ik ben even weggeweest en kom terug met een open knie omdat ik niet in de gaten had dat het spiegelglad zou zijn..
doet aardig zeer maar dat hindert niets !
gewoon doorbikkelen
en eerlijk gezegd lachen als een boer met kiespijn
[ ] Ongeschikt
[X] geschikt.
Beterschap..
Hoe vaak iemand de verwarming aanzet geeft voor mij niet aan wat voorn winter het is geweest, mijn oma zet hem zelfs in de zomer nog aan.
Ik heb het er ook niet over dat het geen winter is, ik heb het erover dat het geen echte winter is in Nederland. Dan praat ik over middag temperaturen van -5 en 's nachts goede vorst.
Dit soort dagen breken de hele winter op, tja zeg je dan, kijk het oosten is daar is het echt koud. True, maar het oosten is niet alleen Nederland. Plaatselijk zou het hier en daar wel goed zitten maar het meerendeel van het land zit gewoon met dooi temperaturen nu al een paar dagen (uitgezonderd van gister want toen bleef het BIJNA overal onder de nul)
Maar goed de komende dagen blijken koud te zijn, laten we dan ook hopen op een ECHTE koude perioden met alleen maar temperaturen onder de nul en niet een ciclus van 1 koude dag en dan weer wind van het westen en warme lucht. Daarna weer een koude enz enz.
5x heen en weer.
60meter door de sneeuw met twee emmers in je hand en dan liefst niet knoeien .
anders wordt het pad een ijs baan.
romantisch vind je zo'n winter dan niet meer:(
maar kijk ik weer om me heen prachtig gezicht die bomen en landerijen
Dan heb je een goede sneeuwschep zeg !! | Gewijzigd: 4 januari 2010, 22:11 uur, door fries1984
Ik heb het er ook niet over dat het geen winter is, ik heb het erover dat het geen echte winter is in Nederland. Dan praat ik over middag temperaturen van -5 en 's nachts goede vorst.
Dit soort dagen breken de hele winter op, tja zeg je dan, kijk het oosten is daar is het echt koud. True, maar het oosten is niet alleen Nederland. Plaatselijk zou het hier en daar wel goed zitten maar het meerendeel van het land zit gewoon met dooi temperaturen nu al een paar dagen (uitgezonderd van gister want toen bleef het BIJNA overal onder de nul)
Maar goed de komende dagen blijken koud te zijn, laten we dan ook hopen op een ECHTE koude perioden met alleen maar temperaturen onder de nul en niet een ciclus van 1 koude dag en dan weer wind van het westen en warme lucht. Daarna weer een koude enz enz.
Dit gaat niet om een huis verwarmen maar wel kassen met plantjes. Voor ons is dit een goede indicatie over het wel of niet streng zijn van de winter. En de verwarming afzetten is geen optie.
5x heen en weer.
60meter door de sneeuw met twee emmers in je hand en dan liefst niet knoeien .
anders wordt het pad een ijs baan.
romantisch vind je zo'n winter dan niet meer:(
maar kijk ik weer om me heen prachtig gezicht die bomen en landerijen
wel eens van een tuinslang gehoord?
Ontopic, zou het vannacht nog gaan vriezen in zeeland?We zitten nu op 0.3 maar er wordt -2 verwacht door KNMI. Ik hou mij hart vast als dat gebeurd, net ff de hond uitgelaten en alles is bedekt met een laagje half gesmolten ijs.
Dan blijkt het maar weer hoe weinig echt winters we sinds 1997(?) hebben gehad.
De nieuwe pluimen zien er leuk uit, maar 9 (woei jarig ) 10 en 11 januari komen de temperaturen gewoon boven null. maw: matige winter
[X] geschikt.
Beterschap..
dank je wel polderPS
ja en eerlijk gezegd werken die tv spotjes wel.
want ik ging midden in een winkelstraat druk op me plaat
had net me jas gewassen lag ik daar op me jassie
het grappige was dat ik naar de bank moest om te pinnen en ik vergat dat even en ik wijk opeens scherp richting de bank en toen ging ik ....glee nog een metertje door ongeveer (slechts) 2 mensen schoten te hulp maar ik stond op met krakende knie en ging richting de bank die voor me neus stond de ene kant moest ik keihard lachen omdat ik deed alsof er niets aan de hand was en de andere dacht ik van ...heb ik weer
terug on-topic. | Gewijzigd: 4 januari 2010, 22:19 uur, door smoke_soldier
weather without storms is no weather at all.
Opgesteld op maandag 04 januari 2010 om 21.59 uur.
