Het koude winterweer gaat ook de komende dagen gewoon door. Net als afgelopen nacht heeft het zuiden weer de laagste temperaturen te verwachten, in het noorden wordt de vorst opnieuw door bewolking getempert. koudegetal van de winter staat in De Bilt inmiddels op 40, Twenthe heeft zelfs al 55 "Hellmannen" binnengehaald. Aangezien het nog een hele tijd koud blijft is er een goeie kans dat het koudegetal de 100 gaat halen; als dat gebeurt is de winter 2009/2010 officieel een "koude" winter!
Sneeuwbuien uit het noorden
In het noorden en westen kunnen de komende uren nog enkele sneeuwbuien vallen, elders blijft het wisselend bewolkt en droog. Komende nacht zijn er brede opklaringen, het noorden, noordwesten en de westkust maken nog kans op een enkele sneeuwbui met gladheid. In opklaringsgebieden kan er later aanvriezende mist ontstaan. De minima liggen sterk uiteen, onder de bewolking en aan zee gaat het slechts 2 Ã 3 graden vriezen, in het zuiden en zuidoosten kan het kwik over een sneeuwdek gemakkelijk op -10 of lager uitkomen, strenge vorst dus. Dinsdag verandert er weinig, in het binnenland blijft het droog bij een zwakke zuidwestenwind en temperaturen rond of iets onder het vriespunt, in het noorden en westen kunnen er enkele sneeuwbuien vallen, bovendien kan het in deze gebieden, vooral aan zee, in de middag tijdelijk enkele graden dooien.
Koud winterweer met sneeuwkansen
De komende dagen gaat het koude winterweer met af en toe een sneeuw(bui) onverminderd door. In de nachten klaart het af en toe op en dan kan het vooral boven een sneeuwdek zeer sterk afkoelen, dan zijn minimumtemperaturen van -10 tot -15 graden mogelijk. Overdag blijft het vaak licht, in het oosten en noorden van het land ook matig vriezen. Aan zee kan het kwik in de middag even boven nul uitkomen. Vanaf het eind van de week nemen de kansen op wat sneeuw vanuit het oosten weer toe, mogelijk komt er dan ook een (vrij) krachtige noordoostenwind te staan.
©Weerdirect
Ijsbaan is open, bult licht door het dorp, even langs gereden, knetterdruk en ziet er gezellig uit! Koek en zopie erbij.
he hallo muzefee hoe zijn de wegen bij jullie zijn ze een beetje schoon?
Ik moet morgen middag tot s avonds laat naar Boyl.
Dat ligt vlak bij jullie geloof ik.
Hier in In de omgeving van Emmen wordt Niet meer of nauwelijks gestrooit stroouzout is op>>>
Greatz en vast bedankt van Loezje.
Lantaarnpaal staren
Ja vooral wateringseveld is spekglad
Ik moet morgen middag tot s avonds laat naar Boyl.
Dat ligt vlak bij jullie geloof ik.
Hier in In de omgeving van Emmen wordt Niet meer of nauwelijks gestrooit stroouzout is op>>>
Greatz en vast bedankt van Loezje.
Lantaarnpaal staren
Goh, ben eigenlijk niet op de regionale wegen geweest, maar ik denk zeker dat die wel schoon zijn. M'n zus werkt in Noordwolde (die richting op vanuit Wolvega), die heb ik er niet over gehoord, dus zal allemaal wel schoon zijn. Alleen hier in het dorp was het nog best wit. We kwamen net na een buitje, bij ons in de straat waar minder gereden wordt was het minder wit dan in het drukke dorp.
Komt gewoon omdat de wind nog uit het ZW waait, de zee temp. is nog hoog dan krijg je dit, maar als het goed is draait de wind morgen in het hele land naar het NO.
Ik zal jou mijn stookolie rekeningen sturen van deze winter. Denk wel dat je je mening dan gaat bijstellen. Ik heb al 2/3 opgestookt wat ik normaal nodig heb voor een winter. Als het zo koud blijft tot ongeveer 15 januari dan heb ik 3/3 opgestookt en dan is de winter nog niet voorbij.
5x heen en weer.
60meter door de sneeuw met twee emmers in je hand en dan liefst niet knoeien .
anders wordt het pad een ijs baan.
romantisch vind je zo'n winter dan niet meer:(
maar kijk ik weer om me heen prachtig gezicht die bomen en landerijen