Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

20 Nov 2024 23:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

20 Nov 2024 23:34:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:26:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA; Venango, PA.

20 Nov 2024 23:20:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Armstrong, PA; Butler, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:13:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

20 Nov 2024 23:01:36
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
xzaz
Lid
5 januari 2010, 20:39 uur | Bericht #72555
Niet weer het weer!TV Commentaar
astritos
Lid
5 januari 2010, 20:41 uur | Bericht #72557
Citaat van Liesbethj1, dinsdag 5 januari 2010, 20:36 uur blokkade bij Ijsland (heeft niets te malen met de Icesafe affaire )

LOL!!
2012: 0 noemenswaardige onweersdagen
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Waarom deze advertentie?
5 januari 2010, 20:46 uur | Bericht #72558
Citaat van Brisk, dinsdag 5 januari 2010, 20:29 uur waarom is al het zout bijna op terwijl het geen winter is .......
Ik weet nie hoor, maar heb je de laatste 2 weken onder de grond gezeten
ofzo..of ligt er bij jou soms ook geen sneeuw..... Toch veel gefrustreerde
mensen vanavond, misschien moeten jullie daar een nieuw topic
over beginnen, kunnen we het hier lekker gewoon over de winter hebben...

groeten,

Rob.
5 januari 2010, 20:47 uur | Bericht #72559
LOL @ zorba hahahah, idd, kom maar lekker hierheen, Leo, vind je het geen idee dat we een iglo voor je bouwen, dan ?

hmmm, zeg, dit weekeinde wordt het interessant! mooi, zeg, lekker een pak sneeuw, en dan de diepvries in heerlijk (althans da's mijn mening )

en dat krulletje voor de Noorse kust ziet er zeker uit als iets om te volgen kan wel eens roet in het eten gooien hiero
Brisk
Lid
5 januari 2010, 20:48 uur | Bericht #72560
Citaat van zorba, dinsdag 5 januari 2010, 20:40 uur Denk sarcatisch bedoeld.

Ik weet het zeker

Bij het dalen van de temperaturen, daalt ook het gevoel voor humor en sarcasme denk ik..... | Gewijzigd: 5 januari 2010, 20:50 uur, door Brisk
Tyshane's: O-O's (What the f*ck is?) winterwoordenboek!
astritos
Lid
5 januari 2010, 20:52 uur | Bericht #72562
Laten we lekker genieten van wat we krijgen!!! Het is gewoon heerlijk winter in nederland!!

2012: 0 noemenswaardige onweersdagen
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
erik
Lid
5 januari 2010, 20:53 uur | Bericht #72563
Citaat van Sietse, dinsdag 5 januari 2010, 20:25 uur Hier de frontenanalyse voor 9 januari, leuk frontje

Mooie plaatjes Sietse

Btw,het is toch nog steeds dezelfde Sietse van Terschelling toch??? Mijn geheugen is ook niet meer wat t geweest is
Sietse
Lid
5 januari 2010, 20:55 uur | Bericht #72564
Citaat van erik, dinsdag 5 januari 2010, 20:53 uur Btw,het is toch nog steeds dezelfde Sietse van Terschelling toch??? Mijn geheugen is ook niet meer wat t geweest is

Nee nee, dat is Sytse. Kom uit Kaatsheuvel zoals je hiernaast ook kan zien
“There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.”Mijn Weerblog
5 januari 2010, 20:56 uur | Bericht #72565
Citaat van Sietse, dinsdag 5 januari 2010, 20:55 uur Nee nee, dat is Sytse. Kom uit Kaatsheuvel zoals je hiernaast ook kan zien
aha, Efteling he
Maxim1110
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 januari 2010, 20:58 uur | Bericht #72566
Citaat van Olaf, dinsdag 5 januari 2010, 20:56 uur aha, Efteling he
Leuk, maar ik ga toch voor het Belse Bobbejaanland En nu ga ik ook weer on topic. Ik heb er toch wel redelijk wat vertrouwen in komend weekend. Ik weet dat het voor zoiets nog relatief ver weg is, maar GFS en WRF blijven standhouden in hun verwachtingen.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
wvd
Lid
5 januari 2010, 21:11 uur | Bericht #72568
Citaat van Maxim1110, dinsdag 5 januari 2010, 19:53 uur http://www.sat24.nl/

Ten westen van Noorwegen(iets noordelijker dan Trondheim) nieuw PL in de maak? Klein ronddraaiend ding met ZZW koers. Interessant om in de gaten te houden!

