Ik heb een vraag aan de vuurwerk kenners onder ons!
Wie kan mij vertellen welk vuurwerk het hardst gaan, of om het makkelijker te maken harder dan een supervlinder of xplod, want rond kwart over 12 werd me er toch 3 harde bommen afgestoken, en zou graag willen weten wat het zou kunnen zijn!
Volgens afstandmeten.nl zat ik er 68.44 meter vanaf, en ik voelde de grond letterlijk trillen, zulke harde knallen heb ik nog nooit gehoord.
Ik twijfel er dan ook aan of het wel vuurwerk was, en niet echte bommen of de zogenoemde compressed bombs...
het begon met vuur spuwen, en vervolgens na 4 a 6 seconde een ontiegelijke harde knal, en dan heb ik het niet over een nitraat, want die geeft ook een kleurtje eerst en dan een knal.
Ik zal zo gauw mogelijk het filmpje plaatsen van 1 van de knallen, en waarom wil ik dit weten vraag je je af, nou het heeft me nogal verbijsterd, ik hoop ook dat de knal er goed op staat, want zo hard heb ik het nog nooit gehoord, tis dat de ramen er niet uitvlogen anders zou ik haast denken aan een zwaar opgevoerde handgranaat!!
Ik hoop dat ik nu niet tegen de regels in gaat om dit te vragen, tenslotte is het geen vraag over waar ik het kan halen etc etc...ik denk ook niet eens dat ik het durf zoiets af te steken haha en dat zegt wat!
Dus ja, mss ook iemand bij jou in de buurt die dit heeft geprobeerd te maken
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Genoeg om een auto mee op te blazen http://www.youtube.com/watch?v=RKIeJnQPMsk
Ook heel mooi in lucht. http://www.youtube.com/watch?v=0WTpkmU41fI
Als je deze vult met kruid van 10 knalpatronen van het alarmpistool, heb je een echte bom.
Deze knalt harder dan een supervlinder, laten we zeggen dat een mortier hier zelfs nog niet tegen op kan..
Misschien is dat het geweest
Heb er dit jaar ook een hoop gehad, ik heb er een filmpje van op Youtube gezet, voor meer filmpjes hoor ik het wel
Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=S0heEMTvvIE
Effect: Eerst vlam met crackling, daarna harde knal.
Ze gaan indd flink hard, had ook 3Inch Titaan Salutes, die gaan helemaal hard | Gewijzigd: 2 januari 2010, 20:18 uur, door koen122
Heb beiden dit jaar gehoord, Cobra vond ik nog meevallen (zwaardere druk dan de supervlinder, maar niet zozeer harder in dB) en vooral de tweede (goede, roze versie) is verschrikkelijk hard. Meer een explosie dan een knal te noemen.
edit: idd een Zink 901 of 902 op de grond kan het ook geweest zijn, dingen gaan ook gruwelijk hard. Maar onderschat ook niet de kans dat men een 3 of 4inch salute shell op de grond heeft laten knallen, gebeurt maar al te vaak tegenwoordig. | Gewijzigd: 2 januari 2010, 21:03 uur, door Richardus
de cobra 33 ljjkt me dan het meest logische gezien de vlam vooraf en de zeer diepe knap.
Boiler A? nooit van gehoord...
De topicstarter geeft aan dat er eerst een vlam vanaf kwam en daarna een knal, meest logische lijkt mij dus de Cobra 6. Salute shells geven geen vlam maar eerst een kleine knal ( stijglading ) en daarna pas de 'echte' knal. Lawinepijlen zoals de Zink 901 zijn makkelijk te herkennen, natuurlijk aan de valm+ geluid van de motor.
Ik vindt de Cobra 6 (Di Blasio Elio, italiaans) harder gaan dan de Corbra 33(Pools?), allebij getest dit jaar.
@Richardus: Cobra harder dan supervlinder? Dan wil ik graag weten welke supervlinder, BSC, Time Fuse vlinder? Lijkt me sterk namelijk. | Gewijzigd: 2 januari 2010, 22:52 uur, door koen122
De topicstarter geeft aan dat er eerst een vlam vanaf kwam en daarna een knal, meest logische lijkt mij dus de Cobra 6. Salute shells geven geen vlam maar eerst een kleine knal ( stijglading ) en daarna pas de 'echte' knal. Lawinepijlen zoals de Zink 901 zijn makkelijk te herkennen, natuurlijk aan de valm+ geluid van de motor.
Ik vindt de Cobra 6 (Di Blasio Elio, italiaans) harder gaan dan de Corbra 33(Pools?), allebij getest dit jaar.
@Richardus: Cobra harder dan supervlinder? Dan wil ik graag weten welke supervlinder, BSC, Time Fuse vlinder? Lijkt me sterk namelijk.
cobra harder dan bsc ja, lijkt me toch bekend? Of bedoel je andersom, want dan heb je 't niet begrepen Ik vond het qua dB niet zo veel schelen als ik hoopte, Cobra6 was zwaarder en met meer druk maar ik had er veel meer van verwacht. Kon vergelijken met BSC2008 en de 20/10 van 2009 (dus niet de zachte kleine 30/10). Nee, dan de It-bom
magoe, dit is geen vuurwerkforum | Gewijzigd: 3 januari 2010, 09:51 uur, door Richardus