordt? Dan vriest het met álle windrichtingen! ook met (zuid)westenwind.
Met andere woorden de winter is erg koud begonnen, en dat blijft voorlopig ook wel zo, stel dat het in de loop van volgende week gaat dooien, dan zou dat alleen maar mooi zijn, want de kans is heel groot dat de vorst in notime terug is en dan echt goed uitpakt, er is zoveel kou voorradig in noordwest Rusland en Scandinavie, dat is voor maart echt niet weg.
Tot slot nog even overzicht van de eerste5 dagen van januari Normaal +2,8 graden, vorig jaar +0,8 nu -2,38!
need I say more!?
**Blijft door bovenstaande hoop houden toch nog te kunnen schaatsen**
Ik hoop dat die sneeuwkaartjes van hierboven niet uitkomen. Dat brengt de werking van mijn zaak ernstig in het gedrang.
Isabelle, effe off topic, kweken jullie plantjes?
ja jij heb genoeg gehad !
wij hebbe niets ! ( haarlem westen )
weather without storms is no weather at all.
Ik hoop dat je analyse klopt, want dan komt er misschien toch nog ijspret!
Citaat van Jpp, dinsdag 5 januari 2010, 21:33 uur NOU GA IK ER OOK NOG MAAR EVEN OP IN OEPS CAPS...
ten eerste de winter is nog maar net begonnen.
ten tweede overal in noord(oost) en midden europa is het koud.
ten derde de grote poolzeeen zijn al dicht gevroren, de oostzee vriest ook al dicht, in Polen temps van -20!
Noordzee koelt ook mega snel af, was half dec 12 graden nu nog maar 7.
Wat denk je als de oostzee dichtvriest en de noordzee een graad of 4 a 5 wordt? Dan vriest het met álle windrichtingen! ook met (zuid)westenwind.
Met andere woorden de winter is erg koud begonnen, en dat blijft voorlopig ook wel zo, stel dat het in de loop van volgende week gaat dooien, dan zou dat alleen maar mooi zijn, want de kans is heel groot dat de vorst in notime terug is en dan echt goed uitpakt, er is zoveel kou voorradig in noordwest Rusland en Scandinavie, dat is voor maart echt niet weg.
Tot slot nog even overzicht van de eerste5 dagen van januari Normaal +2,8 graden, vorig jaar +0,8 nu -2,38!
need I say more!?
Hier in Hardinxveld is de meeste sneeuw weer weg, op de straten in de wijk ligt ijs, temperatuur nu op het dak min1 en in de auto zegt ie min2.
Ik heb geprobeerd alle voorspellingen zo goed mogelijk te volgen/lezen. Maar wil jullie graag nog wat vragen over de weersomstandigheden van woensdagnacht t/m donderdagavond. (voor zover dat nu te voorspellen is)
Ik moet nl. donderdagochtend van Hardinxveld naar Emmen met de auto en later in de middag weer terug.
Als ik het goed heb begrepen is er dan alleen kans op wat sneeuw in de kustprovincies/zuid zw ned.
Maar ergens las ik dat Jan schreef dat donderdag een ijsdag lijkt te worden. Gaat het dan gewoon erg koud worden, of wordt er ijzel mee bedoelt? (1987 met die ijzelramp werd ik wakker in Emmen, was erg mooi!, maar zou niet graag op de weg rijden dan brrrr..)
Ja dat is waar, maar dan heb je weer kans dat het dak instort.
Nee gewoon ouderwets op de sloot met de hele buurt
ik denk dat heel veel bedrijven er onder zullen leiden
een hoop bedrijven in de bouw die et al zwaar hebben zallung toch ook echt het werk moeten
gaan staken met deze temperaturen an als zo n bedrij geen vorstverlet heeft wat veel bedrijven
niet meer hebben gaat het voor deze bedrijven flink wat geld kosten in deze zeer slechte tijd en zalt voor
de economie ook niet lekker helpen
Ik hoop dat je analyse klopt, want dan komt er misschien toch nog ijspret!
te vinden op: http://www.weerstatistieken.nl/?jaar=2010&maand=januari
wij hebbe niets ! ( haarlem westen )
Zo'n beetje de hele jaren 80 in Haarlem en Hoofddorp gewoond. Ben toch wel blij met Kampen; de zomers zijn warmer en de winters kouder Daarentegen zijn de stormen aan de kust wel veel spectaculairder
Begin overigens wel sterk te twijfelen over een eventuele ontwikkeling van een PL voor de scandinavische kust ... (gaat hem niet worden vrees ik)
En even over dat zout dat bijna op was: ik hoorde net dat er 15 vrachtwagens onderweg naar de zoutmijnen in Duitsland waren, maar die zitten ondertussen ook ingesneeuwd. Het kan niet op allemaal
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Pardon in ZH geen winter, er ligt hier 2cm sneeuw en er wordt geschaats. temp was hier maxima 1.5 graad dat is onder het maandgemiddelde.
En weer gaat er een pluk op buienradar rakelings langs dat gele stipje met de naam Haarlem. het is toch niet te geloven!
winter != echte winter
Edit: nu het voor mij geen vakantie meer is vind ik het wel prima zo, lekker aanhouden deze temperaturen. | Gewijzigd: 5 januari 2010, 22:02 uur, door xzaz