Het lijkt zich ook het laatste uur nog steeds te ontwikkelen. Gewoon even in de gaten houden. Ben alleen benieuwd als het zich al tot een PL zou ontwikkelen of deze zich ook zuidwaarts richting ons regio blijft bewegen of dat deze niet alsnog tussen IJsland en de UK uit het zicht vertrekt ...

http://www.sat24.nl/scan | Gewijzigd: 5 januari 2010, 21:13 uur, door wvd
interjrs
Lid
5 januari 2010, 21:12 uur | Bericht #72569
Geen winter.... pfff, hier is 't volgens mij dit jaar nog niet boven nul geweest en voorlopig zie ik 't ook niet gebeuren.
Zeker niet als we nog wat avonden/nachten krijgen zoals die hier bezig is: in klam 2 uur van 4 graden vorst naar -7.4... brrrr, toch eens kijken of ik devrieskast niet open heb laten staan.
Maxim1110
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 januari 2010, 21:18 uur | Bericht #72570
Actualisatie alle termijnen: aanhoudend zeer koud, periodiek sneeuwval.

Deze bijzondere kou-periode die aan zijn 4e week bezig is. Wordt in grote lijnen uitgevoerd onder regie van bijna permanente hogedruk bij Groenland. Maar wordt in detail ingevuld door ook bijna permanente lagedruk nabij.

Ook actueel is dit het geval. Een uitgestrekt gebied met lagedruk ten WNW, met kern iets ten noorden van de Wadden, heeft afgelopen nacht een tijdelijke verzachting in gebieden in het westen, en vandaag juist in het noorden algemeen iets boven het vriespunt. Tevens waren er vandaag vooral in het noorden enige winterse buien.
De lange trog ten westen ontwikkelde de laatste 24 uur tevens een kern nabij het Kanaal. Aan de noordzijde zorgde dit laag juist voor terugkeer dan wel bestendiging van de vorst in het zuiden en later in het midden in de loop van de dag. In deze gebieden bleef het ook merendeels droog.

De lagedruk ten WNW gaat zich de komende 48 uur uiterst traag zuidwaarts verplaatsen.
En zorgt er voor dat vooral in het noordelijke en later westelijke kustgebieden er een kans op sneeuwbuien blijft bestaan.

Komende avond en nacht, in het noorden kans op een sneeuwbui, elder droog en enige opklaringen. Z/W wind, 2-4 Bft, en Tmin tussen iets onder nul op de Wadden tot minus 9 in het zuiden.

Morgen eerst in het noordwestelijk kustgebied, later op de dag juist in het Z/W kustgebied kans op enige sneeuwval, elders droog met zonnige perioden met Tmax tussen +2 op de Wadden tot minus 3 in het zuiden.
Z wind 2-4 Bft, later vanuit het noorden draaiend naar het noordoosten.

Donderdagnacht, vooral in het zuiden en zuidwesten nog kans op sneeuw, elders droog en enige opklaringen. NO wind 2-4 Bft en Tmin -12/-4 C.

Donderdag, in de ochtend wellicht in het zuidwesten nog wat sneeuwval, later vanuit het NO toenemende opklaringen. Tmax -5/0 C.

Vrijdagnacht, vrij helder en matige tot regionaal zeer strenge vorst.

De kou van vrijdagnacht is het gevolg van het instromen van arctische continentale lucht, als gevolg van een noordoostelijke aanvoer tussen opbouwende hoog ten noorden, en lagedruk boven het zuiden van Europa.

