groet,
SC
Maakt niet uit het gaat om het feit dat ik al 2 dagen roep en weerinstanties hun mond houden
ja , daar heb ik het ook niet over ..... en over die weerinstanties , Wie niet horen wil , Moet maar voelen
verder verricht je toppie werk hoor jan ..
SC
Deze namiddag wordt het betrokken en tegen het einde van de namiddag of avond gaat het regenen of sneeuwen vanuit het zuiden. Maxima tussen 1 en 3°. De wind waait zwak tot matig uit zuidoost, draaiend naar oost.
Vannacht is het betrokken en regent het over de zuidelijke gebieden. Over het noorden valt regen of sneeuw. De neerslaghoeveelheden kunnen significant zijn. De minima schommelen rond 0° over het noorden van het land maar klimmen tijdelijk richting 2 tot zelfs 5° in het zuiden met tijdelijk dus dooi. In het noorden draait de wind uit noordoost, later naar noord tot noordwest en wordt matig. Aan zee waait de wind vrij krachtig met pieken tot 50 km/h. In het zuiden draait de wind naar zuidwest en wordt matig.
hoe meer naar noord, hoe groter de kans op sneeuw dus
goed nieuws voor nederland zou ik dan denken
Beetje kerstmuziek erbij trouwens? Hier een mooi kerstradiokanaal.
http://www.sky.fm/play/christmas | Gewijzigd: 24 december 2009, 12:21 uur, door Anko
Deze namiddag wordt het betrokken en tegen het einde van de namiddag of avond gaat het regenen of sneeuwen vanuit het zuiden. Maxima tussen 1 en 3°. De wind waait zwak tot matig uit zuidoost, draaiend naar oost.
Vannacht is het betrokken en regent het over de zuidelijke gebieden. Over het noorden valt regen of sneeuw. De neerslaghoeveelheden kunnen significant zijn. De minima schommelen rond 0° over het noorden van het land maar klimmen tijdelijk richting 2 tot zelfs 5° in het zuiden met tijdelijk dus dooi. In het noorden draait de wind uit noordoost, later naar noord tot noordwest en wordt matig. Aan zee waait de wind vrij krachtig met pieken tot 50 km/h. In het zuiden draait de wind naar zuidwest en wordt matig.
hoe meer naar noord, hoe groter de kans op sneeuw dus
goed nieuws voor nederland zou ik dan denken
Ze geven aan dat de neerslaghoeveelheden significant kunnen zijn, maar hoeveel zal dat zijn
10 - 20 cm zie op deze link http://www.frankdeboosere.be/vragen/vraag48.php op een vorige pagina gaf Jones het al aan. | Gewijzigd: 24 december 2009, 12:41 uur, door Katrien Michiels
Maar gezien de omstandigheden verwacht ik de neerslag pas rond middernacht in midden-NL. Of heb ik dat verkeerd?
Rond 11 uur gok ik.
Hier in Friesland maken we ons op voor een nieuwe laag sneeuw!! Nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk als sneeuw gaat vallen! Dan wordt het morgevroeg weer sneeuwschuiven, anders willen onze hondjes hun behoefte niet doen.
Die smerige ijzel hangt me namelijk ongelooflijk de hals uit.
In het kerstweekeinde komt de winter buitenspel te staan maar vanaf midden volgende week neemt de kou opnieuw toe. Depressies volgen namelijk een aanhoudend zuidelijke koers en boven het noordwesten van de Atlantische Oceaan vestigt zich een hogedrukblokkade. Aan de oostflank van het hogedrukgebied bewegen koude luchtmassa’s boven het noorden van Europa naar het zuiden. Vooral vanaf dinsdag wordt het gevoelig kouder met in de nacht en ochtend lichte tot matige vorst.
Onzeker is nog of we het strijdtoneel tussen koude en warme luchtmassa’s ten zuiden van ons land kunnen houden of dat het vooral in het zuiden van Nederland en in België tot sneeuw gaat komen. De koude luchtlaag is in ieder geval dik genoeg voor sneeuw! Ook begin januari aanhoudende kans op vorst en vanuit het noorden zuidwaarts zakkende storingen brengen periodiek sneeuw. Een stabiele vorstperiode tekent zich nog niet af.
Bron: Jan Visser