Voor jaren terug een houtgestookte cv aangeschaft i.c.m met gasgestookte HR. dus een mooie test met extreem koude weer. hij moet zo,n 60 a 70 % aan gas kunnen besparen aan gas voor verwarming. alleen voor warm tapwater. doet de gas cv dienst. het is wel een dure investering maar gezien dat de winters weer gaan toenemen zal het rendament beter gehaald worden. en de kachel binnen no time zich gaat terug verdienen.
En het geeft ook wat sfeer in deze dagen
Vind het op zich niet erg want was vanmorgen veel te laat wakker maar doordat er geen sneeuw ligt was ik toch op tijd op mijn werk. Was erg rustig op de weg en niet glad dus!
Als ik het goed zie gaat het vanaf vnv hier ook vriezen, ik hoop op een dikke ijsvloer volgende week - zonder sneeuw -, zodat er lekker geschaatst kan gaan worden.
Gehele nacht regen gehad!!!!!!!!!!!!!! Geen vlok sneeuw te bekennen helaas....
Temp lag rond de +1.
de kids waren ziek de vorige keer met de sneeuw en konden niet naar buiten hoesten zich meteen wilt.
nu hoop ik op nieuwe sneeuw kunnen ze alsnog lekker spelen en ik doe mee natuurlijk.
liever had ik geen sneeuwgehad, want op best veel plaatsten ligt nog ijs in de sloot en dat groeit nu dus niet meer zo aan. pas als het streng gaat en bijft vriezen krijgen we grondijs(van uit de bodem van de sloot) en dan wordt het ijs pas echt sterk!!
tussenstand: ongeveer 3,5 cm sneeuw hier bij -0,7 het was bijna droog, maar begint nu weer meer te sneeuwen. dus op naar de 4 - 5 cm!
straks even een sneeuwpop maken samen met mn dochtertje (2,5 jaar)
foto's daarvan volgen nog.
Morgen gaan we de reis naar voorne-putten(ZH) ondernemen, ik hoop dat het hiet niet te veel gaat sneeuwen dan, wil toch nieuwjaarsdag ook wel graag weer terug naar het winterse fryslan!!
Ik vermoed dat jullie eerst te maken gaan krijgen met regen wat daarna overgaat in droge sneeuw.
@ Jan.....Ik wacht alweer met smart op de onweerskansen van augustus 2010....
Eerder al onweerskansen