:D Ik heb ook zo'n lantaarnpaal pal voor mijn giegel staan, die is bijna om-gestaard afgelopen dagen, maar het blijft nu toch echt regen!
Iemand nog wakker in die buurt voor een bevestiging....?
Kijk, da's sneeuw!
Hier plentst het, hoor het water in de dakgoot lopen.
Niet glad, niet onder nul, alleen maar regen...
Maaar, wel Kerst! | Gewijzigd: 25 december 2009, 02:00 uur, door Rob63
de groeten allemaal
Ja dreaming of a white christmas..... slaap ze
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Edit: barometer daalt en daalt, nu 981 hpa
968 hPa hier, temp daalt wel gestaag naar +1,1 nu.
PS: Iemand Jan ff wakker bellen....? Topic is bijna vol.... | Gewijzigd: 25 december 2009, 02:09 uur, door Romani
Iemand nog wakker in die buurt voor een bevestiging....?
nou, in de buurt, 20km ervandaan... hier gewoon regen nog steeds
;)
Grote vraag de komende 12 uur zal worden hoe de opgewarmde bovenlucht, boven Limburg worden die morgenvroeg tijdelijk meer dan 5 graden boven nul op 1500 meter hoogte, zich zal gaan verdragen/mengen met de koudere bodemlaag. Vooral in het W/N blijven de temperaturen rond het vriespunt, elders 1-3 C boven nul.
De neerslag lijkt in alle mogelijke varianten tot ons te komen, met enorme regionale verschillen.
Extra complicatie morgenochtend gaat worden hoe de dan op hoogte inmiddels overal weer tot enkele graden onder nul afgekoelde, polaire, luchtsoorten zich gaan mengen met de dan aan de bodem steeds zachtere aanvoer van zee.
Naar verwachting zal vooral enige uren na passage, in de zgn achterkamer, de wind sterk uit NW/W richting komen.
Vooral in de kustgebieden loopt het kwik dan snel op naar een graad of 5, en de neerslag die ook meer buiig qua vorm gaat worden, gaat allengs over in natte sneeuw/hagel en later ook regen.
Dieper landinwaarts zal vooral door aanhoudende neerslag en minder zee-effect de temperatuur minder stijgen, ook mede afhankelijk van eventuele stagnatie van het komende laag.
Na passage van het laag lijkt het weerbeeld zich morgenavond weer enigszins te stabiliseren, door invloed van een gebied met relatieve hogedruk ten Z/ZO.
Waarschijnlijk zorgt dit ook voor een vrij rustige 2e Kerstdag, waarna op zondag waarschijnlijk een noordelijk passerend lagedrukgebied weer meer invloed zal krijgen.
Auteur: Ronald de Wildt | Opgesteld 2009-12-24 20:02:02 | Gewijzigd: 25 december 2009, 02:24 uur, door Verwijderde_gebruiker_04