De pluimen zeiden morgen droog met vorst TOCH?
Dit is ook springen van de hak op de tak en er wordt hier ook gesproken van Dooi en dat snap ik dus niet...
Zijn er al nieuwe pluimen ??
Wat word het morgen voor weer.
Hier is het koud erg koud -9/11
en er een voetstap laagje sneeuw bij gekomen.(de voetstappen op het pad zijn weg)
Gisteren van af +- 15.00 uur mist met vlagen over het land en dat werd steeds erger tot het om 22.00 uur helemaal dicht zat .
Het is bere mooi hier sneeuw 40 cm en aan geplakte rijp wit wit wit
Foto's helaas heb nieuw tel. toestel en vind het toestel nog erg ingewikkeld maar zal mijn man straks ff vragen.
Dus nieuwe foto"s volgen
Vannacht is de zeer strenge vorst (< -15°C) waarschijnlijk weer net niet gehaald. Voor middernacht was het al -13,2°C in de buurt van Tilburg en -12,3°C in Twente. Daarna temperde de vorst en waren er sneeuwbuitjes die ook vanochtend het land binnentrekken. Morgenvroeg halen we waarschijnlijk alleen lichte vorst, maar de nachten daarna krijgen we steeds een herkansing. De laatste berekeningen laten de vorst dan zondag en maandag weer wat afzwakken (niet verdwijnen!) om daarna in volle hevigheid terug te keren tot aan het einde van de serie (20 januari). Sneeuw of geen sneeuw. Als het tot voorbij 20 januari elke nacht 3 tot 10 graden vriest en overdag niet of nauwelijks dooit, dan heb je gewoon een elfstedentocht.
Nieuwste GFS-pluim voor een punt in Friesland
Zwarte lijn geeft aanhoudend ijsdagen tot minstens 20 januari.
©Sneeuwverwachting
Zo was het rond 21:00uur al -6,2 graden en nog geen uur later -8,4 graden.
Een klein half uurtje later, was de temperatuur al weer gestegen rond de -4,7 graden, echt grote verschillen.
Geen sneeuw gehad jammer genoeg, en nu momenteel een temp. van -3,4 graden en een luchtvochtigheid van 98%
De luchtdruk is momenteel 1020Hpa, hoop op veel sneeuw hier....
Tot nu toe geeft mijn weerstation een zonnetje weer, dus neerslag zal er wel niet van komen........
Wat worden de vooruitzichten qua sneeuw ???? iemand een idee ???
Tja....de Elfsteden tocht, Oldamtrit enz enz, zou toch leuk zijn om dat weer eens mee te maken. Zeker voor de jongere sms en msn generatie
Temp daalt zelfs iets hier in het noordoosten van Groningen. De lucht neigt naar sneeuw. Momenteel -6.
Een klein half uurtje later, was de temperatuur al weer gestegen rond de -4,7 graden, echt grote verschillen.
Geen sneeuw gehad jammer genoeg, en nu momenteel een temp. van -3,4 graden en een luchtvochtigheid van 98%
Tot nu toe geeft mijn weerstation een zonnetje weer, dus neerslag zal er wel niet van komen........
Ik verwacht voor morgen nog steeds enige sneeuw (wellicht dat Fryslan minder krijgt dan gisteren berekent werd), echter het goede nieuws is dat enorme neerslag hoeveelheden die gisteren voor a.s. weekend berekent werden, nu van de kaart zijn. vanaf a.s woensdag nestelt zich een hogedruk gebied bij scandinavie waardoor, we zoals Jan net ook benoemde, langdurig verzekerd lijken van matige/stenge vorst in de nacht en een groot aantal ijsdagen. Nu alleen nog de sneeuw van het ijs in Fryslan. Positief is dan weer dat er ook nog grote delen open liggen zodat zich daar alsnog mooi ijs kan vormen. Het is en wordt een echte topwinter. | Gewijzigd: 4 januari 2010, 09:24 uur, door PolderPS
Tja....de Elfsteden tocht, Oldamtrit enz enz, zou toch leuk zijn om dat weer eens mee te maken. Zeker voor de jongere sms en msn generatie
Temp daalt zelfs iets hier in het noordoosten van Groningen. De lucht neigt naar sneeuw. Momenteel -6.
Het viel een beetje tegen met de vorst. het leek zo mooi. --14gr op de klok een tweetal uur later --9.2gr
en nu --6,8
Maar na woensdag gaat het weer mogelijk matig tot streng vriezen.
Trouwens zijn er tussen jou en mij op de A7 Net 6 auto,s van de weg gegleden het is daar spiegelglad op het Z.O.A.B gedeelte.
Moet zo dadelijk ff naar de stad dus zal die ravage wel gaan zien.
Grtz/..
In Haarlem was het ook zo, zo was het -4 en dan halfuur later weer -1 en zo is het de helenacht gegaan.
Moet zo dadelijk ff naar de stad dus zal die ravage wel gaan zien.
Ach...die tochten komen er gewoon .
Zal de radio eens aanzetten. Heb er niets van meegekregen. Ik zou zeggen, doe voorzichtig onderweg. !!
Velserbroek (Haarlem), u weet wel groen op de kaarten, meld eindelijk!!!! aardige sneeuwval. Het zal dan geen grote bui zijn ... als het er maar veel zijn!
❄ * ❄ * * ❄ . * ❄ * . ❄ ❄ * ❄ * ❄ * ❄ *
ten eerste, allemaal nog de beste wensen voor 2010!
Tempratuur op dit moment -7 gr
... en ik kan melden dat er hier lichte sneeuwval is....
| Gewijzigd: 4 januari 2010, 09:37 uur, door AddictedStar
Citaat van wappy, maandag 4 januari 2010, 9:45 uur Heheh Heeft ff geduurt maar dan krijg je wel iets
had even gebeld naar meteo
nu Haarlem en omstreken even wat sneeuw
anders is het op de sateliet foto's zooooo groen en nu
hoort het er ook echt bij
slaan noord-holland even over hier regen/motsneeuw bij 0 graden
P.s was al vroeg op de weg( kids naar school/Stage
was redelijk glad en druk maar word nu flink gestrooit
ben gelukkig nog een dagje vrij | Gewijzigd: 4 januari 2010, 09:57 uur, door bikkel