Die pluimen zien er goed uit Jan!
Smeltende sneeuw zal je bedoelen? Goeie vertaling hoor
Ziet diep blauw voor mijn ogen.
De animatie is indrukwekkend. (klik op anim boven de rode bolletjes links)
Dit weekeinde komt de ijsvorming op de Nederlandse wateren goed op gang. Vooral vanaf zondag 3 januari verwacht ik een snelle groei van het ijs. Dan namelijk neemt onder een verbindingszone tussen de Groenlandse hogedrukblokkade en tijdelijke Alpenhogedruk de kans op opklaringen toe. Bovendien is de koude luchtlaag tamelijk dik en staat er weinig wind.
Zaterdag zijn er, onder invloed van een zich boven de Noordzee afsnoerend hoogtelaag, nog enkele wolkenvelden en kunnen er sneeuwbuien vallen. In de nacht naar zaterdag vriest het in opklaringsgebieden in het binnenland matig, aan zee nauwelijks vorst door luchtaanvoer over de Noordzee. Van zondag tot en met dinsdag vriest het in de nacht matig tot streng met minima tussen -7 en -14 graden. Overdag vriest het licht. Verder is er weinig wind en wordt vrijwel geen sneeuw meer verwacht.
Midden volgende week verplaatst een depressie zich van de Oceaan opnieuw zuid van ons land langs naar het oosten. Het kan zijn dat fronten bij ons wat sneeuw gaan veroorzaken: zeker is dat allerminst. De kou duurt echter voort en wordt hooguit door nachtelijke bewolking iets afgezwakt. Op weg dus naar een schaatsperiode!
©Jav Visser
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Nogal wat misgelopen de afgelopen anderhalve week In Stamproy trouwens ook geloof k...
hier lagen tot daarnet alleen nog wat hoopjes smeltende rommel maar nou begint 't stilaan witter te worden. De straat is (nog) te nat ervoor maar de daken kleuren al een beetje. Maar IK WIL DIE BOEL NIET (en sta dus hard te blazen... maakt niet uit welke richting op)
wat zegt jou gevoel??
ik zelf denk het niet tenminste niet hiero in eindhoven
persoonlijk vindt ik het ook niet erg
kunnen we morgen de rotzooi van het vuurwerk tenminste nog fatsoenlijk opruimen!!
anders vreet mijn hond alle rotjes op die hij tegenkomt
mooiste zou ik vinden eerst wat vorst zodat het natte allemaal is weggevroren
en dan enkele sneeuwbuien erover, zodat we een mooi tapijtje krijgen
maarja dat is dromen he, wat er werkelijk gaat gebeuren is gewoon afwachten
maar neerslag zal er niet veel komen denk ik | Gewijzigd: 31 december 2009, 16:12 uur, door petje040
Ik denk dat het op het moment wel voor het oosten is weggelegt, nu al ruim 8 uur onafgebroken lichte sneeuwval | Gewijzigd: 31 december 2009, 16:14 uur, door Jos_Enschede1
De laatste elfstedentocht vond ik wat minder omdat het die dag ver boven nul was en dus overal water op het ijs kwam.
Zouden we dit jaar een toch der tochten krijgen met vorst of weer met temps boven nul.
Wat denken jullie ?
voelt erg koud aan nu.
Laat dat oude niet ontplofte vuurwerk maar goed nat worden dan kunnen
die kleine schoffies van 8 t/m 12jaar het vuurwerk wat niet is afgegaan niet meer afsteken morgen ochtend.
Zal blij zijn als dat hele oud en nieuw gebeuren over is ik heb er zo gloepens hekel aan .
Ik zou het liefst om 21.00 uur naar me bed gaan maar ja heb het huis vol volk en mijn man ziet me aan komen...hahahaa.
Ik zit de avond wel vriendelijk uit.
Tot morgen en allemaal een goed begin van 2010 en een prettig oliebollen feest gewenst
Greatz Loezje
De laatste elfstedentocht vond ik wat minder omdat het die dag ver boven nul was en dus overal water op het ijs kwam.
Zouden we dit jaar een toch der tochten krijgen met vorst of weer met temps boven nul.
Wat denken jullie ?
laten we eerst maar even kijk of die elfstedentocht er uberhaupt komt daarna zien we wel verder!
Wat denken jullie ?
Of er deze winter een tocht komt.... dat zal de tijd vanzelf uit mogen wijzen. Ik vind 't nog veel te vroeg om erover te speculeren, laat 't eerst eens een weekje goed vriezen en als DAN de vooruitzichten zijn zoals voor de komende week.... ja, dan misschien wel.
En water op 't ijs met temperaturen boven nul, da's vrij logisch. Zeker als je bedenkt hoeveel volk er op zo'n dag over 't ijs gaat. Voor mij maakt 't niet uit: schaatsen doe ik alleen korte afstanden en ijshockey, zal dus die tocht nooit of te nimmer rijden. Verder blijft iedereen die 't wel doet een held in mijn ogen: 200 km schaatsen in minder dan een dag, da's sowieso afzien! Met water op 't ijs wellicht nog meer dan op "droog" ijs.
stel je voor dat wat jan voorspelde uitkomt
kan me herrineren dar er verleden jaar of het begin van dit jaar
bij ons in eindhoven in een bepaalde wijk enkele cm sneeuw lag terwijl er in de rest van eindhoven bijna niks lag
dit kwam zogezegd door de uitstoot van fabrieken wat neerslag gaf in die wijk
tenminste vertelde ze toen
als dat zo is dan kan vannacht er nog wel wat neerslag vallen
als je al die dampen in de atmosfeer schiet met al dat vuurwerk!!
of zeg ik nu iets stoms