Pas toen ik een tweede keer keek, zak ik even een flits van sneeuw, zo rond 06:30 dinsdagochtend.
Was meer een testje om het op youtube te zetten. Het heeft gewerkt dus zullen er wel meerdere volgen
Heel licht, maar er valt eindelijk weer wat.
heb jij nou niet genoeg gehad?
weather without storms is no weather at all.
FF vraagje ; Polder zegt morgen sneeuw en de pluimen zeggen droog rarara???
zijn dat mini buien niet op de radar zichtbaar of heeft polder de sneeuw kolder.
En zoja waar komt die sneeuw dan noord /noordoost?
De lijn Den-Helder/ Enschede?
Edit: Laat maar, 0,2 cm verder en tis weer beurt.
Raar!! hier in spike-city ligt nog gewoon 13.04 mm(ruwe schatting) op mijn tuinhuisje ,maar goed kwam er vanmorgen weer achter dat het wel handig zou zijn om een spare ruitenkrabber aan te schaffen, dat ding lag zo in 2 stukken en een cd hoesje werkt ook niet echt
FF vraagje ; Polder zegt morgen sneeuw en de pluimen zeggen droog rarara???
zijn dat mini buien niet op de radar zichtbaar of heeft polder de sneeuw kolder.
En zoja waar komt die sneeuw dan noord /noordoost?
De lijn Den-Helder/ Enschede?
Ik weet het niet. Zal vanavond even de sneeuwruns kijken
Woensdag zakt er nog een lagedrukgebiedje langs de kust naar het zuidwesten. Het wordt een overwegend bewolkte dag en de kustgebieden maken dan kans op enige sneeuw. In het oosten kan de zon soms tevoorschijn komen. Maxima liggen dan rond of langs een smalle kuststrook iets boven het vriespunt. Er staat slechts een zwakke tot hooguit matige zuidenwind. Vanaf donderdag krijgen we te maken met een geblokkeerd stromingspatroon door de ontwikkeling van een hogedrukgebied boven Scandinavië en lagedrukgebieden boven het zuiden van Europa. De stroming gaat in het hele land om naar het noordoosten waardoor er aanhoudend koude lucht naar ons land wordt getransporteerd. In de nachten wordt dan ook lichte tot matige vorst verwacht en boven een sneeuwdek tijdens gunstige omstandigheden ook strenge vorst. In de middag lichte vorst tot temperaturen dichtbij het vriespunt, ook in het westen van het land! Het bijbehorend weerbeeld kenmerkt zich door veel bewolking, soms wat zon en niet meer dan een licht sneeuwbuitje. Volgens de laatste berekeningen van het ECMWF blijft het tot begin volgende week volop winter. Kortom het zit er dik in dat we in veel regio`s (vooral) vanaf het weekend kunnen schaatsen!
©Jan Visser
Rotterdam is het ook drukker op straat als in spijk en bebouwder dus volgens mij heeft het daar ook wel mee te maken dat het sneller weg is.
was bij me ouders die er ook wonen en idd je zag de sneeuw verdwijnen terwijl hier in hoogvliet alles nog gewoon lag
(overwegend) bewolkt..
Ik heb de hond even in de tuin laten rennen! (na 5 minuten was ze weer binnen, ze houdt niet van koude pootjes! )
prachtig plaatje geschoten met mn nieuwe camera.. helaas alleen niet zo scherp.. maar oke!
http://img109.imageshack.us/img109/9605/sn...uari2010019.jpg
ja hier sneeuw en nog mooi wit...stadsgenoot,laten we ff terugblazen...wil die dooi troep hier niet hebben,tot haarlem en niet verder hoor..
Het blijft voorlopig nog wel even winter. Ik verwacht dat koning winter ook volgende week nog blijft regeren. Maar, het ook een winter van depressies en sneeuw. Zo zal er deze week ook geregeld sneeuw vallen. Het komende weekend kan ook wel eens een flink pak gaan afleveren. Voor de ijsvloeren is dit een slechte zaak. Wat ik gisteren heb gezien is ronduit slecht. Op sommige plaatsen zakt de sneeuw zelfs door het ijs. Afwachten maar!
© Piet Paulusma
1 woord ZALIG ik heb helemaal het lente gevoel en onweer erbij ook !
maar we zitten in een winter topic ...dus wat zeg ik allemaal weer he
ontopic:
ik hoop dat we nog beetje sneeuw krijgen...want wij hebben weer als enige dooi.......
weather without storms is no weather at all.
Vandaag begint droog, maar vanuit de Noordzee naderen sneeuwbuien. De meeste vallen langs de kust en in het noorden. Elders is het droog, maar bewolkt. Ook dinsdag is er kans op winterse buien. Woensdag en donderdag verlopen overwegend droog. Het wordt geleidelijk weer kouder.
In de middag neemt vanuit het noordwesten de kans op een winterse bui verder toe. De meeste buien worden langs in het noorden en langs de kust verwacht, maar ook landinwaarts wordt een vlok sneeuw niet uitgesloten. Kort aan de kust regent het met kans op ijzel. In het zuidoosten van Nederland blijft het naar verwachting de hele dag droog. De wind is meest matig en waait uit het zuidwesten. In de kustgebieden dooit het overdag licht, meer landinwaarts vriest het 4 graden.
Vanavond en vannacht blijft het noordwesten last houden van sneeuwbuien, elders wordt het droog en zijn er opklaringen. De modellen berekenen minima van -1 tot -5 graden, maar houden te weinig rekening met het sneeuwdek. De temperaturen boven een sneeuwdek komen eerder tussen -10 en -15 graden uit. De wind neemt in kracht toe. In het waddengebied tot vrij krachtig, 5 uit het noordwesten.
Dinsdag ontstaat er op de Noordzee een lagedrukgebied. Dat resulteert in winterse buien in de kustgebieden. In het zuiden van Nederland breekt de zon door. Het noorden van Nederland moet rekening houden met zware bewolking. De middagtemperatuur loopt dinsdag uiteen van +3 graden in west Nederland tot -2 graad in het oostelijke deel van Nederland. In de nacht vriest het 5 tot 10 graden. De wind komt uit zuid tot zuidwest en is zwak tot matig, kracht 3.
Woensdag is een koude dag. De temperaturen liggen ook overdag onder nul in Nederland. Er valt kan wat lichte sneeuw vallen in de kustprovincies. De wind is zwak, kracht 1 tot 2. In de nacht naar donderdag gaat het weer stevig vriezen met minima rond de -10 graden.
Donderdag verloopt overwegend droog en krijgen we de zon te zien. Overdag vriest het licht. De wind neemt in kracht toe tot windkracht 3 en komt uit oostelijke richtingen.
Vrijdag neemt de sneeuwkans vanuit het zuidoosten weer toe. Het is overwegend bewolkt, maar in het zuidwesten van Nederland kan de zon even doorbreken. Het is koud met middagtemperaturen van -2 graden.In het weekend wordt er opnieuw sneeuw verwacht in Nederland.
Volgende week lijkt winters te verlopen met temperaturen overdag rondom het vriespunt en ’s nachts enkele graden vorst. In het weekend wordt er opnieuw sneeuw verwacht in Nederland.
De kou blijft instabiel en voorlopig kunnen er geen harde uitspraken gedaan worden over de rest van de winter. Maar vooralsnog verloopt de eerste week van januari erg koud en weet koning winter van geen wijken.
© Weeronline