Toen ik vanmorgen de deur uit ging, 0 graden. Onderweg bij Uitgeest even wat regen/kletsnatte sneeuw, maar nog steeds 0 graden. Op Schiphol ligt veel minder en het dooit hier ook, de sneeuw is grotendeels alweer weg gesmolten.
Lots
De winter gaat weer een stevige vuist maken en zal de
komende dagen gaan aanscherpen tot strenge/ zeer strenge
vorst, mogelijk op 2/3 dagen.
Dat we kunnen gaan schaatsen staat eingelijk al vast.
De enige spelbreker is de sneeuw. Sneeuw op het ijs beperkt
de ijsgroei.Rond 7/8 janauri iets minder koud, maar wel
genoeg vorst uren om het ijs verder te laten ontwikkelen.
Einde eerste decade/begin 2de decade januari opnieuw kouder
met strenge vorst in de nacht.
een hoogluchtdrukgebied schuift ver genoeg door naar het
noorden waardoor wij weer oosten wind krijgen en de vorst
kan weer ongehinderd door.
Half januari zal het ijs een dikte bereiken van ongeveer 15 cm.
Op plassen en sloten meer!
De kans op een elfstedentocht is redelijk en is in 13 jaar
nog nooit zo spannend geweest en dat zegt al een hele hoop.
De vorst moet wel weten te handhaven in de 2de decade van
januari.De sneeuwval moet ook gering zijn, ander voorlopig
geen elfstedentocht.
(werkt als een isolerende deken en daardoor minder ijsgroei.)
weernieuws
Toen ik vanmorgen de deur uit ging, 0 graden. Onderweg bij Uitgeest even wat regen/kletsnatte sneeuw, maar nog steeds 0 graden. Op Schiphol ligt veel minder en het dooit hier ook, de sneeuw is grotendeels alweer weg gesmolten.
Lots
Nou in Heerhugowaard blijft het lekker liggen! Dus ik wens je veel plezier straks bij het terugrijden.
Waarschijnlijk klopt mijn avatar wel een beetje qua sneeuwgrens..
Gisteren was het wel grappig om te zien, ik reed door het dooifront. Ik kwam vanuit Schiphol, waar het sneeuwde, en langzaam maar zeker werd het meer en meer regen, tot het alleen een verdwaalde vlok was tussen de druppels door, wel grappig om mee te maken En dat over een afstand van pak weg 20 km | Gewijzigd: 30 december 2009, 13:50 uur, door stratocumulus
Hebbie lekker knallers en huilers ingeslagen? Komt goed morgen, alles beter dan windkracht 6+
Overigens plakt de sneeuw wel lekker. Inmiddels al een mooie sneeuwpop met de kids gemaakt. Ook vandaag maar eens een sneeuwschep gehaald want met zo'n normale schepbats schiet het niet echt op.
Zo mooi wit! Witter dan sneeuw kan gewoon niet, zo rein, zo maagdelijk..
Doe eens een glas volstampen met sneeuw en laat dat eens smelten, moet je kijken hoe "helder' het water is!