Begrijp ik.
Wil alleen ermee aangeven het kan allemaal van invloed zijn direct op de weersomstandigheden dat moment al weet ik niet in hoeverre??
http://www.wetterspiegel.de/de/europa/deutschland/90.html
Wil alleen ermee aangeven het kan allemaal van invloed zijn direct op de weersomstandigheden dat moment al weet ik niet in hoeverre??
Je kunt het topic over de blauwe maan hier terugvinden
Iemand suggestie hoe dit kan!
Zie sneeuwradar!
groetjes een weerliefhebber
Ja dat zegt de buienradar ook over Brabant, en hier alleen regen, stomme buienradar!
We wachten wel weer af.Of als iemand iets eerder wat weet, vertel het even aan me.
groetjes marieke
Zie sneeuwradar!
volgens de sneeuwradar zou hier al een pak sneeuw moeten liggen.
maar het is droog hier met een waterig zonnetje.
In het buiengebied is trouwens nog nergens sneeuw gevallen
Zie sneeuwradar!
Ach ja die sneeuwradar... die krijgt wel vaker kritiek; schijnt niet zo nauwkeurig te zijn. Ik zou er maar niet te veel waarde aan hechten. Volgens mij 'kijkt' die gewoon naar neerslag en daar waar de temp onder nul zou kunnen zijn, wordt het oranje gemaakt...
Stukje tekst erbij:
dinsdag 29 december 2009
Update: de occlusie bevindt zich actueel over BE en het Z van NL en trekt slecht traag N waarts. De neerslag in NL blijft dus een aandachtspunt aangezien daar nog negatieve temps voorkomen, meer bepaald in het N. Ik heb een brede strook ingekeleurd met een HIGH RISK, welke als indicatief moet worden opgenomen. In die strook kan de sneeuwcumul belangrijk zijn en misschien oplopen tot 10 cm. Meer naar het noorden komt de neerslag pas laat binnen als sneeuw. Daar zal de koude lucht waarschijnlijk nooit of nauwelijks verdreven worden. In de meer zuidelijke gebieden van NL zal de neerslag eerst smeltende sneeuw zijn, evt zeer tijdelijk wat ijzel maar niet veel (niet echt koud meer in onderste laag).
Het is overigens boeiend om te zien dat de wind in vrijwel gans NL nooit zuidwestelijk zal worden. De windshift bij de occlusie is nochtans opmerkelijk.
Vannacht en morgen blijft het front in minder of meer actieve mate actief over N-NL en zal later op de dag zeer traag opnieuw als KF-Occlusie naar het zuiden trekken. De details daarover volgen later want ook dit wordt opnieuw een precaire situatie!
-
Geplaatst door Karim op 13:57 | Gewijzigd: 29 december 2009, 14:38 uur, door Boxer
maar het is droog hier met een waterig zonnetje.
In het buiengebied is trouwens nog nergens sneeuw gevallen
De oranje sneeuwvlek wordt ook steeds kleiner ... ik geloof dat ik ga huilen Gaat het dan echt nog goed komen vandaag?