maar ik begrijp dat je het leuk vind maar dat het toch wel lastig is.
een winter zoals nu heb ik in iedergeval graag.
Tja dat zou een pracht oplossing zijn maar de afstand van de stallen naar de watertonnen is meer dan 40/60 meter.
Het water in de stallen is afgesloten met -5 dus dat wordt van het huis uit water slepen meer dan 100 meter warm water in kruiwagens slepen
En s avonds en s morgens vroeg emmers lauw/koud water naar de stallen sjouwen en dan mogen zich omstebeurt vol drinken.
En dan moet je ook nog niet morsen anders wordt het spek glad op het pad.
Ik vind deze winter tot nu toe ook prachtig alleen dat gesleep met dat rot water.
En die paarden/dieren kunnen er ook niets aan doen en hebben ook dorst.
Denk dat meerdere daar wel last van hebben rond zo,n weersomslag die gaat komen. zelfs mensen met aandoeningen meenst aan gewrichten merken voordie tijd ook dat ze pijn krijgen. ze noemen het weerkikkers.
Momenteel zeer helder met veel zon denk dat de temp vanavond onder 0 gaat komen en hier en daar gladde wegen zal geven.
Greetz/..
Heb weer last van mijn onderrug, net als vlak voor het sneeuwpak van laatst... Kan best eens kloppen jah.
Kan het ook fout hebben maar het noorden is groningen/friesland.
en wij zitten toch echt in het noord westen.
zullen ook wel een deel krijgen denk/hoop ik
zullen het morgen wel zien...
Belangrijkste aandachtspunt is de neerslagsoort (onderkoelde neerslag op de overgangszone regen/sneeuw), en dinsdag in de middag of avond de neerslaghoeveelheid. Met de temperaturen die in het uiterste zuiden enkele graden boven 0 lijken te komen, waarschijnlijk vrij snel regen. Midden en later noorden waarschijnlijk sneeuw gezien de progtemps (van 00 UTC!).
©KNMI Guidance
Al enkele dagen tovert het Europese weermodel winterkaarten uit de oude doos naar buiten met bijhorende temperaturen welke ook niet zouden misstaan in winters van weleer...
Klein probleem voorlopig: de Amerikaanse tegenhanger geeft voorlopig wel een afkoeling, doch van echt winterweer is daar geen sprake. In de onderstaande grafiek (voor het zuiden van Nederland maar ook min of meer indicatief voor België) wordt het temperatuurverloop weergegeven waarbij de grijze zone de onzekerheid weergeeft. Het is wel duidelijk dat volgens dit scenario (het gemiddelde) we een reeks ijsdagen tegemoet gaan. Vooral de minima zouden best een stuk lager kunnen uitkomen, want dit is slechts een gemiddelde van de scenario's...
Bovendien zou deze winterse situatie vooral in Nederland kunnen worden ingezet met een pak sneeuw. In dat geval doet alles toch stilaan sterk denken aan de legendarische oudjaar periode van 1978-79.
©Weerspinsels
http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/reg...-vorst-op-komst
weeronline is gedeeltelijk 'om'. vancohtend lange termijn alleen minima boven nul(belachtelijk) nu volgende week toch winters plaatje ook bij weeronline.
Alleen deze week blijven de temps hoog en kans op regen, mag van mijn wel hoor, smelt er nog wat meer van die oude troep weg.
Avatar is helemaal hot nu, vooral in 3D. In je profiel is onduidelijk of je man of vrouw bent, dus dat blijft nog ff spannend.
On topic,
Laat die russische beer maar komen, tricky dus dat zuid Nederland aanzienlijk minder kou zou kunnen krijgen dan Fryslan (what's in a name). En dat op zo'n klein landje...
Hoor ik 78/79 ? he toen was er veel sneeuw !!! maar later idd. ook vorst heel veel vorst, men reed toen met auto's op het Tjeukemeer en dat doe je met lokaal 10 meter diepte alleen als er voldoende ijs ligt. Verder over Beren gesproken in dat jaar werd er in mijn toenmalige woonplaats Echtenerbrug een beer gesignaleerd op het ijs. De stoere mannen van weleer op schaatsen de tjonger (riviertje in zuid Fryslan)en tjeukemeer op om het beest te vangen (schieten). Helaas werd ie niet aangetroffen. Maar alle kinderen werden die dag door ouders bij voorkeur met de auto naar school gebracht. spannund..
Echter de Beretocht wordt bij voldoende ijs nog steeds gereden. Wie weet dit jaar weer, door die dekselse Russische Beer !
Het is na jaren weer eens zo'n winter dat er lekker op natuurijs kan worden geschaatst. Hier wordt dan ook volop gebruik van gemaakt, want zelfs op het Tjeukemeer is het vertrouwd. Zo kan er zaterdag 10-01-2009 eindelijk weer de "Beretocht" worden geschaats. Ook worden overal tal van andere tochten georganiseerd. Dus eindelijk weer eens de schaatsen onder en ouderwets genieten maar, maar blijf altijd voorzichtig !!!
09-01-2009 03:11 | Gewijzigd: 28 december 2009, 16:36 uur, door PolderPS
Morgen avond vanuit het zuiden sneeuw, later regen... Lijkt me ietwat onlogisch. of beetje verkeerd uitgelegd...
Nu is het bij Veronica sneeuw geworden en later in het zuiden regen... dat begint er al meer op te lijken.. zouden ze meelezen hier..
Dat was weken sneeuw en achter autobumpertjes hangen en je laten glijden Mijn vader heeft een dag lang ingesneeuwd gestaan op de A9 ergens ter hoogte van Heemskerk met zn auto...
Wat word ik al oud als ik dat teruglees