Da's een goeie, weet je die zijn nu gewoon stik bevroren. Iedereen met dieren heeft het nu zwaar, vooral de emmers water sleuren. Ik neem altijd warm water naar de stallen, maar als ik daar aangekomen ben is het water al terug koud.
rtl 4,5&7, sbs6, net5, discovery,comedy central en nog een paar liggen eruit?
maar national geographic,eurosport,ned1,2,3 enzo wel?
klopt in zoetermeer ook.
Ik snap het inderdaad ook niet. Ik moest net ff naar buiten... en de heledag zijn er beetje mengelmoes buitjes gevallen hier. Maar het is hier nu echt zwaar aan het Ijzellen... spiegelglad zijn de wegen en de stoepen. auto's glibberen letterlijk voorbij..
Gr
Je moet die slang er buiten ook niet op laten zitten natuurlijk.... | Gewijzigd: 4 januari 2010, 22:45 uur, door Brisk
klopt helemaal, het is hier in delft buiten de doorgaande wegen als een spiegeltje.
--------------------------------------------------------------------------------
20:07:16 04-01-10 GROUP-1 WAARSCHUWING! IN DE HELE REGIO ZIJN HOOFD-EN ZIJWEGEN SPEKGLAD! WEES VOORZICHTIG
1500000 BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Regionaal - Proefalarm)
1500999 KNRM Haaglanden (Monitorcode)
--------------------------------------------------------------------------------
Klopt, hier alles ook weer lekker bevroren. Feest is dat met de paarden water geven. Gelukkig zijn er maar 2 die met emmers water krijgen, maar is wel gesjouw vanuit de melkstal...
Achter die buien zie ik niets meer komen, dus misschien wordt het aan de kust wat frisser vannacht.
Volgens de weerberichten komen morgen opnieuw (sneeuw) buien.
Maar na dinsdag word het kouder! --> Hoop ik maar?
Je moet ook geen water naar de dieren brengen met dit weer maar de dieren naar het water toe loodsen. ff de aanrecht blik vol laten lopen en walla
--2,3
Bewolkt en waterkoud aangevoel. geen mist. maar natte weggedeelten zijn spiegelgladjes.
Spannend voor het hele weekend sneeuw
En als ik het goed heb komt er tegen 02.00 nog een bui aan | Gewijzigd: 4 januari 2010, 23:00 uur, door Weatherman
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Want deze winter is bezig zich meer en meer ten nestelen in onze regio. Met vallen en opstaan, sinds het begin van de 2e decade december jl. Met een geslaagde, maar ook weer niet al te indrukwekkende, dooi-fase rond en vanaf Kerst, en met horten en stoten weer terug in het land, algemeen sinds de jaarwisseling. En na 2 zeer koude dagen, vond er vandaag weer een mini poging tot verdrijving de koude plaats.
Met toch wel op de verkeerde plaats lagedruk, namelijk iets ten noordwesten van ons land, dus een aanlandige aanvoer aan de bodem uit het ZWW in principe, en op hoogte een aanlandige aanvoer uit het noordwesten. Heeft dit vandaag tot slechts in een smalle kuststrook tot positieve maxima geleid (1-3 C) met daar regen en natte sneeuw maar elders in de westelijke en noordelijke kustgebieden is de temperatuur echter nauwelijks boven het vriespunt geweest en is de neerslag voornamelijk in sneeuw gevallen. Hier in Spijkenisse is vandaag tot nu zo'n 5 cm gevallen. En in een groot deel van het land heeft de storing door de koude plaklaag nauwelijks effect. Met slechts een 1-3 Bft wind uit het ZZW is het op veel plaatsen droog gebleven met temperaturen enkele graden onder nul.
Deze twee- of eigenlijk driedeling blijft morgen nog wel gehandhaafd door eerder genoemd lagedrukgebied dat in eerste instantie nauwelijks van plaats veranderd. In "continentaal" Nederland daarom meest droog met opklaringen, en gemiddelde dagtemperatuur tussen -10/-3 C, de "continentale" kustgebieden kans op, voornamelijk, sneeuwbuien en gemiddede dagtemperaturen tussen -5/0 C en de smalle kuststrook in het W en N winterse buien en gemiddelde dagtemperaturen tussen -1/+3 C.
Op woensdag trekt het laag naar verwachting via de westkust zuidwaarts. Vooral de kustgebieden blijven gevoelig voor sneeuwbuien, elders meest droog en met een meer zuidelijke wind in praktisch het gehele land weer vorst, met lichte tot meest matige vorst in het binnenland en temperauren rond het vriespunt aan de kust. Ondertussen bouwt zich vanaf midden komende week ten noorden een gordel van hogedruk op, met positie van Ijsland tot in Scandinavie, met op de achtergrond de Rus zelfs meekijkend. Het laag van nu is zo tegen donderdag naar Zuid Europa afgezakt, vermengt zich daar met al aanwezige lagedruk en vormt uiteindelijk tegen eind deze week boven Zuidoost Euroapa een vrij actief lagedrukgebied, dat zich dan noordwaarts gaat verplaatsen.
Een en ander leidt bij ons tot een NO/O aanvoer van zeer koude continentale arctische, en stabiele, luchtsoorten. De vorst gaat zich in drogere lucht, met meer opklaringen, weer duidelijk verscherpen, waarbij we mi -weer- op regionaal zeer strenge vorst kunnen rekenen. Uitvoer vandaag laat het zuidoostelijke laag nu minder westelijk komen, de kans op sneeuwval van betekenis tegen volgend weekend lijkt afgenomen. Wel zal door meer bewolking uit het oosten, mogelijk lichte sneeuwval, meer wind, en iets minder koude bovenluchten, vooral de nachtelijke vorst weer duidelijk afnemen zo tegen volgend weekend.
Dat lijkt echter ook slechts van tijdelijke aard te zijn, want de trend is duidelijk waarneembaar dat daarna al weer snel, onder regie van versterkende hogedruk, waarschijnlijk ten N, de aangevoerde lucht weer kouder gaat worden en met verdere stabilisering van het weerbeeld en weer een daling van de temperatuur, vooral vwb de minima te verwachten is.
Nee, het lijkt me niet gewaagd om te stellen dat we in ieder geval ook de gehele 2e decade van deze maand winters zullen blijven.
Mvg, Ronald.
--2,3
Bewolkt en waterkoud aangevoel. geen mist. maar natte weggedeelten zijn spiegelgladjes.
Ik zie die paarden al binnen in huis lopen. Badkuip vullen met water. Wel effe je hoefen vegen voor je binnen gaat.
En als ik het goed heb komt er tegen 02.00 nog een bui aan
GFS geeft voor zaterdag helemaal geen sneeuw... alleen voor zondag.. maar is ook niet noemenswaardig te noemen.
Lees ook bovenstaand bericht van Ronald, kans op sneeuw afgenomen aankomend weekend. | Gewijzigd: 4 januari 2010, 23:22 uur, door Maarten Dings
Was niet leuk, eerst al een vinger tussen de autodeur.
A2 en A12 zijn ZEER slecht begaanbaar:
Mist met zicht minder dan 50M en lichte regen bij een temp van -0,5 tot -1.0
Ben blij dat 'k weer thuis ben