nou ik had al geen hoge pet op van dat sbs6 maar dit slaat alles, tss 11-stedentocht, jaja langlaufend over de weg lukt het misschien nog het best....
Mwoahaha, nou op het Thomashof is bij dat water een mooi ijsbaantje gemaakt. Tenminste, dat zegt mijn man....
Mini - 11steden toch dan maar?
Weet iemand hier iets meer over??
gr Jewaitit
Die warme golfstroom verdwijnt niet zomaar hoor, maar áls die verdwijnt dan duiken we zeker een kleine(of grotere) ijstijd in. scheelt meen ik wel 2 of 3 graden zie ook deze link: KLIK | Gewijzigd: 5 januari 2010, 14:21 uur, door JPP
Mini - 11steden toch dan maar?
OKé waar dan? kan ik daar ook ff met de kids heen deze week.
Heb ik ze in ieder geval in huis! Nieuw in doos slijten ze toch niet. En mijn voetjes groeien toch niet meer... | Gewijzigd: 5 januari 2010, 14:27 uur, door Romani
Ik heb er geen verstand van maar ik denk dat zonder golfstroom we hier Siberie krijgen. en geen 2 of 3 graden verschil, maar de golfstroom hoeft niet aleen te verdwijnen, kan natuurlijk ook van koers veranderen.
Nogmaals dit is mijn theorie.
Ff nog een vraagje: als ik de verwachtingskaarten op de site bekijk en dan kies voor neerslag, is er dan nergens geen legenda van wat de tekens betekenen?
In de nacht naar donderdag trekt een lagedrukgebiedje langs de kust naar het noorden van Frankrijk. Het is niet geheel uitgesloten dat deze in een smalle kusstrook gaat zorgen voor een paar cm sneeuw. Er worden minima verwacht van -2 graden langs de kust tot -7 graden in het zuidoosten.
Donderdag wordt aan de achterzijde van het laagje koudere lucht aangevoerd waardoor vrijwel het hele land te maken zal krijgen met een ijsdag. De maxima variëren dan van -1 graad langs de kust tot -5 graden in het oosten van het land. Alleen op de Waddeneilanden zou het kwik tijdelijk een fractie boven nul uit kunnen komen. Het waait nauwelijks, er staat slechts een zwakke wind uit richtingen tussen oost en zuid. Er is veel bewolking met soms wat zon en het blijft vrijwel droog. Vrijdag staat er tussen een hogedrukgebied met kern boven het zuiden van Noorwegen en een depressie boven het noordwesten van Italië een koude noordoostelijke stroming.
Na een nacht met meest matige vorst; -5 tot -10 graden en boven sneeuw wellicht strenge vorst blijft het overdag licht vriezen met maxima tussen -1 en -5 graden en een matige tot (vrij) krachtige noordoostenwind. Omdat de noordoostenwind duidelijk in kracht is toegenomen zal het een stuk kouder aanvoelen dan de thermometer in werkelijkheid aanwijst. In het weekend tempering van de vorst en vanuit het oosten sneeuwkansen. Zaterdag zal een (vrij) krachtige noordoostenwind voor een zeer lage gevoelstemperatuur gaan zorgen.
©Jan Visser