Benieuwd wat het ons gaat brengen hier in Zuid-Limburg de komende dagen... Als ik de kaartjes
bekijk, zal hier wel redelijk wat neerslag vallen... zeker t.o.v. de vorige week... groen als gras...
Wat denken jullie?
Zie dat m'n profielfoto nog steeds niet zichtbaar is hiernaast... en heb dit nog niet kunnen vinden op
het forum.
<------- wie kan helpen? | Gewijzigd: 30 december 2009, 12:18 uur, door Kalle1979
temp. 8,8°C en regen
waar ben jij dat het +8 is?
hier is het +1 en regen regen regen nog geen vlok gezien.
maar de sloten koelen wel hard af zo.
Benieuwd wat het ons gaat brengen hier in Zuid-Limburg de komende dagen... Als ik de kaartjes
bekijk, zal hier wel redelijk wat neerslag vallen... zeker t.o.v. de vorige week... groen als gras...
Wat denken jullie?
Zie dat m'n profielfoto nog steeds niet zichtbaar is hiernaast... en heb dit nog niet kunnen vinden op
het forum.
<------- wie kan helpen?
Verdikkie. Waren we net weer on topic. Dat is geen profielfoto maar een avatar Kalle. Staat dus onder instellingen en avatar...
grtz,
hier is het +1 en regen regen regen nog geen vlok gezien.
maar de sloten koelen wel hard af zo.
daar (check bijgevoegd plaatje) | Gewijzigd: 30 december 2009, 12:22 uur, door jones
Enorme temperatuur verschillen in het zuiden van het land, maar ook daar zal het in de loop van de avond en nacht gaan afkoelen
:|
Wordt ergens actueel Hellman 2009/210 bijgehouden ? En wie bepaald het getal ?
Met nog een aantal weken strenge vorst in het verschiet zitten we gauw op een paar honderd punten lijkt me...
Temperatuur steeds ronde de 1.0 - 1.5 graden geweest.
Voor het eerst dat ik blij ben dat er geen sneeuw ligt, want sneeuw is erg irritant met vuurwerk afsteken.
Wel lomp die verschillen trouwens, -1 in het noorden en +10 in maastricht.
Met nog een aantal weken strenge vorst in het verschiet zitten we gauw op een paar honderd punten lijkt me...
De bilt houdt het bij. Nou dat valt tegen hoor. Verwacht dat we rond 12 jan. Over 100 zitten, dus 75 erbij.
Tijdens het eerste weekeinde van 2010 neemt de kans op sneeuw in onze omgeving af. Dat komt door zich vormende hogedruk boven West-Europa. Begin volgende week bevindt de Benelux zich in een zadelgebied ofwel tussen twee hoge- en twee lagedrukgebieden in. De koude luchtlaag is tamelijk dik met op het 850 hPa-vlak (circa 1500 meter hoogte) temperaturen omstreeks -10 graden. Tijdens de afgelopen nacht was dat +2. In de nacht en ochtend gaat het op de meeste plaatsen matig vriezen: wanneer het ’s nachts lang helder blijft en er weinig wind staat kan het (met name in besneeuwde gebieden) meer dan 10 (lokaal 15) graden gaan vriezen. Strenge vorst dus.
Na het weekeinde wordt de koude luchtlaag minder dik maar het winterweer duurt voort. Er komt namelijk geen depressie vanaf de Noorse Zee naar het zuiden afzakken maar een nieuw Atlantisch laag trekt over Biskaje en Frankrijk naar het oosten. Ondertussen aanhoudende blokkerende hogedruk boven Groenland-IJsland ofwel in de bestaande winterse luchtdrukverdeling (winden uit richtingen tussen noord en oost) verandert weinig en dus blijft de winter ‘op de schaats’. Wel neemt rond dinsdag de kans op sneeuw weer toe.
©Jan Visser