Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

20 Nov 2024 23:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

20 Nov 2024 23:34:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:26:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA; Venango, PA.

20 Nov 2024 23:20:48
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
PolderPS
Lid
4 januari 2010, 22:07 uur | Bericht #72168
Citaat van smoke_soldier, maandag 4 januari 2010, 20:56 uur goedeavond allen!

ik ben even weggeweest en kom terug met een open knie omdat ik niet in de gaten had dat het spiegelglad zou zijn..

doet aardig zeer maar dat hindert niets !

gewoon doorbikkelen

en eerlijk gezegd lachen als een boer met kiespijn

[ ] Ongeschikt
[X] geschikt.

Beterschap..
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
xzaz
Lid
4 januari 2010, 22:07 uur | Bericht #72169
Citaat van Isabelle, maandag 4 januari 2010, 21:57 uur Ik zal jou mijn stookolie rekeningen sturen van deze winter. Denk wel dat je je mening dan gaat bijstellen. Ik heb al 2/3 opgestookt wat ik normaal nodig heb voor een winter. Als het zo koud blijft tot ongeveer 15 januari dan heb ik 3/3 opgestookt en dan is de winter nog niet voorbij.
Hoe vaak iemand de verwarming aanzet geeft voor mij niet aan wat voorn winter het is geweest, mijn oma zet hem zelfs in de zomer nog aan.
Ik heb het er ook niet over dat het geen winter is, ik heb het erover dat het geen echte winter is in Nederland. Dan praat ik over middag temperaturen van -5 en 's nachts goede vorst.
Dit soort dagen breken de hele winter op, tja zeg je dan, kijk het oosten is daar is het echt koud. True, maar het oosten is niet alleen Nederland. Plaatselijk zou het hier en daar wel goed zitten maar het meerendeel van het land zit gewoon met dooi temperaturen nu al een paar dagen (uitgezonderd van gister want toen bleef het BIJNA overal onder de nul)
Maar goed de komende dagen blijken koud te zijn, laten we dan ook hopen op een ECHTE koude perioden met alleen maar temperaturen onder de nul en niet een ciclus van 1 koude dag en dan weer wind van het westen en warme lucht. Daarna weer een koude enz enz.
Niet weer het weer!TV Commentaar
Waarom deze advertentie?
fries1984
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 januari 2010, 22:08 uur | Bericht #72170
Citaat van Loezje, maandag 4 januari 2010, 22:05 uur heb net ff de paarden drinken gegeven 10 emmers versjouwd .
5x heen en weer.
60meter door de sneeuw met twee emmers in je hand en dan liefst niet knoeien .
anders wordt het pad een ijs baan.
romantisch vind je zo'n winter dan niet meer:(
maar kijk ik weer om me heen prachtig gezicht die bomen en landerijen

Dan heb je een goede sneeuwschep zeg !! | Gewijzigd: 4 januari 2010, 22:11 uur, door fries1984
4 januari 2010, 22:13 uur | Bericht #72173
4 januari 2010, 22:13 uur | Bericht #72174
Citaat van xzaz, maandag 4 januari 2010, 22:07 uur Hoe vaak iemand de verwarming aanzet geeft voor mij niet aan wat voorn winter het is geweest, mijn oma zet hem zelfs in de zomer nog aan.
Ik heb het er ook niet over dat het geen winter is, ik heb het erover dat het geen echte winter is in Nederland. Dan praat ik over middag temperaturen van -5 en 's nachts goede vorst.
Dit soort dagen breken de hele winter op, tja zeg je dan, kijk het oosten is daar is het echt koud. True, maar het oosten is niet alleen Nederland. Plaatselijk zou het hier en daar wel goed zitten maar het meerendeel van het land zit gewoon met dooi temperaturen nu al een paar dagen (uitgezonderd van gister want toen bleef het BIJNA overal onder de nul)
Maar goed de komende dagen blijken koud te zijn, laten we dan ook hopen op een ECHTE koude perioden met alleen maar temperaturen onder de nul en niet een ciclus van 1 koude dag en dan weer wind van het westen en warme lucht. Daarna weer een koude enz enz.

Dit gaat niet om een huis verwarmen maar wel kassen met plantjes. Voor ons is dit een goede indicatie over het wel of niet streng zijn van de winter. En de verwarming afzetten is geen optie.
4 januari 2010, 22:14 uur | Bericht #72177
Citaat van Loezje, maandag 4 januari 2010, 22:05 uur heb net ff de paarden drinken gegeven 10 emmers versjouwd .
5x heen en weer.
60meter door de sneeuw met twee emmers in je hand en dan liefst niet knoeien .
anders wordt het pad een ijs baan.
romantisch vind je zo'n winter dan niet meer:(
maar kijk ik weer om me heen prachtig gezicht die bomen en landerijen

wel eens van een tuinslang gehoord?