Naar verwachting gaat een laag eind deze week vanuit het zuiden via Midden Europa richting Baltische Staten koers zetten. Door botsing van de aanwezige kou met de zachtere lucht die in de slipstream van het laag meekomt. Wordt verwacht dat er eerst boven de Alpen en Tjechie, en later Duitsland en Polen zeer grote hoeveelheden sneeuw gaat vallen.

Boven onze omgeving komt tegen die tijd een zeer sterke noordoosten wind te staan, door de verwachte druktegenstellingen, want voorzien wordt dat het hoog ten noorden zich tot 1040/1045 Hpa kan opbouwen tijdelijk.
Mede door deze sterke stroming acht ik het wel aannemelijk dat we iets mee gaan krijgen van deze oostelijke sneeuwval. Wordt nowcasten.
In ieder geval zal het door de stevige wind, 7 Bft mogelijk !, enorm gevoelskoud zijn.

In absolute zin lopen de temperaturen juist in het weekend iets op, vooral de minima zullen door bedekkingsgraad, sneeuwval en wind niet zo laag zijn. Naar verwachting zal met weinig dagelijkse gang de temperatuur zo tussen lichte en matige vorst zitten over de hele dag genomen.

Mede door de "werking" van het laag ten oostnoordoosten, wordt de hogedrukgordel ten noorden aangetast. Met als trend waarneembaar dat begin volgende week de kern van hogedruk richting Ijsland zal gaan, aan de bodem maar ook weer ondersteund door hoge 500 Hpa waarden.

Met opnieuw tijdelijke uit-trogging boven Scandinavie door uitstroom arctische luchtsoorten aan de oostflank van het Groenland/Ijsland bastion stroomt in de loop van volgende week Scandinavie weer meer en meer vol met ijskoude bovenluchten, na de tijdelijke verzachting in de bovenlucht komend weekend, door de werking van de NO/O lagedruk.

Zeer hoopvolle ontwikkelingen dus voor opnieuw verscherping van de koude meer en meer volgende week, met kern van hogedruk in de loop van die periode meer en meer in de omgeving van de Noorse Zee, en ons gebied in een noordoost-oostelijke aanvoer, mede door permanente lagedruk ten zuiden.

Bovendien zijn de in de Uitvoer geschetste mogelijke ontwikkelingen ten westen ook uitermate hoopvol. Zo tegen midden volgende week wordt virtueel al enige malen sterk uitdiepende lagedruk op het midden van de oceaan verwacht met in eerste instantie zo lijkt een oostwaartse koers.
Dit zou een -virtuele- bedreiging voor de kou kunnen vormen.
Maar heel consistent laat de Uitvoer in het vervolg erop de lagedruk op de oceaan als het ware eerst stationairen om daarna, zoals we dat al een paar keer hebben gezien de laatste weken, zich te richten op het zuidwesten van Groeland.

En als reactie hierop wordt weer een -virtuele- versterking van de westelijk hoogterug voorzien, met aan de bodem onveranderd sterke hogedruk nabij Groenland en af en toe uitpuntend naar Scandinavie.

Dus, ik ben er redelijk gerust op dit deze bijzondere periode het nog wel even uit gaat houden. Op dit moment mi geen einde in zicht in ieder geval.

Mvg, Ronald.

Auteur: Ronald de Wildt | Opgesteld 2010-01-05 20:58:58

bron: winterweer.com
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
erik
Lid
5 januari 2010, 21:21 uur | Bericht #72571
Citaat van Sietse, dinsdag 5 januari 2010, 20:55 uur Nee nee, dat is Sytse. Kom uit Kaatsheuvel zoals je hiernaast ook kan zien

