Lol echt goed op let je ook niet he? Ik heb net ook al uitgelegt, maar somige mensen zijn eigenwijs. Maar hoe dan ook je ziet dat gebied boven noorden, laatste uur steeds verder naar beneden word gedrukt, gaat niet zo snel, maar dat gebeurt wel. Daardoor trekt gebied straks zuiderlijk. Natuurlijk ziet een radar dat niet, daarom moet je ook niet blind op een radar vertrouwen en iets langer kijken dan je neus lang is En buienradar 2 of 3 uur in de toekomst kijken klopt dus daarom niet. | Gewijzigd: 2 januari 2010, 16:32 uur, door maarten89
Buien veranderen niet plotsklaps van koers. Dat gaat heel geleidelijk, en het zal dan toch echt heel snel moeten gebeuren, wil de rest van NL nog kans maken. Die bui boven het noorden kan men sowieso al afschrijven voor de rest van NL, en de andere bui is al behoorlijk aan het afzwakken.
Ik zei ook niet plots, maar geleidelijk. Voordat bij ons is, dat duurt nog wel uurtje of 2 a 3.
Dankje
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Naa, ik ook niet.
Of hooguit een heel klein beetje motsneeuw, net als vanmorgen.
Al hoop ik natuurlijk dat het anders loopt. | Gewijzigd: 2 januari 2010, 16:38 uur, door Rob63
je zult morgen maar de gordijnen los gooien en je ligt met je jacht op de bahama's bij 25 graden.
inderdaad hij koerst gewoon oostwaards!
tenzij er nieuwe dingen ontstaan op de noordzee dan komt het allemaal goed, maar zie het nu nog wat sombertjes in
vooral de temps van den helder - doetenichem daar ten zuidwesten van is alles BOVEN nul
laatste uren is daar geen verandering in gekomen....
Hopen dat maarten gelijk heeft over noordelijke wind want begin me vraagtekens te krijgen
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Iets teveel stampij gemaakt over een paar buitjes die over het noorden trekken, vrees ik.
Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ben er stellig van overtuigd dat ik morgenvroeg nog steeds hetzelfde landschap om me heen heb als nu.
Ik denk dat het gewoon heel erg verschilt. Ik zit hier zowat aan de kust op de Voornse eilanden hoekje van zuid holland en heb deze ochtend ongeveer 5 á 7 cm sneeuw gezien. Wat nu overigens een beetje aan het dooien is.
Meteen roepen dat voorspellingen totaal niet kloppen terwijl de sneew net niet over je eigen woonplaats is getrokken wel erg voorbarig
heel de dag is het heir droog geweest met een temp van ongeveer 2°
een kwartiertje geleden begon het hier te regenen
en dat gaat nu over in smeltende sneeuw met sneeuw gemengd. de straat is voorzien van een poederlaagje.
blijft mooi om te zien die sneeuw.
ben benieuwd voor wat deze avond en nacht ons nog te wachten staat
Onweersdagen: 0
Dat komt omdat de wind nog van zee komt, als het lagedruk gebiedje meer naar het zuidoosten is getrokken draait de wind weer naar de oosthoek en wordt het weer kouder. In het Noorden is de wind al gedraait en daalt de temperatuur is rap tempo.
Neerslag krijgt hier steeds meer vastere vorm trouwens, het gaat steeds harder sneeuwen.
Lots
Meteen roepen dat voorspellingen totaal niet kloppen terwijl de sneew net niet over je eigen woonplaats is getrokken wel erg voorbarig
Ik spreek denk ik toch wel namens een groot deel van het zuiden & oosten en zuidoosten...