Ontopic, zou het vannacht nog gaan vriezen in zeeland?We zitten nu op 0.3 maar er wordt -2 verwacht door KNMI. Ik hou mij hart vast als dat gebeurd, net ff de hond uitgelaten en alles is bedekt met een laagje half gesmolten ijs.

Days of thunder 2011: 10Twitter for Forum
xzaz
Lid
4 januari 2010, 22:16 uur | Bericht #72178
Citaat van Isabelle, maandag 4 januari 2010, 22:13 uur Dit gaat niet om een huis verwarmen maar wel kassen met plantjes. Voor ons is dit een goede indicatie over het wel of niet streng zijn van de winter. En de verwarming afzetten is geen optie.
Dan blijkt het maar weer hoe weinig echt winters we sinds 1997(?) hebben gehad.
De nieuwe pluimen zien er leuk uit, maar 9 (woei jarig ) 10 en 11 januari komen de temperaturen gewoon boven null. maw: matige winter
Niet weer het weer!TV Commentaar
4 januari 2010, 22:17 uur | Bericht #72179
Ik lees in het meldboek en hier in dit topic al zoveel verhalen dat het spiegel glad is en vraag mijn eigen dan ook af waarom KNMI geen weeralarm uitgeeft voor de kustregio's
4 januari 2010, 22:18 uur | Bericht #72180
Citaat van PolderPS, maandag 4 januari 2010, 22:07 uur [ ] Ongeschikt
[X] geschikt.

Beterschap..

dank je wel polderPS

ja en eerlijk gezegd werken die tv spotjes wel.

want ik ging midden in een winkelstraat druk op me plaat

had net me jas gewassen lag ik daar op me jassie

het grappige was dat ik naar de bank moest om te pinnen en ik vergat dat even en ik wijk opeens scherp richting de bank en toen ging ik ....glee nog een metertje door ongeveer (slechts) 2 mensen schoten te hulp maar ik stond op met krakende knie en ging richting de bank die voor me neus stond de ene kant moest ik keihard lachen omdat ik deed alsof er niets aan de hand was en de andere dacht ik van ...heb ik weer

terug on-topic. | Gewijzigd: 4 januari 2010, 22:19 uur, door smoke_soldier
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
PolderPS
Lid
4 januari 2010, 22:20 uur | Bericht #72181
Citaat van Stephan88, maandag 4 januari 2010, 22:13 uur
Lekker fris pluimpje weer.. je was me net voor, had hem ook net op tinypic (ach hebben ze er nu 2) gezet.
4 januari 2010, 22:24 uur | Bericht #72183
KNMI:

Opgesteld op maandag 04 januari 2010 om 21.59 uur.

In de noordwestelijke helft winterse buien, lokaal IJZEL en mist

Het is half tot zwaar bewolkt en met name in de kustprovincies drijven
er regen of (natte) sneeuwbuien het land binnen. Ook komt er in
Noord-Holland IJZEL voor. Verder landinwaarts blijft er niet veel van de
buien meer over en valt er lokaal sneeuw. Lokaal komen er mistbanken
voor. In het oosten van het land vriest het licht, in het uiterste
noordwesten is het kwik boven nul. De zuidwestelijke wind is matig,
kracht 3 tot 5, aan de westkust is de wind west tot noordwest.

Komende nacht en morgen overdag valt er met name in de kustprovincies
en in het noorden nu en dan regen en (natte) sneeuw. Er is ook een
kleine kans op ijzel. De kans op gladheid is dan ook aanwezig. Naar het
zuidoosten toe blijft het overwegend droog en zijn er opklaringen.
Vannacht loopt de temperatuur uiteen van iets boven nul in de
kustgebieden tot - 5 in het binnenland. Boven een sneeuwdek kan het nog
kouder worden en met name daar kunnen dan ook enkele mistbanken
ontstaan. Overdag ligt de temperatuur rond het vriespunt. De wind komt
uit zuid tot zuidwest en is zwak tot matig, rond kracht 3, in het
noordelijk kustgebied overdag soms vrij krachtig, 5.

Dion
Lid
4 januari 2010, 22:25 uur | Bericht #72184
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, maandag 4 januari 2010, 22:17 uur Ik lees in het meldboek en hier in dit topic al zoveel verhalen dat het spiegel glad is en vraag mijn eigen dan ook af waarom KNMI geen weeralarm uitgeeft voor de kustregio's
Tja ik denk omdat het lang niet overal zo glad is. In Den Haag wel, omdat het daar vriest en heeft gesneeuwd, maar hier is het nog gewoon als normaal.. geen sneeuw, geen ijs, geen vorst. En het blijft natuurlijk het KNMI
PolderPS
Lid
4 januari 2010, 22:26 uur | Bericht #72185
Citaat van smoke_soldier, maandag 4 januari 2010, 22:18 uur dank je wel polderPS

ja en eerlijk gezegd werken die tv spotjes wel.

want ik ging midden in een winkelstraat druk op me plaat

had net me jas gewassen lag ik daar op me jassie

het grappige was dat ik naar de bank moest om te pinnen en ik vergat dat even en ik wijk opeens scherp richting de bank en toen ging ik ....glee nog een metertje door ongeveer (slechts) 2 mensen schoten te hulp maar ik stond op met krakende knie en ging richting de bank die voor me neus stond de ene kant moest ik keihard lachen omdat ik deed alsof er niets aan de hand was en de andere dacht ik van ...heb ik weer

terug on-topic.

