Om even over de actuele situatie te spreken hier in Spijkenisse..
Zwaar bewolkt, Temp +0,9 graden op 3,5 meter hoogte. en tot nu toe geen spatje neerslag.
Ik ga me toch afvragen ofdat die buienlijn wel goed door gaat zetten ??? En als hij doorzet vraag ik me ook af ofdat het sneeuw zal gaan worden ???? denk eerder regen... maar goed de pekelwagens vliegen echt letterlijk door de straat nu.
Heb er in ongeveer 1 uur tijd wel 4 voorbij zien gaan hier op de lokale weg....ahhh...nu direct nr.5 door de straat...
Zou dit een voorbode kunnen zijn van flinke neerslag in de vorm van sneeuw ??? of ijzel ????
We weten het pas, als het gaat vallen.... maar dat is tot nu toe nog maar erg de vraag, gezien de buienlijn precies boven zeeland lijkt op te lossen.....
we zullen zien....
Vandaag 19:17 uur
Wegen komende avond en nacht lokaal ijsbanen
Een neerslaggebied is om 19.00 uur Zeeland binnen getrokken. Het gaat hier nog om hele lichte neerslag wat valt in de vorm van regen. Hoewel de temperatuur inmiddels in het midden en zuiden tot iets boven het vriespunt is opgelopen, is de ondergrond bevroren. De lichte neerslag die de komende uren het land redelijk snel zal binnen trekken zal dan ook tot ijzelvorming leiden met als gevolg dat wegen plaatselijk kunnen veranderen in ijsbanen! De activerende neerslagzone bereikt tegen middernacht ook het noordoosten van het land. Daar ligt de temperatuur dan nog rond of zelfs iets onder het vriespunt en is ook kans op sneeuw. Ik verwacht daar de meeste overlast die waarschijnlijk wel duurt tot vrijdag rond de middag. Pas heel langzaam komt de temperatuur daar morgen boven het vriespunt uit.
In het noorden kunnen mensen tot laat in de avond de weg nog op zonder problemen omdat het dan nog droog is. Elders raad ik mensen aan om niet de weg op te gaan als dit niet strikt noodzakelijk is.
Nieuwe kouinval
Na een korte dooiinterventie verwacht ik halverwege wege komende week een nieuwe kouinval. Dat zou wel eens gepaard kunnen gaan met flinke sneeuwval vanuit het noorden rond woensdag. | Gewijzigd: 24 december 2009, 22:24 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Na een korte dooiinterventie verwacht ik halverwege wege komende week een nieuwe kouinval. Dat zou wel eens gepaard kunnen gaan met flinke sneeuwval vanuit het noorden rond woensdag.
Ty voor posting. Het laatste spreekt me enorm aan
mijn motto is : kijk naar windstromingen en patronen
Midden en noord oosten temp zakt hier al weer --0,7gr.
Nee direkt geen sneeuw. eerst 3 week strenge vorst daarna sneeuw en vervolgens elfstentocht met windkracht 6
DE HEL VAN 1963 Maar dan De Hel van 2010 weer geschiedenis schrijven.
Ja het waait behoorlijk en tis ijzig koud(waterkoud?).
Ik wil zo graag weten of het nu sneeuw of regen wordt.
Isabelle, Hier in Dendermonde is het rond 21:30 uur heel lichtjes beginnen te regenen bij een themperatuur van 1,7 graden. Momenteel nog altijd regen bij een ongewijzigde themperatuur. Later vannacht zal dat onderkoelde regen zijn. Dus ijzel. Maar sneeuw verwacht ik niet direkt.