Ah,kaatsheuvel zag ik wel maar ach er wordt nog wel eens verhuisd ook

Btw is het in Soest nu -1.7C en bewolkt.
rachel
Lid
5 januari 2010, 21:21 uur | Bericht #72573
Hier in DE Hoofdstad Ljouwert nu -2. Blijft toch Het Startpunt indien de tocht zich gaat aandienen.
Maar goed,... voorlopig blijft het hier maar sneeuwen.
Zag trouwens net in de ultra buienradar (voorspelling 24 vooruit) dat er hier in het hoge noorden toch best nog wel wat gaat vallen. Voorlopig dus geen goed ijs en dus hoeven ze de koeien nog niet uit het FEC te halen.
Ron67
Lid
5 januari 2010, 21:22 uur | Bericht #72574
Wat een gewellis en genietus hier zeg
it_is.gif
Ik moest vanmorgen van Spijkenisse naar Vlaardingen rijden en dat heeft me dus 1.5 uur gekost (ongeveer 10km)
vooral Vlaardingen centrum was soms een en al ijsvloer. In Lapland of Siberie zal het best wel 10x slechter zijn maar voor Nederlandse begripen vind ik het best wel winters.
5 januari 2010, 21:22 uur | Bericht #72575
Hier in Zeeland is van echte winter eigenlijk bijna geen sprake. Toen net voor de kerst in het hele land minstens 20 cm sneeuw lag, lag er hier bijna niks. Alleen 21 december is een aardige laag gevallen. Die was met kerst echter volledig weggedooid. We hadden hier dus een ouderwetse groene kerst. De dagen na kerst heeft het hier voornamelijk geregend.

Sinds Nieuwjaarsdag is het koud, vooral de nacht naar 4 januari was het koud, maar overdag dooit het elke dag. Sneeuw ligt er nauwelijks. Er kan hier nog nergens geschaatst worden, ook niet op ondiepe plassen.

Dus die winter mag nog even gas geven in Zeeland!
xzaz
Lid
5 januari 2010, 21:25 uur | Bericht #72578
Citaat van interjrs, dinsdag 5 januari 2010, 21:12 uur Geen winter.... pfff, hier is 't volgens mij dit jaar nog niet boven nul geweest en voorlopig zie ik 't ook niet gebeuren.
Zeker niet als we nog wat avonden/nachten krijgen zoals die hier bezig is: in klam 2 uur van 4 graden vorst naar -7.4... brrrr, toch eens kijken of ik devrieskast niet open heb laten staan.

Het westen van Nederland heeft toch echt geen echte winter hoor. Blijkbaar is dat raar om te zeggen opeens.
Niet weer het weer!TV Commentaar
Tyshane
Lid
5 januari 2010, 21:26 uur | Bericht #72579
Sjowhee! Die nieuwe sneeuwverwachtingen zorgen voor een nieuwe gezellige drukte op het forum! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. En nu maar hopen dat er hopen sneeuw gaan vallen!

Laatste bericht van Maxim met die info van Ronald van winterweer.com geeft goede hoop op een verlengde koude periode. Echt leuk en ik denk dat we de sneeuwschuivers, het zout en extra voedingsmiddelen maar moeten inslaan!
JPP
Lid
5 januari 2010, 21:33 uur | Bericht #72581
NOU GA IK ER OOK NOG MAAR EVEN OP IN OEPS CAPS...

ten eerste de winter is nog maar net begonnen.
ten tweede overal in noord(oost) en midden europa is het koud.
ten derde de grote poolzeeen zijn al dicht gevroren, de oostzee vriest ook al dicht, in Polen temps van -20!
Noordzee koelt ook mega snel af, was half dec 12 graden nu nog maar 7.
Wat denk je als de oostzee dichtvriest en de noordzee een graad of 4 a 5 wordt? Dan vriest het met álle windrichtingen! ook met (zuid)westenwind.
Met andere woorden de winter is erg koud begonnen, en dat blijft voorlopig ook wel zo, stel dat het in de loop van volgende week gaat dooien, dan zou dat alleen maar mooi zijn, want de kans is heel groot dat de vorst in notime terug is en dan echt goed uitpakt, er is zoveel kou voorradig in noordwest Rusland en Scandinavie, dat is voor maart echt niet weg.
Tot slot nog even overzicht van de eerste5 dagen van januari Normaal +2,8 graden, vorig jaar +0,8 nu -2,38!
need I say more!?
Terug naar boven
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 833 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 833, lezen 7 mensen het topic "Herfst discussietopic 2013".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden