want ik zie eerst een westelijke en dan een noordelijke stroming op gang komen in het nieuwe jaar
als die westelijke stroming er is is de grens met warme lucht in het zuiden en koude lucht in het noorden boven belgie dus noorden koud maar zuiden nog iets warmer en gfs laat momenteel redelijk wat neerslag vallen (sneeuw,winterse neerslag) dit kom waarschijnlijk met de grens van koude en warme lucht boven belgie daarna draait ze naar het noorden en lijkt het kouder te worden en dan vergroten de sneeuwkansen weer
maar dat is nog ver weg! let's hope!
want ik zie eerst een westelijke en dan een noordelijke stroming op gang komen in het nieuwe jaar
als die westelijke stroming er is is de grens met warme lucht in het zuiden en koude lucht in het noorden boven belgie dus noorden koud maar zuiden nog iets warmer en gfs laat momenteel redelijk wat neerslag vallen (sneeuw,winterse neerslag) dit kom waarschijnlijk met de grens van koude en warme lucht boven belgie daarna draait ze naar het noorden en lijkt het kouder te worden en dan vergroten de sneeuwkansen weer
maar dat is nog ver weg! let's hope!
Ik hoop van harte dat je gelijk hebt, maar zet de volgende keer a.u.b. een paar leestekens in je bericht, want zoals dit is het best moeilijk te volgen. | Gewijzigd: 24 december 2009, 02:19 uur, door Rutte31
Welte[brr]rusten en tot morgen!
Welte[brr]rusten en tot morgen!
ga ook slapen......Ik volg wel, maar er is niets te melden om over te schrijven.....
Hier net aan -1,5 gr.
één ieder...Slaap lekker...!
We gaan Beginnûhhhhh...!!!!!!!!!!!!!!!!!
Of niet Jan...?
Ik zal iedereen wel over mij heen krijgen.... maar doe mij maar warme regen om de drap weg te spoelen... overdag is het een drap en snachts ijs...
Daarna mag het weer opnieuw gaan sneeuwen!
Dat hekel ik zo! Ik geloof er niks van, dat gezwam van het KNMI en de zijnen, ik geloof nog altijd o-o, want die blijken maar weer eens veel vaker bij het rechte eind te hebben | Gewijzigd: 24 december 2009, 08:11 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Helaas is het nu weer zo dat er direct weer wordt gezocht naar veranttwoordelijken maar ik ben van mening dat we er gewoon rekening mee moeten houden dat er bij zulke omstandigheden er veel treinen uitvallen en dat de snelwegen niet allemaal schoon zijn en dat er op Schiphol vluchten uitvallen.
Overigens, no offence naar jou hoor!
Dit vind ik onzin, elk jaar gaan die kaartjes met een x % omhoog dus dan kunnen ze het daar van betalen.
Velp 2018:
Velp 2017:
Wij krijgen sneeuw! Lees maar dit staat op de site van het KMI :
Geldig van donderdag 24 december 2009 19u tot vrijdag 25 december 2009 13u : Donderdag overdag blijft het overwegend droog. In de loop van donderdagavond en vooral donderdagnacht trekt een actieve storing doorheen ons land. Hierbij verwachten we vooral over het westen en het noordwesten van het land sneeuw. Elders is het vannacht nog zachter met eerder regen of smeltende sneeuw. Vrijdag valt er overal eerst nog smeltende sneeuw of sneeuw. Later overdag wordt het droger met licht positieve temperaturen.
Hier kan je het allemaal lezen :
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/112909-O...shdetail=112895
Wolkje toch! Weet je dat liedje is gezongen door een Amerikaan Bing Crosby. En daar is dat liedje wel van toepassing.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar wij zouden sneeuw krijgen. Ik hoop voor jou dat het nu ook waarheid mag worden.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar wij zouden sneeuw krijgen. Ik hoop voor jou dat het nu ook waarheid mag worden.
Ik hoop ook voor jou mee
En voor iedereen. Maar in 2010 heb ik er 1 voorspeld, zo'n witte kerst
Die is op bestelling
Velp 2018:
Velp 2017: