Temp. op 2m +1,3.
Net flinke ijzelbui gehad, en er komt er nog 1 aan zie ik.
Het is hier echt een ijsbaan in mijn wijk,
in combinatie met de al gevallen sneeuw ligt hier nu een laag massief ijs van zo'n 1-1,5 cm op de secundaire wegen.
Hier is niet tegen te strooien.
Lees ook bovenstaand bericht van Ronald, kans op sneeuw afgenomen aankomend weekend.
Euh zie toch echt wel neerslag zaterdag op zondag in de nieuwe run en ook WRF... Het kan aan mij liggen
![index777777777777777777777.PNG](/images/userimages/forum/user_1199/70209.png)
Ik ging net met de hond wandelen, nou ik heb met de hond gegleden, spekglad, ik had beter schaatsen onder kunnen doen, echt niet normaal! | Gewijzigd: 4 januari 2010, 23:32 uur, door stratocumulus
ooit was daar een liedje over.
Leuk die winter.. maar wel aan de diertjes denken natuurlijk, heerlijke
Hoeveel vriest het daar bij jullie?
Ik heb momenteel geen zin om nog in de kou naar buiten te gaan sorry. We hebben wel een sensor onder de veranda hangen en die geeft -0.9°C dus neem maar aan dat het buiten nog 1 à 2 °C kouder is.
[attachment=30208:index777...77777777.PNG]
Is dat de laatste run van 18z?
Volgens de laatste run bereikt de neerslag ons pas zondag, tenminste zoals ik het begrijp.
Overigens is de run van 18Z een vrij koude. Een dipje rond 12 januari.
Verder stel dat die die sneeuw run wel goed is, kan he tnog leuk worden, volgens mij krijgen we van het weekend ook behoorlijk wind. Kortom of een sneeuwjacht, of geen sneeuw maar flink koude gevoelstemperaturen... Dat worden weer zwervers verzamelen in het land....
tempratuur is idd gestegen vanavond Vergeleken met gister is het nu niet veel aan
gister rond 19.00 was het -13 in het noorden van het land We zitten nu bijna overal rond de 0 graden Alleen het noorden heeft een beetje vorst
Blij dat het woensdag is dan draaid de wind naar oost dan krijgen we terminste echt winter
klopt dat ?
Tja...En Henkie Angenent luistert naar de boeren, en gelooft heilig in een Elfstedentocht
Momenteel regent (ijzel) het in de randstad, 3 maal raden waar morgen files staan en ongelukken gebeuren...
Nu maar hopen dat de getroffen gemeenten nog genoeg zout hebben en zich niedt moeten behelpen met zandstrooisel..
nou is niet normaal de autos slippe van links naar recht op de weg en komen niet eens vooruit zo glad is het:S wel grapig om te zien.
En hond die glijd gewoon zo met ze poten weg.
En auto die in de sloot ligt. niet normaal .
Volgens mij had het knmi een waarschuwing moeten uitgeven voor het westen. | Gewijzigd: 5 januari 2010, 00:15 uur, door mc-markie
nou is niet normaal de autos slippe van links naar recht op de weg en komen niet eens vooruit zo glad is het:S wel grapig om te zien.
En hond die glijd gewoon zo met ze poten weg.
En auto die in de sloot ligt. niet normaal .
Volgens mij had het knmi een waarschuwing moeten uitgeven voor het westen.
Filmpjes maken... KNMI hoef je dat niet van te verwachten, die doen alleen aan winterdownplaypraatjes, en nadenken over nieuwe waarschuwingssystemen....
IJzelt / regent hier al een flinke periode, wordt geheid een ijsbaan....
Eigenlijk wilde ik Zoetermeer - Papendrecht vv. rijden morgen, maar of dat het gaat worden???
Ik vrees met je mee, we gaan het zien....
Beste mensen een goede nacht! voorzichtig op de weg morgen!
PS. lang leve de moderators !