Heel veel users posten namelijk de status van het weer, vervolgens ga je kijken waar diegene woont en wordt er een beslag gelegd op je topografische kennis
Is dit een idee en eventueel gemakkelijk te realiseren? (google maps?)
Heel veel users posten namelijk de status van het weer, vervolgens ga je kijken waar diegene woont en wordt er een beslag gelegd op je topografische kennis
Is dit een idee en eventueel gemakkelijk te realiseren? (google maps?)
lijkt me wel haalbaar , toch .......?
SC
Wanneer je een icoon aanklikt, je naam en woonplaats invult, dan zorgt de kaart op de frontpage ervoor dat hij het icoontje op de juiste plaats neerzet. Dit werkt voor zowel Belgie als Nederland.
Voor het forum lijkt me dat niet ideaal, mede i.v.m. de privacy. (Ook al hoef je natuurlijk geen woonplaats in te vullen) Wellicht dat we dat in de toekomst kunnen doen, met een volgende versie van het forum. (Dat is namelijk het enige stukje aan onweer-online.nl wat ik niet zelf ontwikkeld heb. Dat werd me echt teveel werk.)
Zou dan liever voor een 2e topografisch avatar kiezen die gewoon vanaf de eigen server geladen wordt. kost uiteraard wel weer extra bandbreedte..
Wat betreft snelheid, mijn complimenten voor O-O een aantal concurrerende fora kraken en piepen momenteel qua performance.... Kortom goede servers /provider en een solide site bouw. | Gewijzigd: 4 januari 2010, 23:22 uur, door PolderPS
Wellicht als compromis en he tkost weinig bandbreedte, de locatie clickbaar maken en die laten verwijzen naar googlemaps... voor de topografische wonders onder ons is dan makkelijk te checken waar iemand huist... Vedrder kan er natuurlijk een googlemap samengesteld worden met (actieve) o-o members... hoeveel van +4000 gebruikers zouden geregeld inloggen ?
Nou ja, het voordeel is dat je in 1 oogopslag kan zien waar degene woont in Nederland. Ik weet echt niet alle plaatsen van NL uit mijn hoofd. Het gaat ook meer om de globale positionering dan de exacte lokatie.
En inderdaad doet het meldboek dit ook, alleen zien we dan een joekel kaart, en niet een schematische van 4x4cm.
technisch gezien is het wel een idee om te plaatjes van tevoren te genereren en op te slaan op de server, zodat ze niet on-the-fly gegenereerd hoeven te worden.
Privacy vind ik een non argument, nu staat er ook al een plaats naam als je die hebt opgegeven, of dat nou wordt uitgebreidt met een kaartje maakt nou ook niets uit.
Ik stel mezelf zoiets voor: (alleen dan kleiner..)
| Gewijzigd: 6 januari 2010, 08:47 uur, door DaOverclocker
plaatje wat voor weer het is aanklikken en het verschijnt in de map, klik op het plaatje en je weet waar het is.
maar dan moet natuurlijk wel iedereen ook zijn woonplaats invullen want dat zie ik ook nog wel is vergeten worden
Wanneer je een icoon aanklikt, je naam en woonplaats invult, dan zorgt de kaart op de frontpage ervoor dat hij het icoontje op de juiste plaats neerzet. Dit werkt voor zowel Belgie als Nederland.
Voor het forum lijkt me dat niet ideaal, mede i.v.m. de privacy. (Ook al hoef je natuurlijk geen woonplaats in te vullen) Wellicht dat we dat in de toekomst kunnen doen, met een volgende versie van het forum. (Dat is namelijk het enige stukje aan onweer-online.nl wat ik niet zelf ontwikkeld heb. Dat werd me echt teveel werk.)
Ja maar voor mijn woonplaats klopt dat toch niet erg. Mijn icoontje komt altijd in het Noorden van de prov Antwerpen te staan.
Het is een leuk idee want ik weet maar heel weinig plaatsen in NL
Moet toch wel vrij makkelijk te realiseren zijn, en het lijkt me niet dat zoiets veel bandbreedte kost.