magoe, dit is geen vuurwerkforum
Denk dat we elkaar verkeerd hebben begrepen, ik d8 dat jij bedoelde dat BSC harder was dan Cobra;)
Haha het is indd geen vuurwerkforum
@Frenky: Helaas is dat jou beeld van illegaal vuurwerk, en er zijn (te)veel mensen die dat vinden.. En dat hebben we allemaal te danken aan de vandalen die er niet mee om kunnen gaan
Je hebt wel scherven die wegvliegen!!! Wat dacht je van die metalen/koperen (of wat voor buis danook) buis waar je het (sterretjes) kruit in hebt gedaan? Levensgevaarlijk. Je moet echt goed weten waarmee je bezig bent. Teveel mensen hoor ik echt gekke dingen roepen. Bijv. de manier hoe ze het kruit van de sterretjes verzamelen, of dat ze het in een pijp persen. De ronde kanten van een pijp plat slaan. Als je dat soort dingen doet ben je echt niet goed snik. Afijn er zijn er in Vlaardingen 3 dit jaar die erover meekunnen praten. Maar door dat soort idioten is er dus niet echt zwaar vuurwerk in Nederland voorhanden en krijgt een steeds groter deel van de maatschappij een afkeer van vuurwerk. Erg jammer!!
Dan zullen we die kennis van jou vast een keer op het nieuws tegenkomen zonder handjes...
Van dit soort figuren komt vuurwerk in een negatief voorwerk daglicht te staan, hoewel ik het niet eens meer vuurwerk wil noemen
Of een TI Salute.. Het kan echt van alles geweest zijn, ik wil het filmpje wel eens zien..
Van dit soort figuren komt vuurwerk in een negatief voorwerk daglicht te staan, hoewel ik het niet eens meer vuurwerk wil noemen
Gelukkig kunnen zij er wel goed mee omgaan en zijn ze proff in dit zulk dingen maken:P Ikzelf vind het ook maar niets hoor. Echt leipe dingen. Heet idd geen vuurwerk meer.
Trouwens als het fout gaat heb je echt niet alleen een hand kwijt, maar dan ben je gwn dood. | Gewijzigd: 4 januari 2010, 17:05 uur, door jewaitit
Mensen die zoiets doen hebben geen respect voor andere mensen, dieren en spullen en zijn in mijn ogen crimineel.
Als je alleen al op youtube kijkt naar hoeveel mensen gewoon doelbewust objecten stuk maken..
vuurwerk is leuk, illegaal tot op zekere hoogte ook.. maar er lijkt soms geen grens in te zijn. en dat is jammer.
Mensen die zoiets doen hebben geen respect voor andere mensen, dieren en spullen en zijn in mijn ogen crimineel.
Als je alleen al op youtube kijkt naar hoeveel mensen gewoon doelbewust objecten stuk maken..
vuurwerk is leuk, illegaal tot op zekere hoogte ook.. maar er lijkt soms geen grens in te zijn. en dat is jammer.
Helemaal mee eens. Ik heb ook bijna altijd al illegaal knalvuurwerk gehad, maar nog NOOIT iets wat niet van mij is vernield. Wel eigen spullen zoals oude tv's of radio's..
En je hebt altijd dit soort trieste figuren:
http://www.nu.nl/binnenland/2155862/kat-do...achterwerk.html
http://www.nu.nl/binnenland/2155862/kat-do...achterwerk.html
Das zielig ga dan eerder dingen vernielen, ook niet goed maar je gaat geen levens vernielen.
Wat een debielen zeg.
Ik hoef zo iemand ook niet tegen te komen, dan sla ik helemaal door.
Die van mij heb ik bij een open plek afgestoken waar geen mensen in de buurt waren.
Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat die cobra's gewoon veel veter knallen in een woonwijk, omdat het geluid blijft doorgalmen tussen de huizen.
Op zo'n open plek is de knal niet eens zo hard, maar die echo is wel zwaar vet.
Cobra 6:
48 gram flash kruit (ter vergelijking: de meeste nitraten hebben tussen de 1 en 2 gram flash kruit, en de lawinepijl heeft zo'n 25 gram flash kruit)
Totaal gewicht: 73 gram
Ze komen uit italië, en ze zijn zelfs daar verboden om af te steken.
Ja het dreunt echt goed door, grond trilt tot op 100 meter gewoonweg belachelijk, vandaar dat ik zo nieuwsgierig was naar wat het was.
Overigens welke eikels nou vuurwerk stoppen in dieren, ik hoef het maar 1 keer te zien, en ze zullen zelf merken hoe fijn het is om er 1 in de gat te hebben.
Maargoed ik denk dat deze topic wel op slot kan gezien ik nu weet wat het was.
Iig aan alle mensen bedankt voor de reacties!!....
Hoezo gaat het te ver? Ik vertel gewoon mijn mening en dat mag hoor, in Nederland!
Ik begrijp de kick van de knal, natuurlijk... Dat vind ik zelf ook gaaf.. Maar er wordt niet
gedacht dat als er oude mensen, kinderen of dieren de hoek om komen lopen als je de lont al
hebt aangestoken, het behoorlijke schrikreacties kan veroorzaken, waardoor (vooral oude
mensen) hierdoor gevloerd worden (in combinatie met de gladheid etc..)
En dan kan JIJ het wel leuk vinden, maar wordt er geen rekening gehouden met de omgeving.
DAT is wat ik bedoel. Een beetje verder nadenken dan de kick van de knal.
(weer een mening hoor en jij mag je jouwe hebben, even goede vrienden!) | Gewijzigd: 8 januari 2010, 00:07 uur, door Pgs3000