Je bent ook nog Soldier, dus moet je wel bikkel zijn, maar in gedachten voel ik het al... jak..

Krijg je met die KNMI twijfelaars die er geen (regionaal) weeralarm uit durven te gooien..(je wist niet dat het glad was) Heb vanmiddag/avond ook 2,5 uur mogen doen over ritje van uur uit de randstad, gelukkig was toen nog net niet glad (reed net voor de ellende uit), maar kon met mijn slimme tomtom mooi om de files heen navigeren en kwam toen op zeer pittoreske landweggetjes uit, die smal en glad genoeg waren, al met al heeft het me toch een uurtje tijdwinst gescheeld denk ik... | Gewijzigd: 4 januari 2010, 22:26 uur, door PolderPS
Zippy79
Lid
4 januari 2010, 22:27 uur | Bericht #72186
Citaat van zorba, maandag 4 januari 2010, 22:21 uur Tsja KNMI heh..

Ja echt onbegrijpelijk, ik zag net op de A12 richting Zoetermeer een flinke aanrijding. Het is echt onverantwoordelijk om in de randstad je nu op de weg te begeven. Of laat staan de mensen die zeg te pletter vallen op de gladde wegen.
Zie je in april meeuwen dan gaat het in augustus sneeuwen.
fries1984
Lid
4 januari 2010, 22:27 uur | Bericht #72187
Laat het 9,10,11 Jan. maar lekker even dooien... is wel nodig voor beter ijs!
Lind@
Lid
4 januari 2010, 22:28 uur | Bericht #72188
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, maandag 4 januari 2010, 22:17 uur Ik lees in het meldboek en hier in dit topic al zoveel verhalen dat het spiegel glad is en vraag mijn eigen dan ook af waarom KNMI geen weeralarm uitgeeft voor de kustregio's

Zelfs op p2000 waarschuwen ze voor de gladheid.
4 januari 2010, 22:29 uur | Bericht #72189
Ja, Jan, inderdaad, ik vraag het me ook af, blijkbaar, zelfs na meldingen (ik bedoel, het zal niet alleen glad zijn op dit forum.. ) hebben ze liever dat mensen op hun bek gaan (of erger) dan dat ze een waaschuwing uitgeven. Ze zullen er wel mee komen, maar veel te laat..... pipo's

lekker neerslag voor za/zo nordooster erbij en je hebt in heel Nederland sneeuw! Maar goed, afwachten
Buffell
Lid
4 januari 2010, 22:30 uur | Bericht #72190
Even een off-topic; hebben hier meerdere mensen last van een TV-uitval? De helft van de zenders doet het niet meer?
rtl 4,5&7, sbs6, net5, discovery,comedy central en nog een paar liggen eruit?
maar national geographic,eurosport,ned1,2,3 enzo wel?
4 januari 2010, 22:33 uur | Bericht #72191
Citaat van PolderPS, maandag 4 januari 2010, 22:26 uur Je bent ook nog Soldier, dus moet je wel bikkel zijn, maar in gedachten voel ik het al... jak..

Krijg je met die KNMI twijfelaars die er geen (regionaal) weeralarm uit durven te gooien..(je wist niet dat het glad was) Heb vanmiddag/avond ook 2,5 uur mogen doen over ritje van uur uit de randstad, gelukkig was toen nog net niet glad (reed net voor de ellende uit), maar kon met mijn slimme tomtom mooi om de files heen navigeren en kwam toen op zeer pittoreske landweggetjes uit, die smal en glad genoeg waren, al met al heeft het me toch een uurtje tijdwinst gescheeld denk ik...

wel netjes hoor die tomtometjes

en inderdaad KNMI heeft weer gefaald vind ik....en dat als het hoofd weer station van nederland.
en gelukkig heb jij geen ongeluk gehad
dus dat scheelt weer inderdaad ! de terug weg ging ik maar iets rustiger fietsen evengoed had ik eea verwacht maar ging verder goed waarschijnlijk geen werk voor mij.

ben trouwens geen soldaat hoor. ik ben een metselaar ( ook niet bepaald voor ongeschikjes )
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
Muzefee
Lid
4 januari 2010, 22:33 uur | Bericht #72192
Prima TV hier hoor.
Terug naar boven
10 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 10 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
10 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 590 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 590, lezen 9 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 3".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden