10 cm teken ik voor !!
Arme mw PolderPS mag morgen(straks) en donderdag nog naar Almere rijden....
Gelukkig heb ik vrij, kan ze mijn winterbandjes vehicle gebruiken..
Hoop dat het er hier morgen weer zo als op de foto uitziet.. | Gewijzigd: 30 december 2009, 01:47 uur, door PolderPS
Ja het is oneerlijk verdeeld soms met het weer.... werk is hier niet royaal hoor...
Jij zal wellicht tot het nieuwe jaar moeten wachten voordat het wit gaat worden en enige vorst..
Dan maar genieten van de vele foto's die wel weer zullen volgen komende dagen. Of een hotelletje boeken in het hoge noorden in een Gronings dorpje ofzo, kost geen drol daar.. en heel veel sneeuw van het weekend..
Toch kan ik het "sensatiebericht" nog niet helemaal inschatten; maar blijft spannend in zeker een winter als die we nu hebben
Nee het gaat erom dat Piet P gezegd had dat er in totaal (tot en met zondag) makkelijk 30-70cm sneeuw kan gaan vallen in het noorden en daar wordt door 1 gozer een beetje lacherig over gedaan en noem het maar op. Nou ik kan je vertellen dat ik geen fan van Piet ben maar ik kan hem nu geen ongelijk gaan geven
Aha; maar sneeuwhoogten van afgelopen nacht zijn niet echt om naar huis over te schrijven; zeg maar erg weinig..
Was ook niet veel voorspeld en alles lijkt op te lossen hoe verder het naar het noorden gaat maar zal dalijk wel even de kaarten tot en met zaterdag plaatsen. Vandaag nog even door de zure appel heen bijten maar dan naar het echte winterweer Tot nu toe heeft Nederland niets te klagen gehad wat sneeuw betreft in tegenstelling tot Belgie
http://www.sat24.nl/Region.aspx?country=eu...r&type=loop
een sterk afzakkend front/storing tussen ijsland en noorwegen
KNMI:
Af en toe regen of motregen, in het noorden sneeuw en een kans op ijzel
In een groot deel van het land valt af en toe regen of motregen. Grofweg ten noorden van de lijn Alkmaar-Emmen valt af en toe sneeuw. De neerslagintensiteit in deze zone neemt geleidelijk af. De temperatuur varieert iets onder nul ten noorden van genoemde lijnt tot 3 graden in het zuiden. In het uiterste zuidoosten is het met ongeveer 9 graden beduidend warmer. De wind is matig uit oost tot noordoostelijke richting, aan de kust (vrij) krachtig 5 tot 6 Bft. In het uiterste zuidoosten komt de wind eerst nog uit het zuidwesten en is daar matig.
In de loop van de middag trekt de vorstgrens langzaam zuidwaarts. Er valt af en toe nog wat regen of sneeuw en nabij de vorstgrens is ook ijzel mogelijk.
In de nacht naar donderdag valt er lokaal wat lichte sneeuw en daalt de temperatuur overal tot iets onder nul. De noordoostelijke wind verandert nauwelijks.
Donderdag overdag is er veel bewolking en in de loop van de dag neemt de kans op sneeuw van het zuidwesten uit toe. Het is nu nog niet duidelijk hoeveel sneeuw er gaat vallen. Het kwik komt maar nauwelijks boven nul en staat er een matige tot vrij krachtige noordoostenwind. Aan de kust is de wind krachtig
woensdag 30 december 2009 06.12 uur