In de noordwestelijke helft winterse buien, lokaal IJZEL en mist
Het is half tot zwaar bewolkt en met name in de kustprovincies drijven
er regen of (natte) sneeuwbuien het land binnen. Ook komt er in
Noord-Holland IJZEL voor. Verder landinwaarts blijft er niet veel van de
buien meer over en valt er lokaal sneeuw. Lokaal komen er mistbanken
voor. In het oosten van het land vriest het licht, in het uiterste
noordwesten is het kwik boven nul. De zuidwestelijke wind is matig,
kracht 3 tot 5, aan de westkust is de wind west tot noordwest.
Komende nacht en morgen overdag valt er met name in de kustprovincies
en in het noorden nu en dan regen en (natte) sneeuw. Er is ook een
kleine kans op ijzel. De kans op gladheid is dan ook aanwezig. Naar het
zuidoosten toe blijft het overwegend droog en zijn er opklaringen.
Vannacht loopt de temperatuur uiteen van iets boven nul in de
kustgebieden tot - 5 in het binnenland. Boven een sneeuwdek kan het nog
kouder worden en met name daar kunnen dan ook enkele mistbanken
ontstaan. Overdag ligt de temperatuur rond het vriespunt. De wind komt
uit zuid tot zuidwest en is zwak tot matig, rond kracht 3, in het
noordelijk kustgebied overdag soms vrij krachtig, 5.
Tja ik denk omdat het lang niet overal zo glad is. In Den Haag wel, omdat het daar vriest en heeft gesneeuwd, maar hier is het nog gewoon als normaal.. geen sneeuw, geen ijs, geen vorst. En het blijft natuurlijk het KNMI
ja en eerlijk gezegd werken die tv spotjes wel.
want ik ging midden in een winkelstraat druk op me plaat
had net me jas gewassen lag ik daar op me jassie
het grappige was dat ik naar de bank moest om te pinnen en ik vergat dat even en ik wijk opeens scherp richting de bank en toen ging ik ....glee nog een metertje door ongeveer (slechts) 2 mensen schoten te hulp maar ik stond op met krakende knie en ging richting de bank die voor me neus stond de ene kant moest ik keihard lachen omdat ik deed alsof er niets aan de hand was en de andere dacht ik van ...heb ik weer
terug on-topic.
Je bent ook nog Soldier, dus moet je wel bikkel zijn, maar in gedachten voel ik het al... jak..
Krijg je met die KNMI twijfelaars die er geen (regionaal) weeralarm uit durven te gooien..(je wist niet dat het glad was) Heb vanmiddag/avond ook 2,5 uur mogen doen over ritje van uur uit de randstad, gelukkig was toen nog net niet glad (reed net voor de ellende uit), maar kon met mijn slimme tomtom mooi om de files heen navigeren en kwam toen op zeer pittoreske landweggetjes uit, die smal en glad genoeg waren, al met al heeft het me toch een uurtje tijdwinst gescheeld denk ik... | Gewijzigd: 4 januari 2010, 22:26 uur, door PolderPS
Ja echt onbegrijpelijk, ik zag net op de A12 richting Zoetermeer een flinke aanrijding. Het is echt onverantwoordelijk om in de randstad je nu op de weg te begeven. Of laat staan de mensen die zeg te pletter vallen op de gladde wegen.
Zelfs op p2000 waarschuwen ze voor de gladheid.
lekker neerslag voor za/zo nordooster erbij en je hebt in heel Nederland sneeuw! Maar goed, afwachten
Krijg je met die KNMI twijfelaars die er geen (regionaal) weeralarm uit durven te gooien..(je wist niet dat het glad was) Heb vanmiddag/avond ook 2,5 uur mogen doen over ritje van uur uit de randstad, gelukkig was toen nog net niet glad (reed net voor de ellende uit), maar kon met mijn slimme tomtom mooi om de files heen navigeren en kwam toen op zeer pittoreske landweggetjes uit, die smal en glad genoeg waren, al met al heeft het me toch een uurtje tijdwinst gescheeld denk ik...
wel netjes hoor die tomtometjes
en inderdaad KNMI heeft weer gefaald vind ik....en dat als het hoofd weer station van nederland.
en gelukkig heb jij geen ongeluk gehad
dus dat scheelt weer inderdaad ! de terug weg ging ik maar iets rustiger fietsen evengoed had ik eea verwacht maar ging verder goed waarschijnlijk geen werk voor mij.
ben trouwens geen soldaat hoor. ik ben een metselaar ( ook niet bepaald voor ongeschikjes )
weather without storms is no weather at all.