:) sneeuw radar = waarnemingen van mensen op de grond, dus wil nog wel eens achter lopen of niet helemaal juist zijn vandaar
net terug van de bios en het is spiegeltje glad hier overal in hoogvliet.
het leek hier heel zachtjes te ijzelen aan de ramen van de auto te zien maar zeker weten doe ik het niet.
hier in het westen zou ik graag nog wat sneeuw willen zien maar idd friesland alleen ijs en dan weer heerlijk ouderwets de elfstedentocht bekijken
euh.. hoe doen ze dat dan op zee? gaat het niet gewoon via doppler radar of sensoren op de grond (schepen)? en soms floept het aan en uit.. heel snel.. zit er dan iemand constant aan de telefoon.. "het sneeuwt!.. nee toch niet.. euh, ja wel het sneeuwt weer!"
dit staat onder de radarbeelden: "De buienradar meet de sneeuwval met grondstations. Het sneeuwbeeld wordt elke 5 minuten bijgewerkt".. meten is wat anders dan waarnemen, meten doe je met sensoren. Ik stel me zo voor iets met een infrarood oog of laserstraal.
Hier is et weer droog overigens.
Lots
Het stelt allemaal geen moer voor wat er nu komt, ik ga slapen.
Lots
Nu bijna 1 uur is het net -9 graden.
Vreemd. Of trekt er een wolkendek met neerslag langzaam binnen?
Zo vreemd is dat niet als de wind van zee komt en er bewolking is binnengedreven. De wind komt nu bijna overl uit het zuidwesten.. maaaar heel zwak.
Hahahahaha... het blijft leuk he die sneeuwbuien..
ja blijf nog eventjes, gezellig anders moet ik in me eentje wachten op die buien !
weather without storms is no weather at all.