Ik had alleen graag gezien dat er nog wat bij was gevallen. Helaas zie ik dat de komende dagen in Kampen niet echt meer gebeuren ...
We wachten dus maar af | Gewijzigd: 30 december 2009, 22:56 uur, door wvd
Ik denk niet dat je het zo nauw moet/kan nemen met de tijdstippen. Het blijven natuurlijk voorspellingen..
Zojuist op sbs.... ??
Nou ik zie de run maar ik weet mijn god niet waar hij dat vandaan haalt. Run is ietsjes minder koud maar nog steeds goed!
Zojuist op sbs.... ??
Dat klopt had het vanmiddag al gehoord hier in de regio. maar hoorde er verder niemand over. maar zal binnenkort wel oplaaien
Weer een wat warmer pluimpje , met name vanaf 11/12-1, de avond pluim lijkt ietwat warmer dan de ochtend pluim...
Hoe Piet P erbij komt dat vanaf maandag de winter onder druk komt weet ik niet.. zie woensdag een dipje maar meer ook niet...
Sneeuw werkt natuurlijk wel als dekentje op het ijs, dus elfsteden tocht zijn we als ie al komt nog wel 3 weken van verwijderd..
Door de Groenland-blokkade ziet oceanische lagedruk zich gedwongen zeer zuidwaarts te trekken. Aangekomen bij het Europese continent ongeveer bij de Golf van Biskaye, vormen ze dan als het ware een geheel met de Scandinavische lagedruk. Daarom vormt zich naar verwachting zo tegen midden volgende week opnieuw een zeer omvangrijk lagedrukgebied, eigenlijk een soort hoogte-trog, gevuld met koude bovenlucht.
Aan de bodem zorgt de Biskaye lagedruk, inclusief zijn oost-noordoost waartse verplaatsingskoers, voor een aanhoudend stevige continentale aanvoer. Daarom, met dus tegen midden volgende week sterk stijgende sneeuwkansen, aanhoudend zeer koud winterweer, al wordt door bewolking en sneeuwval de vorst in de nacht en ochtend wel getemperd.
Waarschijnlijk houdt dit wisselvallige en zeer koude winterweer de rest van 1e decade januari 2010 aan.
Maar ook in de Uitvoer vandaag zijn mi de signalen op mogelijke sterke drukstijgingen eind 1e/begin 2e decade duidelijk(er) aanwezig. De kans dat we dan tegen die tijd overgaan op een stabiele vorstperiode zijn daarom mi zeer aanwezig.
Meer daarover in de volgende actualisatie op 1-2 januari a.s.
Ik hoop dat u een gezond en voorspoedig 2010 zult beleven.
Mvg,
Ronald de Wildt.
Was het alvast maar 25 Mei
Hier de temp. +0.4, Lv 90% Druk 990.5 hpa.